• Πρώτα αποφασίζουμε για το χαρακτήρα του Πειραματικού Σχολείου και ύστερα για τον τρόπο επιλογής των μαθητών. Ένα σχολείο Πειραματικό που θα είναι διαφοροποιημένο, χωρίς όμως να είναι επιλεκτικό, θα πρέπει ίσως να διευρύνει τις κατηγορίες μαθητών που θα εγγράφει στο δυναμικό του (παιδιά διορετικά από πολιτισμική και γλωσσιτκή άποψη, παιδιά με ειδικές ικανότητες και ανάγκες, ώστε να σε αυτό να φοιτούν παιδιά από όλο το κοινωνικό φάσμα, όπως στα υπόλοιπα σχολεία και όπως η Παιδαγωγική συνιστά. Συνεπώς, η κλήρωση πρέπει να διατηρηθεί με την προσθήκη του μέτρου των αντίστοιχων ποσοστώσεων.