• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ' | 15 Ιουνίου 2022, 10:04

    Επιστολή πρός αποφοίτους ΙΕΚ, σπουδαστές ΙΕΚ εκπαιδευτές ΙΕΚ και αποφοίτους άλλων σχολών Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Η Κεραμέως επι 3 χρόνια παρόλες τις συνεχείς αναβαθμίσεις που διαφήμιζε όσον αφορά το δικαίωμα των Ελλήνων στην εργασία Παρόλες τις προεκλογικές δεσμεύσεις της ΝΔ και του ίδιου Προέδρου της προσωπικά όσον αφορά την αναβάθμιση της Επαγγελματικές κατάρτισης οι Διπλωματούχοι ΙΕΚ επιστημονικών ειδικοτήτων παραμένουν στην βαθμίδα του Λυκείου τόσο σε επαγγελματικά δικαιώματα όσο και ακαδημαικά. Η Κα Αναστασία Ανεξοπούλου κατέθεσε ερώτηση, την δεύτερη προς την κεραμέως η οποία ούτε στην πρώτη απάντησε και θα αγνοήσει και την δεύτερη. Δεν την συμφέρει. Η ερώτηση αφορά την άνιση μεταχείριση αλλοδαπών μελών της ΕΕ με απολυτήρια λυκείου και 1ετων ΙΕΚ που έρχονται και ασκούν επάγγελμα στην Ελλάδα μιας και προστατέυονται απο Ευρωπαικές οδηγίες και των Ελληνών αποφοίτων ΙΕΚ που τους απαγορέυεται να έχουν τα ίδια δικαιώματα που έχει ο απόφοιτος 1ετους ΙΕΚ της Γαλλίας. Εχουνμε ευθέια παραβίαση του Ελληνικου Συνταγματος και της Χάρτας δικαιωμάτων του ανθρώπου. Η Κεραμέως είναι παράνομη. Η ερώτηση της Βουλευτή Προσφάτως, φέρατε προς ψήφιση την Οδηγία 2018/958 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 28ης Ιουνίου 2018, σχετικά με τον έλεγχο αναλογικότητας πριν από τη θέσπιση νέας νομοθετικής κατοχύρωσής των επαγγελμάτων (ΕΕ L 173). Κατά το σημείο (7) της ως άνω Οδηγίας, ορίζεται ρητώς πως: “Η παρούσα οδηγία αποσκοπεί στη θέσπιση κανόνων για τη διενέργεια αξιολογήσεων αναλογικότητας από τα κράτη μέλη πριν από τη θέσπιση νέων, ή την τροποποίηση υφιστάμενων, επαγγελματικών ρυθμίσεων, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ορθή λειτουργία της εσωτερικής αγοράς, με παράλληλη διασφάλιση διαφάνειας και υψηλού επιπέδου προστασίας των καταναλωτών”. Τα δε βασικά μέσα για την επίτευξη του σκοπού της Οδηγίας είναι τα ακόλουθα: α) ο έλεγχος της αναλογικότητας πριν από τη θέσπιση κάθε σχετικής ρύθμισης, με αντικειμενικό και ανεξάρτητο τρόπο, β) η επανεξέταση της αναλογικότητας ύστερα από τη θέσπιση της ρύθμισης, με βάση τα αποτελέσματά της εφαρμογής της και τις μεταγενέστερες εξελίξεις, γ) η απαγόρευση της εισαγωγής διακρίσεων λόγω ιθαγένειας ή τόπου διαμονής, δ) η υποχρέωση αιτιολόγησης της ρύθμισης βάσει στόχων δημόσιου συμφέροντος, ε) η θέσπιση συγκεκριμένων κριτηρίων για την εξέταση της αναλογικότητας, στ) η πληροφόρηση των ενδιαφερόμενων μερών πριν από τη θέσπιση της ρύθμισης, καθώς και η παροχή της δυνατότητας συμμετοχής και έκφρασης των απόψεών τους. Εν τούτοις, και παρά τα ανωτέρω, εξακολουθεί να υφίσταται ανισότητα μεταχείρισης ως προς τα πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα, και την απόκτηση αυτών, ανάμεσα σε αποφοίτους μονοετούς φοίτησης σε ΙΕΚ της αλλοδαπής (χώρας-μέλους της Ε.Ε.) και σε αποφοίτους φοίτησης υπερτριπλάσιου χρόνου (3,5 ετών) ΙΕΚ της ημεδαπής, μεροληπτικά δρώντας υπέρ των πρώτων. Έτσι, παρατηρείται πρακτικά το παράδοξο φαινόμενο, απλώς και μόνο επειδή μας υποχρεώνει η Ε.Ε., απόφοιτος ΙΕΚ της αλλοδαπής με 1 (έναν) χρόνο σπουδές να μπορεί να ασκήσει πλήρως το επάγγελμά του, ενώ αντίστοιχος απόφοιτος ΙΕΚ της Ελλάδας με 2,5 χρόνια σπουδές και 1 χρόνο μελέτη στην αδίδακτη ύλη της Πιστοποίησης, ήτοι σύνολο 3,5 χρόνια σπουδών, να λαμβάνει απλώς μία αδεια εμπειρικού Λυκείου. Γεγονός, που όπως είναι εύλογο, προκαλεί σαφή συνταγματική αντινομία, εφ’ όσον κατά τον τρόπο αυτό παραβιάζεται ρητώς το Σύνταγμα της Ελλάδας, δηλαδή τα άρθρα 4 (“Ισότητα των Ελλήνων”), 5 (“Ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας, προσωπική ελευθερία”) και 22 (“Προστασία της εργασίας”). Το θέμα, άλλωστε, το είχαμε θέσει υπ’ όψη σας, με την Ερώτησή μας με θέμα “Ανισότητα ως προς την απόκτηση πλήρων επαγγελματικών δικαιωμάτων ανάμεσα σε αποφοίτους μονοετούς ́ ́ΙΕΚ ́ ́ της αλλοδαπής και αποφοίτους ́ ́ΙΕΚ ́ ́ της ημεδαπής πιστοποιημένων σπουδών διαρκείας 3,5 ετών” (Αθήνα, 5/7/2021, Αριθμ. Πρωτ. Ερωτήσεων της Διεύθυνσης Κοινοβουλευτικού Ελέγχου της Βουλής των Ελλήνων 7828). Το κείμενο της Ερώτησης εκείνης, η οποία ουδέποτε απαντήθηκε εκ μέρους του Υπουργείου σας, το επισυνάπτουμε ως συνημμένο διά της παρούσης. https://aalexopoulou.gr/wp-content/uploads/2022/06/%CE%9C%CE%B7-%CE%BF%CF%81%CE%B8%CE%AE-%CE%B5%CF%86%CE%B1%CF%81%CE%BC%CE%BF%CE%B3%CE%AE-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B5%CE%BD%CF%89%CF%83%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CF%8C%CE%BD%CF%89%CE%BD-%CF%83%CF%87%CE%B5%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%87%CF%8D%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7-%CE%B5%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CF%89%CE%BC%CE%AC%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%BE%CF%8D-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%86%CE%BF%CE%AF%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%99%CE%95%CE%9A...pdf