• Σχόλιο του χρήστη 'Χ.Γ.' | 11 Ιουνίου 2022, 14:44

    Άρθρο 331, παρ. 2 Η διατύπωση “είναι δυνατή η πρόβλεψη και άλλων, πέραν των πειθαρχικών παραπτωμάτων που προβλέπονται στο άρθρο 197, καθώς και η περαιτέρω ρύθμιση της πειθαρχικής ανάκρισης και διαδικασίας” πρακτικά επιτρέπει την καταστρατήγηση των προβλέψεων του άρθρου 199 του παρόντος. Δηλαδή με βάση αποκλειστικά τον Εσωτερικό Κανονισμό, κάποιο ΑΕΙ ή επιμέρους τμήμα του θα επιτρέπεται να διώκει πειθαρχικά φοιτητές για πράξεις που δεν προβλέπονται ούτε αιτιολογούνται πουθενά στο παρόν νομοθέτημα. Η διατύπωση δεν προβλέπει καν την τήρηση των γενικών κανόνων και σκοπών του ιδρύματος, δηλαδή η “αντιστοίχιση των πειθαρχικών παραπτωμάτων προς τις πειθαρχικές ποινές” είναι εντελώς αυθαίρετη και επιτρέπει την ευθεία κατάργηση βασικών δικαιωμάτων όπως η ελευθερία έκφρασης, συνάθροισης και ανταλλαγής απόψεων εντός του ΑΕΙ. Άρθρο 332, παρ. 3 Προβλέπεται ότι με “απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων” καθορίζονται τεχνικές λεπτομέρειες υλοποίησης των μέτρων ασφαλείας και των σχετικών υποδομών εντός του ΑΕΙ, χωρίς όμως σύμφωνα με το παρόν νομοθέτημα να έχει αντίστοιχη νομική ευθύνη ως Υπεύθυνος Επεξεργασίας ή Υπεύθυνος Προστασίας Δεδομένων (DPO). Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να αποφασίσει πράξη που αντιτίθεται στις προβλέψεις της Οδηγίας GDPR της ΕΕ, χωρίς καμία επίπτωση. Άρθρο 334 Στο παρόν νομοθέτημα δεν υπάρχει καμία απολύτως πρόβλεψη ως προς τον τρόπο αξιολόγησης των Ερευνητικών Πανεπιστημιακών Ινστιτούτων (Ε.Π.Ι.), ενώ αντίθετα υπάρχουν λεπτομερέστατες προβλέψεις για παράδειγμα για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (άρθρο 320). Καθώς η αξιολόγηση των Ε.Π.Ι. είναι εξαιρετικά κρίσιμος παράγοντας για πολλά άλλα πράγματα όπως π.χ. η αξιολόγηση και η χρηματοδότηση, θα πρέπει αντίστοιχες προβλέψεις να προστεθούν με σαφήνεια και λεπτομέρεια.