• Σχόλιο του χρήστη 'Αθανασία Ζαραμπούκα' | 30 Ιανουαρίου 2011, 21:03

    Πιστεύω πως ο ρόλος της Ελληνόγλωσσης Εκπ/σης στο εξωτερικό είναι πάρα πολύ σημαντικός . Το Ελληνικό κράτος ενώ δαπανά απίθανα ποσά , ουσιαστικά δεν ενδιαφέρεται καθόλου. Και αλίμονο αν αμφισβητήσει κάποιος την αυθεντία του Συντονιστή Εκπ/σης, ο οποίος τις περισσότερες φορές κινείται μέσα σε ένα κύκλο ανθρώπων που τον πλαισιώνουν είτε για να μη δουλεύουν καθόλου, είτε για να κερδίσουν και αυτοί ένα μέρος από τις αφορολόγητες αγορές είτε για να έχουν κάποια ειδική μεταχείριση στις τοποθετήσεις ή στο σύνολο των ημερών εργασίας. Αυτό που γίνεται ειδικά με τα Τμήματα μητρικής γλώσσας είναι άνευ προηγουμένου. Ο εκπ/κός απλώς αποσπάται στο εξωτερικό και μετά αφήνεται στην τύχη του! Και αν μεν καλείται να διδάξει σε πλήρες Ελληνικό σχολείο έχει καλώς, γιατί εκεί ξέρει τι θα διδάξει και πως θα το διδάξει αφού το πρόγραμμα σπουδών είναι ίδιο με αυτό του Ελληνικού σχολείου. Βέβαια ο μαθητής θα πάρει ένα απολυτήριο που αναγνωρίζεται μόνο στην Ελλάδα ! Καμιά πρόβλεψη να τροποποιηθεί το πρόγραμμα σπουδών ώστε το απολυτήριο να είναι ισοδύναμο με αυτό του κράτους υποδοχής. Εαν ο εκπ/κός κληθεί να διδάξει στα τμήματα μητρικής γλώσσας τότε η κατάσταση γίνεται αστεία , διότι στη μεν δευτεροβάθμια εκπ/ση δεν υπάρχει καν πρόγραμμα σπουδών και ο εκπ/κός πρέπει να αυτοσχεδιάζει και να αποφασίζει ο ίδιος τι πρέπει να διδάξει και τι όχι σε μαθητές που έχουν τα Ελληνικά σαν δεύτερη γλώσσα και φυσικά με τα ίδια βιβλία που διδάσκουμε και στα σχολεία της Ελλάδος. Αν ο εκπ/κός κληθεί να διδάξει στην Α/βάθμια εκπ/ση τότε συμβαίνει το εξής περίεργο. Ενώ το ελληνικό δημόσιο έχει ξοδέψει πολλά εκατομμύρια για να γραφούν βιβλία για τους μαθητές που έχουν τα Ελληνικά σαν δεύτερη γλώσσα και ενώ τα βιβλία αυτά υπάρχουν και κατά γενική ομολογία είναι πολύ καλά , δεν ξέρω πως εξαφανίζονταν όλα με αποτέλεσμα ο εκπ/κός να αναγκάζεται να βγάζει φωτοτυπίες από ένα αντίγραφο που υπήρχε στο γραφείο του συντονιστή και μάλιστα τις περισσότερες φορές με δικά του έξοδα. Επίσης υπήρχαν Ελληνικές κοινότητες που ζητούσαν να λειτουργήσει ΤΜΓ αλλά δεν λειτουργούσε διότι κανένας εκπ/κός δεν ήθελε να πάει! Η το τμήμα λειτουργούσε μόνο μια φορά την εβδομάδα γιατί το χωριό ήταν μακριά και δεν έπρεπε να ταλαιπωρείται ο εκπ/κός που διέμενε αλλού. Επίσης υπάρχουν εκπ/κοί που έχουν ειδική μεταχείριση, π.χ.ένας φιλόλογος απαλλάσσεται από τα διδακτικά του καθήκοντα και υποχρεώνεται ο μαθηματικός να διδάξει γλώσσα και ιστορία ! ή υπάρχει ενδιαφέρον από αλλοδαπούς να παρακολουθήσουν μαθήματα Ελληνικής γλώσσας αλλά με πολλή δυσκολία δέχονται οι εκπ/κοί να διδάξουν και τρίτη μέρα την ίδια εβδομάδα! ( αφού το δεδομένο είναι 2 ημέρες/εβδομάδα) Θεωρώ ότι η πολιτική του Ελληνικού κράτους για την Ελληνόγλωσση εκπ/ση στο εξωτερικό πρέπει να αλλάξει. Να αντιμετωπιστεί με τη δέουσα σοβαρότητα διότι δεν αρκεί μόνο να ξοδεύεις χρήματα. Προτείνω: - πριν από την απόσπαση των εκπ/κών στο εξωτερικό να γίνεται οπωσδήποτε καλή και υπεύθυνη ενημέρωση για τις συνθήκες που θα αντιμετωπίσουν εκεί και να θεωρείται δεδομένο ότι θα εργάζονται όλοι κάθε μέρα και όχι μόνο 2 μέρες την εβδομάδα. Αν νομίζουν ότι δεν μπορούν να ανταποκριθούν να μην αποσπώνται. - να υπάρχει ίση μεταχείριση για όλους τους αποσπασμένους εκπ/κούς και να μη γίνονται εξαιρέσεις σε φιλικά προσκείμενους σε ανώτερα στελέχη της εκάστοτε κυβέρνησης. - να ληφθεί μέριμνα για το πρόγραμμα σπουδών στα τμήματα μητρικής γλώσσας ώστε η διδασκαλία και η προσπάθεια των εκπ/κών να είναι αποτελεσματική. - στα πλήρη Ελληνικά σχολεία να αναδιαμορφωθεί το πρόγραμμα σπουδών ώστε το απολυτήριο να είναι ισοδύναμο με αυτό της χώρας υποδοχής. Μ'αυτό τον τρόπο και άλλοι μαθητές που δε θέλουν να σπουδάσουν στην Ελλάδα , θα μπορούν να επιλέγουν την Ελληνόγλωσση εκπ/ση. - να επιλέγονται Συντονιστές πραγματικά ικανοί και αξιόλογοι οι οποίοι θα εφαρμόζουν την πολιτική του Υπουργείου Παιδείας για την Ελληνόγλωσση εκπ/ση και όχι τη δική τους προσωπική πολιτική αδιαφορώντας για τα αποτελέσματα και για τα χρήματα του ελληνικού λαού. Να ελέγχονται δε τακτικά. - να ιδρυθεί Ινστιτούτο της Ελληνικής Γλώσσας κατά το πρότυπο της Γαλλικής ή της Αγγλικής κ.λ.π., το οποίο θα δίνει πιστοποίηση σε όσους ενδιαφέρονται. - να δοθούν κίνητρα και υποστήριξη στις Ελληνικές κοινότητες να αναπτύξουν προγράμματα και δραστηριότητες που προάγουν τον Ελληνικό πολιτισμό. - να ξεκαθαρίσει το πλαίσιο συμμετοχής των Ελληνικών σχολείων του εξωτερικού στα προγράμματα Δια Βίου Μάθησης της Ε.Ε. και ιδιαίτερα του προγράμματος Comenius, ώστε να μπορούν να γίνονται εκπ/κές ανταλλαγές με σχολεία της Ελλάδος. Ευχαριστώ για τη φιλοξενία Αθανασία Ζααραμπούκα