• Σχόλιο του χρήστη 'Αθανασία Αθανασοπούλου' | 6 Φεβρουαρίου 2011, 23:56

    Σημαντικό έργο για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης ή ως ξένης, καθώς και την υποστήριξη των διδασκόντων την ελληνική στα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης του εξωτρικού, κάνει το ΚΕΓ(Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας). Τα προγράμματα των "Διαδρομών" και ο διακυκτυακός τόπος Πύλη (http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html)αλλά και οι Φρυκτωρίες(www.komvos.edu.gr/fryktories.index.php) παρέχουν επιμόρφωση, ενημέρωση, συγκεντρώνουν υλικό που παράγεται στο πλαίσιο της φοίτησης των επιμορφούμενων (Διαδρομές) ή που παράγουν οι εκπαιδευτικοί των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Βασική προυπόθεση για κάποια θετική εξέλιξη στον τομέα αυτό είναι η συγκέντρωση των κατακερματισμένων δυνάμεωνπου λειτουργούν πάνω στο ίδιο αντικείμενο χωρίς να συναντώνται ποτέ, γιατί και σε αυτή την περίπτωση τις εξελίξεις καθορίζουν οι ανταγωνισμοί, οι διασυνδέσεις κλπ. π.χ.τα πανεπιστήμια Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Πατρών, Κρήτης και ίσως άλλα που δεν ξέρω: εκδίδουν βιβλία, κάνουν συνέδρια, σεμινάρια για τη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης, χωρίς να συνεργάζονται. Υπάρχει ένας αριθμός φιλολόγων που εδώ και 9 χρόνια προσφέρει υπηρεσίες στις έδρες του εξωτερικού, η εμπειρία τους θα μπορούσε να αξοιποιηθεί. Ένα μικρό μέρος των χρημάτων που κατασπαταλήθηκαν και μοιράστηκαν στους ίδιους φορείς και στα ίδια πρόσωπα, θα μπορούσε να διατεθεί για να παραχθεί και υλικό ή και βιβλία διδασκαλίας της ελληνικής, προσαρμοσμένα στις ιδιαιτερότητες κάθε χώρας αλλά και μεταφράσεις κειμένων της ελληνικής λογοτεχνίας καθώς και οπτικοακουστικό υλικό. Σας διαβεβαιώνω ότι υπάρχει πολύ αναξιοποίητο υλικό που παράχθηκε όλα αυτά τα χρόνια της απόσπασής μας.