• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΑΨΑΛΗΣ' | 19 Ιουνίου 2022, 11:32

    Οι Πρόεδροι των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Βελλάς Ιωαννίνων, όλα ανεξαιρέτως τα μέλη ΔΠ και ΕΔΙΠ, αλλά και το Διοικητικό Προσωπικό των Σχολών (οι οποίες από τον Σεπτέμβριο του 2022 συγχωνεύονται στην Αθήνα), μαζί με μέλη ΔΠ της ΠΑΕΑΚρήτης ζητούμε να ενημερώσετε την κ. Υπουργό, καθότι η Ίδια αλλά και η προηγούμενη πολιτική ηγεσία έχουν εγγράφως ενημερωθεί από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος (4512/12-10-18, 610/13-2-18, 2689/24-1-21, 4068/7-10-20), σχετικά με όσα ακολουθούν και θα πρέπει κατεπειγόντως να διορθωθεί το σημείο αυτό λόγω των επαναλαμβανόμενων προβλημάτων που εμφαίνονται στην Αιτιολόγηση και έχουν κοινοποιηθεί προς το ΥΠΑΙΘ με τα ως άνω έγγραφα της Ιεράς Συνόδου: ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 322 Η παρ. 3 του άρθρου 17 του Ν3432/2006: «3. Οι πτυχιούχοι των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, χειροτονούμενοι, κατατάσσονται στην Α΄ μισθολογική κατηγορία Εφημερίων και εξελίσσονται στα μισθολογικά κλιμάκια της κατηγορίας ΠΕ. Ειδικά οι κάτοχοι πτυχίου του Προγράμματος Ιερατικών Σπουδών μπορούν να εγγραφούν στον κατάλογο των προς Αρχιερατεία εκλόγιμων». Τροποποιείται ως εξής: «3. Οι πτυχιούχοι των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, χειροτονούμενοι κατατάσσονται στην Α΄ μισθολογική κατηγορία Εφημερίων και εξελίσσονται στα μισθολογικά κλιμάκια της κατηγορίας ΠΕ. Ειδικά οι κάτοχοι πτυχίου του Προγράμματος Ιερατικών Σπουδών μπορούν να εγγραφούν στον κατάλογο των προς Αρχιερατεία εκλόγιμων. Ομοίως οι μη χειροτονούμενοι Πτυχιούχοι των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, προσλαμβανόμενοι ως υπάλληλοι του στενότερου ή ευρύτερου Δημόσιου Τομέα, κατατάσσονται και εξελίσσονται στα μισθολογικά κλιμάκια της κατηγορίας ΠΕ». ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ: 1. Επί του θέματος έχει ΞΕΚΑΘΑΡΑ τοποθετηθεί η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος με το υπ’ αριθ. 4068/7-10-20 έγγραφό της προς την Υπουργό Παιδείας κ. ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ. Η ΔΙΣ αναφέρεται στην ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ της φράσης της παρ. 4 του άρθρου 17 του Ν.3432/2006: «οι απόφοιτοι των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών προσλαμβάνονται αποκλειστικώς στις υπηρεσίες της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Ελλάδα», και ευθέως αναφέρεται στην «δυνατότητα ευρέσεως εργασίας πέραν των Νομικών Προσώπων της Εκκλησίας, των οποίων τα περιθώρια ούτως ή άλλως είναι περιορισμένα», ενώ καταλήγει ότι «Άλλωστε, στο επικρατούν καθεστώς ελευθέρας αγοράς και στο πλαίσιο των σημαντικών αλλαγών οι οποίες έχουν επέλθει το μεσολαβήσαν διάστημα, θεωρούμε ότι η διάταξη αυτή χρήσει επικαιροποιήσεως. Όθεν, η Ιερά Σύνοδος παρακαλεί να ιδείτε με ευμένεια και την παρούσα πρόταση αυτής και να συμβάλετε στην επίλυση του ως άνω προβλήματος». Βάσει της αρχής της συναλληλίας Εκκλησίας και Πολιτείας αλλά και της "νόμω" κρατούσης πολιτείας, η τελευταία οφείλει να ανταποκριθεί, προστατεύοντας τα δημοκρατικά δικαιώματα όσων αδικούνται. 2. Από το ΥΠΕΣΔΔΑ, έχει ήδη υλοποιηθεί αρχικός διορισμός αποφοίτου ΑΕΑ σε αντίστοιχη διοικητική θέση ευθύνης βάσει σχετικής πρόβλεψης του πρόσφατου ΠΔ 7/2021 (ΦΕΚ 10/τ. Α΄/25-1-2021), που έκανε δεκτή με την υπ’ αριθ. 235/2020 Γνωμοδότηση του ΣτΕ. Με βάση αυτόν τον διορισμό, που πολύ ορθά έγινε και μας κοινοποίησαν απόφοιτοι αλλά και γονείς, οφείλει το Κράτος Δικαίου να προβεί σε σχετική Νομοθετική Ρύθμιση, διότι αποτελεί ένα πολύ καλό προηγούμενο, που όμως, πρέπει πλέον να νομοθετηθεί. 3. Η τροποποίηση είναι προφανής και εύλογη. Δεν ακολουθούν την ιεροσύνη όλοι οι απόφοιτοι. Όσοι δεν επιλέξουν να γίνουν ιερείς ή δεν κληθούν από τον Μέγα Αρχιερέα Χριστό σε αυτό, παραμένουν με έναν τίτλο Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τον οποίο δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν και πρακτικά δεν έχει αντίκρισμα. 4. Υπογραμμίζεται αφενός, η ισοτιμία του Πτυχίου των ΑΕΑ με αυτό των λοιπών ΑΕΙ και παράλληλα, η διά νόμου απαγόρευση στους αποφοίτους των ΑΕΑ να διδάξουν στα Γυμνάσια και Λύκεια. Η ίδια απαγόρευση ισχύει για τα Εκκλησιαστικά Γυμνάσια και Λύκεια. Και βέβαια, όλα αυτά, σε αντίθεση με τα ισχύοντα για τους Ιεροδιδασκάλους της Μουσουλμανικής μειονότητας, που έχουν το σχετικό δικαίωμα διδασκαλίας στα αντίστοιχα Ιεροσπουδαστήρια, αφού στην παρ. 1 του άρθρου 6 του Ν4238/2014 (όπως τροποποιήθηκε και εξακολουθεί να ισχύει με το Ν4823/2021) αναφέρεται ότι «Επίσης, οι ιεροδιδάσκαλοι μπορούν, ΕΦΟΣΟΝ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ, κατόπιν σχετικής απόφασης του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, να διδάσκουν μαθήματα θρησκευτικής μουσουλμανικής εξειδίκευσης, καθώς και την αραβική γλώσσα στα μουσουλμανικά Ιεροσπουδαστήρια της Θράκης, εφόσον έχουν τα αναγκαία τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΚΑΤΕΧΟΥΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ». 5. Επίσης, οι απόφοιτοι των ΑΕΑ, όχι μόνο δεν έχουν το αντίστοιχο δικαίωμα διδασκαλίας στην Εκκλησιαστική Εκπαίδευση Γυμνασιακή-Λυκειακή - παρότι προβλέπεται η διδασκαλία τους στα Δημόσια ή Ιδιωτικά ΙΕΚ (δηλαδή, στην Μεταλυκειακή εκπαίδευση), αλλά επιπλέον, παρότι αποφοιτούν από Παραγωγική Σχολή, δεν λαμβάνουν επιμίσθιο κατά τη διάρκεια των Σπουδών τους, ούτε τους αναμένει πίστωση οργανικής θέσης με το πέρας των Σπουδών τους, όπως αντίστοιχα συμβαίνει στα ΑΣΕΙ. Δηλαδή, οι απόφοιτοι αντιμετωπίζουν ΕΜΠΟΔΙΑ ΑΠΟ ΠΑΝΤΟΥ είτε γίνουν Ιερείς είτε όχι! Ωστόσο, δεν διεκδικούμε ένα τέτοιο δικαίωμα για τους αποφοίτους μας, διότι αυτό ανήκει στις Θεολογικές Σχολές. Διεκδικούμε όμως το δικαίωμα του διορισμού των αποφοίτων μας στον στενότερο και ευρύτερο δημόσιο τομέα βάσει του Πτυχίου τους, αφού πιστοποιημένα έχουν διδαχθεί Η/Υ, την Αγγλική, Γαλλική και Ιταλική γλώσσα εκ περιτροπής, Ψυχολογία, Νεότερη Ευρωπαϊκή Ιστορία, Διοίκηση και Οργάνωση, Ιστορία της Εκκλησίας της Ελλάδος, Στοιχεία Δικαίου (και με το νέο Πρόγραμμα Σπουδών, Ασφάλεια και Υγιενή Εργασίας, Πυρόσβεση και Α΄ Βοήθειες με λήψη σχετικής Πιστοποίησης). Οι απόφοιτοι άλλων ΣΧολών, που δεν διδάσκονται ανάλογα μαθήματα, έχουν το δικαίωμα δικαίωμα διορισμού, ενώ οι απόφοιτοι των ΑΕΑ, όχι. 6. Η προτεινόμενη προσθήκη του δικαιώματος διορισμού στον στενότερο ή ευρύτερο Δημόσιο Τομέα συνάδει με την έως σήμερα ακολουθούμενη πρακτική της αναγνώρισης του Πτυχίου από τα Συλλογικά του Όργανα σε ήδη διορισθέντες στο Δημόσιο, αρμοδιότητας ΥΠΕΣΔΔΑ αλλά και λοιπών Υπουργείων για κάθε εξέλιξη και κάθε μισθολογική συνέπεια. Επομένως, για τους πέντε εκ των ως άνω έξι λόγων, η συγκεκριμένη διοικητική εκκρεμότητα πρέπει να ρυθμιστεί, ειδάλλως διαπιστώνεται παρέκκλιση και παραφωνία από την ως είθισται ίση μεταχείριση των πολιτών. Και εδώ, διευκρινίζουμε ότι ΔΕΝ αναφερόμαστε στο ζήτημα των μειονοτικών σχολείων, που με σοβαρότητα και διάκριση διαχειρίζεται η Γεν. Γραμματεία Θρησκευμάτων, ούτε καν το αγγίζουμε. Τα σχετικά δικαιώματα των Ιεροδιδασκάλων παρατίθενται προς δημόσια ενημέρωση για το τι ακριβώς κάνει ακόμα και και για τις μειονότητες το δημοκρατικό και ευνομούμενο κράτος μας, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΟΜΩΣ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΜΕΡΙΜΝΑ ΚΑΙ ΝΑ ΦΡΟΝΤΙΖΕΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ και να το ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΜΕ ΝΟΜΟΥΣ.