• Σχόλιο του χρήστη 'ΗΤ καθηγητης' | 12 Ιουνίου 2022, 11:14

    Ο νεος νόμος ειναι πολυ μακριά απο τα ευρωπαίκά παν/μια. Χαρακτηρίζεται από γραφειοκρατία και υπερυθμίσεις....Πιο χαρακτηριστικά, 1. Ο διδακτικός φόρτος είναι ήδη πολύ μεγαλύτερος του ευρωπαικού ...Τα δευτερεύοντα πτυχία είναι καλοδεχούμενα, αλλά πως θα καλυφθεί ο επιπλέον διδακτικός φόρτος? Χρειάζονται νέα μέλη ΔΕΠ. Που θα βρεθούν με αυτούς τους μισθούς...2000 ευρω ο Καθηγητής στην Ελλάδα και πάνω από 5000 ευρώ στην Κύπρο. Στην Ιταλία για να προσελκύσουν νεα μέλη δίνουν φορολογικές απαλλαγές για 6 χρόνια...Εδω δεν εχει καταργηθεί ο φόρος αλληλεγγύης ακόμα. 2. Γιατι ο υποχρεωτικός διδακτικός φόρτος να καλύπτει μόνο προπτυχιακά; Πως θα επιβιώσουν μεταπτυχαικά βασικής ερευνας χωρίς κάλυψη και απο κεί του διδακτικού φόρτου; Θα κλείσουν αναγκαστικά ή θα επιβάλλουν υψηλα δίδακτρα. Πως θα βρουμε νέους διδακτορικούς φοιτητές (ΤΑς). 3. Η έρευνα δεν ανταμοίβεται - Αφίεται στον ηρωισμό των μελλών ΔΕΠ 4. Οι κρίσεις των μελών ΔΕΠ είναι γραφειοκρατικές...θα πρέπει να ξεχωρίζουν οι εσωτερικές κρίσεις (εξελίξεις) από τις εξωτερικές (νεα μέλη ΔΕΠ). Ποιος ο λόγος να γινονται εισηγητικές, σελίδες επί σελίδων; Το κάθε μέλος του εκλεκτορικού δεν θα πρέπει να δεσμεύεται έναντι των εισηγητικών....αλλωστε, με την καταθεση των εισηγητικών μπορεί να χουν αλλάξει αρδειν τα βιογραφικά των υποψηφίων. Οι κρίσεις πρέπει να ναι συντομες, διαφορετικά καλοι υποψήφιοι βρίσκουν αλλου εργασία. 5. Τα γνωστικά αντικείμενα προκηρυξης θέσεων πρέπει να ναι γενικά και συνδεδεμένα με το γνωστικό αντικείμενο του τμήματος. Πουθενα στην ευρώπη δεν υπάρχουν μητρώα αξιολογητών. Πολλοι λίγοι σοβαροί ακαδημαικοι μπαίνουν στα μητρώα του ΑΠΕΛΛΑ. Τα εξωτερικά μέλη των εκλεκτορικών μπορει να τα επιλέγει η κοσμητεία, με βάση αποκλειστικά τις πρόσφατες ερευνητικές περγαμηνές τους. 6. Δεν μπορει να γίνονται κρίσεις εξέλιξης σε άλλες βαθμίδες από μέλη ΔΕΠ που δεν είναι πλήρους αποσχόλησης τα τρια τελευταία χρόνια, πριν την υποβολλή της αιτησής τους. Πουθενα δεν γίνεται στην ευρώπη και ΗΠΑ αυτό. Τα part-time πρέπει να χουν περιορισμένο χρονικό ορίζοντα, πχ 3-έτη, και να μην συμμετέχουν στη διοίκηση/εκλεκτορικα. Επίσης, πρέπει να περιοριστουν στο 1% των μελών ΔΕΠ του τμήματος. 7. Ποιος ο ρόλος των Παν/κων κέντρων ερευνας και καινοντομίας? Εφόσον, έχουμε τα ερευνητικά εργαστήρια, τα οποία μπορεί να αναπτυχθούν. 8. Δεν έχουν ολες οι ευρωπαικές χώρες συμβουλια διοιήκησης!!! Αυτό έχει σχέση και με την κουλτουρα της χώρας. Η Βρετανία έχει ακόμα και στα σχολεία μέσης εκπαίδευσης. Η Σουηδία και η Ιταλία δεν έχει. 9. Η εμπειρία των συμβουλίων με το νομο 2011 έδειξε το αδιέξοδο. Τα συμβούλια (αν δημιουργηθουν) πρέπει να περιοριστουν σε γνωμοδοτικό ρόλο και να επικεντρωθούν στην ευρεση πόρων (χορηγιών/δωρεών) για τα παν/ια. Δεν μπορεί το παν/μιο να διοικείται μέσω email από το εξωτερικό. Πρεπει να αναλογιστούμε τα κίνητρα αυτών που θα συμμετάσχουν στα συμβούλια. Με εκτιμηση