• Σχόλιο του χρήστη 'Ιωάννα Μ' | 5 Ιανουαρίου 2024, 13:06

    Καλή και Δημιουργική Νέα χρονιά. Η ενοποίηση των δομών επαγγελματκής εκπαίδευσης και Κατάρτισης έπρεπε να είχε γίνει εδώ και πολλά χρόνια. Θλίβομαι πραγματικά για τις χρόνιες καθυστερήσεις που στερησαν σε πολλές γενιες νέων ανθρώπων το δικαιωμα τους σε μια εργασία που να τους ταιριάζει αλλα και στην εργασία γενικότερα. Ο σωστός επαγγελματικος προσανατολισμος οδηγει τον ανθρωπο στην ευτυχία , στην επιτυχία,στην ποιοτητα και ποσοτητα του παραγομενου εργου του.Αποτελουσε προτασή μου απο το 1997 στον ΟΕΕΚ τα ΙΕΚ να γινουν ανωτερες ή ανωτατες επαγγελματικές σχολες-τριτοβαθμια επαγγελματική εκπαιδευση και καταρτιση με συγκεκριμενες προτάσεις για βελτιωσεις ως προς την επιλογη καταρτιζομενων και εκπαιδευτων.Ήταν τότε που απειλουνταν ως θεσμος με καταργηση και που υπήρχαν ακομη τα δευτεροβαθμια ΙΕΚ για τα οποια ειχα προτεινει τη μετονομασια τους.Είχα απο τότε εκτιμησει την δυσκολία στην υλη των μεταδευτεροβαθμιων ΙΕΚ και θεωρούσα μεγαλη αδικια να ειναι ως σχολες αδιαβαθμητες.Ηταν τότε που τα διπλώματα των αποφοιτων τους εξισωνονταν με τα απολυτηρια ΓΕΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ.Θεωρω καθυστερημενη αλλα πολύ σωστη την καινοτομια σας αυτη.Θα ηταν πολύ λογικό να υπήρχε το δικαιωμα κατατακτηριων εξετάσεων απο ΙΕΚ σε ΑΕΙ ίδιας ή αλλης ειδικοτητας.Η ελλειψη του δικαιωματος αυτου με εκανε να χασω τεραστιο χρόνο στις επαγγελματικες μου επιλογές γιατι δεν μπορουσα να μπω και παλι στην ψυχοφθορα διαδικασια των πανελλαδικων. Ο υλικοτεχνικός εξοπλισμος στα ΙΕΚ ηταν για πολλα χρονια ανυπαρκτος. Γνώμη μου ειναι η φοιτηση στα ΙΕΚ να γινει τουλαχιστον 3 ετη με εκπαιδευση και καταρτιση και όχι μονο καταρτιση.Ο χρονος της πρακτικης ασκησης να ειναι μετά τα 3 αυτα ετη της φοιτησης και να υποδεικνυονται συγκεκριμενοι φορεις απο το Υπουργειο Παιδείας για το που πρεπει να γινεται η Πρακτικη Ασκηση.Είμαι διπλωματουχος Δημοσίου ΙΕΚ οικονομιας και διοικησης απο Γενικό Λυκειο.Το εξαταστικο συστημα στο ΙΕΚ που φοιτησα ηταν 2 γραπτές προοδοι και εξατασεις στο τελος του εξαμηνου, απαγορευονταν οι απουσιες. Με ενοχλουσε ιδιαιτερα το γεγονός ελλειψης εγχειριδιων και που σχεδον όλοι οι καθηγητές-εκπαιδευτές μας εβλεπαν την εργασια τους στα ΙΕΚ ως παρεργο για αυτο ειχα προτεινει την μονιμοποιηση και αξιολογηση τους. Είμαι και πτυχιουχος 2 πανεπιστημιων.Η σημερινη ιδιοτητα μου ειναι φιλολογος-παιδαγωγος ΠΕ02 αδιοριστη και πιστοποιημενη εκπαιδευτικος ενηλικων.Εχω διδαξει σε δημοσια ΙΕΚ,ΣΔΕ και ΚΔΒΜ. Καλη σας Επιτυχία