• Σχόλιο του χρήστη 'Χάρης Καρβουνίδης' | 4 Ιανουαρίου 2024, 16:04

    >> Στα Κ.Ε.Ε.Κ. δύναται να παρέχεται το Μεταλυκειακό Έτος-Τάξη Μαθητείας, του οποίου ως γνωστόν, το εργαστηριακό μέρος πραγματοποιείται στο Ε.Κ.. Θα πρέπει να προσληφθούν διοικητικοί υπάλληλοι στο ΚΕΕΚ για τη γραμματειακή υποστήριξη της μαθητείας, όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία. >> Όσον αφορά στη Μαθητεία, οπωσδήποτε θα πρέπει να αυξηθεί η επιχορήγηση του Υπουργείου, ώστε το ΕΚ να μπορεί να ανταποκρίνεται στα αναλώσιμα και τη φθορά του εξοπλισμού και επίσης πρέπει ο θεσμός της Μαθητείας να ξεκινάει με την έναρξη των μαθημάτων τον Σεπτέμβριο. >> Στο Συμβούλιο του ΚΕΕΚ μετέχει και ένας (1) εκπρόσωπος του οικείου Δήμου, ο οποίος έχει την ευθύνη των κτιριακών εγκαταστάσεων. Το κράτος να φροντίσει για την άμεση ενίσχυση των επιχορηγήσεων των Δήμων, όσον αφορά στις κτιριακές εγκαταστάσεις των σχολείων της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. >> Το Συμβούλιο των (Κ.Ε.Ε.Κ.) είναι αρμόδιο για την προσέλκυση δωρεών, οι οποίες όμως δεν θα πρέπει να επηρεάζουν την κρατική επιχορήγηση. >> Σε κάθε Κέντρο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.) λειτουργεί Γραφείο Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (Γ.Ε.Α.Σ.). Προτείνω να επανιδρυθούν σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τα Γραφεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Γ.Ε.Ε.) όπως αυτά είχαν ιδρυθεί και λειτουργούσαν από το 2006 μέχρι το 2012, όταν και καταργήθηκαν. Στα Γ.Ε.Ε. θα τοποθετείται υπεύθυνος 4ετής θητείας, με τουλάχιστον 8ετή εμπειρία στελέχους Εκπαίδευσης σε σχολεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Τα Γ.Ε.Ε. θα αποτελούν τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα σε ΠΔΕ, ΔΔΕ και ΚΕΕΚ. >> Σε κάθε Κέντρο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.), αλλά και σε κάθε ΕΠΑΛ στο οποίο λειτουργεί Εργαστηριακό Κέντρο ή Σχολικό Εργαστήριο, θα πρέπει, λόγω της αξίας του πάγιου εξοπλισμού, των εργαλείων και των υλικοτεχνικών υποδομών, ΠΡΕΠΕΙ να υπάρχει φύλαξη ΟΛΕΣ τις ώρες τις ημέρας με προτεραιότητα τους εργαστηριακούς χώρους. >> Ανώτερο όριο μαθητών σε κάθε ΚΕΕΚ τους 500 >> Η πρόθεση να δημιουργηθούν μεγάλα πληθυσμιακά σχολεία-συγκροτήματα, η διάρρηξη του κοινωνικού ιστού της χώρας, η οικονομική δυσχέρεια, η έξαρση της βίας και η διαρκώς αυξανόμενη προβολή της, τα πρότυπα που προωθούνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η αποθέωση του ατομικού επιτεύγματος και της αριστείας, κτλ, έχουν ως αποτέλεσμα την εκτίναξη των κρουσμάτων παραβατικότητας στα σχολεία. Θα πρέπει να ληφθούν ΑΜΕΣΑ, όλα τα ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ μέτρα από την πολιτεία, ώστε να διασφαλίζεται η σωματική ακεραιότητα και ασφάλεια στο χώρο εργασίας και μάθησης, ΟΛΩΝ των εκπαιδευτικών και των μαθητών και συγκεκριμένα: • Αλλαγή στο νομοθετικό πλαίσιο για την εφαρμογή «παιδαγωγικών μέτρων» και των ενεργειών «παιδαγωγικού χαρακτήρα» κυρίως όταν οι εκπαιδευτικοί έρχονται αντιμέτωποι με βίαιες ή ακραίες συμπεριφορές και φυσικά αυξημένες αρμοδιότητες στους συλλόγους διδασκόντων. • Τοποθέτηση καμερών εξωτερικά στους χώρους των σχολείων, μετά τη λήψη των μαθημάτων. • Πρόσληψη επαρκούς προσωπικού φύλαξης σε κάθε ΕΠΑΛ. • Αυτεπάγγελτη νομική υποστήριξη, χωρίς οικονομική επιβάρυνση των εκπαιδευτικών, που υφίστανται αποδεδειγμένα κάθε είδους επίθεση (λεκτική ή σωματική) από γονείς, κηδεμόνες, μαθητές/τριες κ.λ.π ή εμπλέκονται σε οποιαδήποτε νομική διαμάχη μαζί τους κατά την διάρκεια άσκησης των καθηκόντων τους. >> Για τη στελέχωση των Γ.Ε.Α.Σ. με συντονιστές συμβούλους, ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, θα πρέπει να δημιουργηθούν οργανικές θέσεις σε κάθε Κ.Ε.Ε.Κ, ενώ σε περίπτωση που αυτή χρηματοδοτείται από ενωσιακούς πόρους, οι τοποθετήσεις των στελεχών θα πρέπει να ολοκληρώνεται την 1η Σεπτεμβρίου κάθε έτους.