• Σχόλιο του χρήστη 'ΟΛΤΕΕ' | 18 Ιουνίου 2022, 16:59

    Όσον αφορά τα άρθρα της Μαθητείας και τις λοιπές ρυθμίσεις και τις μεταβατικές διατάξεις η Ομοσπονδία μας έχει επισημάνει την ανάγκη για τις παρακάτω τροποποιήσεις - αλλαγές - προσθήκες. Στο άρθρο 306 πρέπει να προστεθεί : Να δοθεί το δικαίωμα στους μαθητευόμενους του Μεταλυκειακού έτους Τάξης Μαθητείας να πραγματοποιούν μέρος ή ολόκληρης της εργαστηριακής τους παρουσίας σε πιστοποιημένους φορείς και την εργασία σε φορείς και ιδιώτες, στο πλαίσιο προγραμμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) στον τομέα της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, κατάρτισης αντίστοιχου επιπέδου που εδρεύουν σε κράτη μέλη της Ε.Ε. Το άρθρο 309 να τροποποιηθεί : Ο χρόνος πραγματοποίησης του εργαστηριακού μαθήματος, να πραγματοποιείται όπου είναι εφικτό εντός ωραρίου λειτουργίας των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) με τη δυνατότητα να συμπληρώνουν το ωράριο τους οι εκπαιδευτικοί των ΕΠΑ.Λ . Το εκτός λειτουργίας των ΕΠΑ.Λ στα συγκροτήματα που έχουν Εσπερινά ΕΠΑ.Λ και ΔΙΕΚ θα υπάρχει επικάλυψη εργαστηρίων και θα δημιουργήσει πολλά περισσότερα προβλήματα στους εκπαιδευτικούς οι οποίοι στήριξαν την μαθητεία από την αρχή. Δεν έχει τηρηθεί κανένα χρονοδιάγραμμα στη λειτουργία και τις εξετάσεις πιστοποίησης της μαθητείας τα τελευταία χρόνια, δεν έγιναν προσλήψεις αναπληρωτών στην ώρα τους ώστε να ελευθερωθούν τα ωράρια των εκπαιδευτικών που ασχολήθηκαν με την δημιουργία των τμημάτων και των θέσεων της μαθητείας, με αποτέλεσμα την απαξίωση του θεσμού, πρώτα από τους ιδιώτες που γύρισαν την πλάτη, τους μαθητευόμενους που σταμάτησαν να ελπίζουν στην έναρξη της μαθητείας και στους εκπαιδευτικούς που είδαν τους κόπους τους να χάνονται. Τώρα το νομοσχέδιο ορίζει ότι οι διδάσκοντες στο εργαστηριακό μάθημα είναι εκπαιδευτικοί της Περιφέρειας, χωρίς να λέει ποιος θα ετοιμάσει τα τμήματα για να λειτουργήσουν. Θα πρέπει κατά προτεραιότητα να διδάσκουν εκπαιδευτικοί που ανήκουν στο συγκεκριμένο ΕΠΑ.Λ – ΕΚ οι οποίοι έχουν μεριμνήσει για την λειτουργία του τμήματος, στη συνέχεια σε όμορα ΕΠΑ.Λ-ΕΚ, μετά στη ΔΔΕ και τέλος την Περιφέρεια. Να υπάρχουν σαφή κριτήρια για μοριοδότηση των εκπαιδευτικών που θα δηλώσουν επιθυμία. Θα πρέπει επίσης να ξεκαθαριστεί το ύψος της ωρομισθίας η οποία δεν μπορεί να είναι μικρότερη από αυτή των ΔΙΕΚ. Θα πρέπει να ορίζει τις διαδικασίες, την περίοδο και την αποζημίωση που θα υπάρχει για να ξεκινήσουν οι εργασίες δημιουργίας των τμημάτων Μαθητείας (Εύρεση διαθέσιμων και δεσμευμένων θέσεων, εγγραφές μαθητευόμενων, έλεγχος και ανάρτηση δικαιολογητικών, μοριοδότηση, αντιστοίχιση θέσεων εργασίας, σύνταξη και έλεγχο των συμβάσεων και τοποθέτηση στο φορέα-ιδιώτη). Από την 1η Σεπτεμβρίου, να υπάρχει έμμισθη ανάθεση του έργου του Μεταλυκειακού έτους Τάξης Μαθητείας των ΕΠΑ.Λ για την έγκαιρη οργάνωση και λειτουργία του με ταυτόχρονη μείωση της γραφειοκρατίας. Να προβλεφθούν θέσεις διοικητικού προσωπικού για τη γραμματειακή υποστήριξή. Η Μαθητεία θα πρέπει να έχει μια συνέχεια και σταθερότητα. Θα πρέπει να υπάρχει κάλυψη της Μαθητείας με το αναγκαίο προσωπικό από μόνιμους εκπ/κούς και να υπάρχουν ξεκάθαροι και διακριτοί ρόλοι ανάμεσα στους Διευθυντές των ΕΠΑ.Λ και των Ε.Κ με πιθανή ανάθεση όλου του έργου και στα Ε.Κ. καθώς και τα Σχολικά Εργαστήρια των ΕΠΑ.Λ γιατί τα ΕΠΑ.Λ είναι επιφορτισμένα με μεγάλο όγκο διοικητικής εργασίας. Η εποπτεία της μαθητείας να αντιστοιχεί σε μείωση του διδακτικού ωραρίου με βάση τον αριθμό των μαθητευομένων που εποπτεύει ο κάθε διδάσκων εκπαιδευτικός και σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στο άρθρο 13 ΦΕΚ 4531/τβ/1-10-21 και όχι να θεωρείται άσκηση εκπαιδευτικού έργου χωρίς ωράριο ή επ΄ αμοιβή. Εξάλλου δεν έχουν καταβάλλει, ακόμα, τα δέκα ευρώ (10,00 €) ανά μαθητευόμενο του «Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας» και ανά επίσκεψη στον εργασιακό χώρο τα οποία προβλέπονται στο άρθρο 2 ΦΕΚ 473/8-2-2022. Να ορίζεται ως Υπεύθυνος Μαθητείας, με αμοιβή και ο Διευθυντής του Ε.Κ. μαζί με τον Διευθυντής του ΕΠΑ.Λ. οι οποίοι θα συνεργάζονται για το καλύτερο αποτέλεσμα. Να προβλέπεται δημιουργία τμημάτων Μαθητείας στα ΕΝΕΕΓΥ-Λ με αμιγώς αποφοίτους των ΕΝΕΕΓΥ-Λ. Να προβλέπεται δημιουργία τμημάτων Μαθητείας και στα Πρότυπα ΕΠΑ.Λ. Τέλος να προβλέπεται παράλληλο μηχανογραφικό και για τη Μαθητεία όπως στα ΔΙΕΚ με θέσεις σε δημόσιους φορείς και όπου υπάρχει η δυνατότητα και σε ιδιώτες οι οποίοι θα δηλώνουν έγκαιρα την επιθυμία τους. Στο άρθρο 313 θα πρέπει να τονιστεί ότι το Προπαρασκευαστικό Πρόγραμμα Πιστοποίησης (ΠΠΠ) και η διαδικασία πιστοποίησης από τον ΕΟΠΠΕΠ θα γίνεται αποκλειστικά στα Εργαστηριακά Κέντρα. Να θεσμοθετηθεί η λειτουργία Γραφείου Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (Γ.Ε.Α.Σ.). σε κάθε ΕΠΑ.Λ/ΕΚ το οποίο θα εποπτεύει και την Μαθητεία. Επίσης στις περιπτώσεις των αναπληρωτών θα πρέπει να είναι πλήρους ωραρίου με ώρες για την εποπτεία και όχι μέγιστο ωράριο 7 ωρών καθώς κανένας αναπληρωτής δεν θα αποδέχεται την θέση και θα χάνεται χρόνος μεταξύ των φάσεων προσλήψεων αναπληρωτών. Να αποδεσμευτεί η ανάθεση της εποπτείας από την διδασκαλία και να την αναθέτουν με ώρες απασχόλησης και σε άλλους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς. Με τις αλλαγές που θέλετε να περάσετε νομοθετώντας τα παραπάνω προβλέπουμε κατάρρευση του θεσμού γιατί αυτοί που την στήριξαν μέχρι σήμερα θα την εγκαταλείψουν με αποτέλεσμα να τορπιλίζονται εκ των έσω τα θεμέλιά της. Η Μαθητεία δεν μπορεί να γίνει με αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου και εκτός λειτουργίας του ΕΠΑ.Λ. Στις μεταβατικές διατάξεις να προστεθούν Δημιουργία Υφυπουργείου με αρμοδιότητα την Τεχνική Εκπαίδευση και Κατάρτιση Μετονομασία των Πρότυπων ΕΠΑ.Λ σε Πειραματικά ΕΠΑ.Λ Μείωση του ωραρίου των Διευθυντών και Υποδιευθυντών στα ΕΠΑ.Λ με ταυτόχρονη αύξηση των θέσεων των Υποδιευθυντών σε μεγάλα συγκροτήματα και με ανάθεση αρμοδιότητας την Μαθητεία.