• Σχόλιο του χρήστη 'ΟΤΖΑΚΟΓΛΟΥ Θ. ΒΑΡΒΑΚΕΙΟ' | 26 Ιανουαρίου 2011, 00:43

    Λίγο πριν εκπνεύσει η "προθεσμία" της δημόσιας διαβούλευσης ένα (ακόμη) σχόλιο αναστοχασμού της πρωτοβουλίας του ΥπΠαιδείας. Τη μικρότερη συμμετοχή, με εξαίρεση το ειδικό θέμα των "ομίλων" συγκέντρωσε η τρέχουσα ενότητα που αφορά "στην αναβάθμιση της εκπαιδευτικής πρακτικής, της πρακτικής άσκησης των φοιτητών και της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών"!!! 36 Πειραματικά Σχολεία Β΄θμιας σε όλη τη χώρα και καμιά 10αριά Παιδαγωγικά Τμήματα (δεν αναφέρομαι στις κατ΄ευφημισμόν Καθηγητικές Σχολές) δεν μπήκαν στον κόπο (;) να καταγράψουν την άποψή τους για το ΠΛΕΟΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ, αυτό της ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ στη χώρα μας. Φυσικά και υπήρξαν (ελάχιστες) εξαιρέσεις, τις απόψεις των οποίων βρήκα συγκροτημένες (εν πολλοίς) και ενδιαφέρουσες. Σε αυτό το ζήτημα δεν συμβαδίζουμε με τους ("καθυστερημένους") Αμερικάνους. Αυτοί, σε αντίθεση με εμάς, συγκρότησαν από τον περασμένο Νοέμβρη μια Παναμερικανικής εμβέλειας πρωτοβουλία (σε πρώτη φάση συμμετέχουν 700 σχολές εκπαίδευσης που προσφέρουν περίπου 10.000 προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών!) για την ΠΛΗΡΗ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ των ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, επειδή θεωρούν αυτόν τον στόχο σαν το κλειδί για την ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΖΩΟΓΟΝΗΣΗ των ΗΠΑ. ΝΑΙ, η ΠΟΙΟΤΗΤΑ του ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ΠΟΙΟΤΗΤΑ της ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ. Το αυτονόητο. Βασικός άξονας αυτής της προσπάθειας είναι η "ΠΡΑΚΤΙΚΗ" ή "ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ" ή όπως αλλιώς θέλετε ονομάστε το (οι ίδιοι προτιμούν τον όρο clinical practice) των φοιτητών-υποψηφίων εκπαιδευτικών. Δηλαδή η ισχυρή ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ συνιστώσα μιας στέρεης ακαδημαϊκής γνώσης που όμως πραγματώνεται ΜΕΣΑ στη σχολική αίθουσα ενός ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟΥ σε αυτό το σκοπό σχολείου. (περισσότερα στο Teachers College Record, Date Published: January 10, 2011 http://www.tcrecord.org ID Number: 16282, Date Accessed: 1/25/2011). Στην ίδια κατεύθυνση αναμόρφωση - επανεξέταση παρόμοιων προγραμμάτων σπουδών έχουμε και στη Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ην. Βασίλειο κ.α Υποστήριξα και στο παρελθόν (ως Πρόεδρος και μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Προτύπων) και εξακολουθώ να υποστηρίζω (και με συγκεκριμένη πρότασή μου στη διαβούλευση) αυτήν ακριβώς την (ελλείπουσα) διάσταση και ανάγκη του ρόλου ενός Πειραματικού Σχολείου συνδεδεμένου με αντίστοιχο τμήμα του Πανεπιστημίου (Εκπαίδευσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών). Δυστυχώς το ΥπΠαιδείας το έχει θέση ως ΤΡΙΤΟ (3) σκοπό ενός ΠΣ. Μήπως πρέπει (επιβάλλεται) να το επανεξετάσει, αφήνοντας κατά μέρος τις "πιασάρικες" πλευρές της "επιλογής" μαθητών και σχολείου; Μήπως η ΑΡΙΣΤΕΙΑ δεν εξαγγέλλεται αλλά ΠΡΑΓΜΑΤΩΝΕΤΑΙ και με τις εκάστοτε ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ σας Κα Υπουργέ;