• Σχόλιο του χρήστη 'Γιαννης' | 12 Ιουνίου 2022, 10:06

    Για το αρθρο 309 πεντε παρατηρήσεις από μαχιμο εκπαιδευτικό που υλοποιει τη μαθητεία. α) οχι στην υπερωριακή απασχόληση των μονίμων καθηγητων. ι) Οδηγει με μαθηματική ακρίβεια σε φαινόμενα αδιαφάνειας και διαφθορας ιι) Ο εκπαιδευτικός που θα πάρει 10 ωρες υπερωρία την εβδομάδα τελικα δεν θα κανει μαθημα λόγω κουρασης. ιιι) Δεν ειναι σωστο ο μόνιμος να λαμβανει 40 ωρες το μήνα υπερωρίες (7ωρες μαθημα στη μαθητεία και τουλάχιστον 3ωρες εποπτεία) και να υπάρχουν άξιοι νεοι υποψήφιο συνάδελφοι δηλαδή αναπληρωτες και να μην εργάζονται. ιv) τις ωρες που αφήνει ο μόνιμος να έρχεται αναπληρωτής για το μάθημα στην ταξή, ενώ ο μόνιμος να υποχρεούται με απόφαση συλλόγου ή ΚΥΑ να ετοιμάσει και τη νέα φάση μαθητείας (κάτι που γινεται άτυπα) β) η μαθητεία πρέπει να γίνεται από μονιμο καθηγητη (οχι γιατι εχει κληρονομικό δικαίωμα) αλλά επειδή συνήθως γνωρίζει τους μαθητευόμενους αλλά και τις ιδιωτικές και δημόσιες επιχειρήσεις της περιοχής του και αποφεύγει δυσάρεστες καταστάσεις (για παράδειγμα εργοδότες που δεν τηρουν την σύμβαση) γ) αναφορικά με το θέμα που εχει προκύψει για το ποιος θα κανει τη μαθητεια ο Διευθυντής του ΕΠΑΛ ή του ΕΚ η λύση ειναι απλη. Καμία πληρωμη (λαμβανουν οι Διευθυντές επίδομα για τη θέση τους) ωστε να μην δημιουργούνται επιπλέον εντάσεις (που δυστυχως υπάρχουν ανάμεσα στο ΕΚ και στους διευθυντές των ΕΠΑΛ. δ) τα χρήματα που προορίζονται για πληρωμές στελεχών και τελικά δημιουργουν διχόνειες να κατευθυνθουν νομοθετικά στα εργαστηρια των ΕΠΑΛ. Δηλαδή τα σχολεία που υλοποιουν μαθητεία να λαμβάνουν κάθε χρόνο επιδότηση για τα εργαστήρια, αλλά και για επιμόρφωση στο γνωστικό αντικείμενο. Τονίζω το γνωστικό αντικείμενο γιατί αρκετοί συνάδελφοι έχουν μείνει πισω στην εποχή που πήραν πτυχίο. ε) η μαθητεία να ξεκινά την 1η Οκτωβρίου και οχι να φθάνουμε Δεκέμβη για να εργαστούν οι μαθητευόμενοι.