• Σχόλιο του χρήστη 'KALHMERIDHS' | 28 Φεβρουαρίου 2011, 10:31

    Υπηρέτησα 2 χρόνια στις Βρυξέλλες στο Βέλγιο όπου η κόρη μου ήταν μαθήτρια στο Ευρωπαϊκό Σχολείο Βρυξελλών και στο Κεστεκίδιο Σχολείο, αλλά και λόγω γνωριμιών παρακολουθούσα τα Σχολεία μητρικής γλώσσας για τα Ελληνόπουλα Του Βελγίου. Επίσης υπηρέτησα 3 χρόνια στην Ελληνική Πρεσβεία στη Σόφια στη Βουλγαρία. και είχα επαφή με τους Ελληνικούς Συλλόγους που διδάσκονταν μόνοι τους την Ελληνική γλώσσα . Από την παραπάνω 5ετή εμπειρία διαπίστωσα τα παρακάτω: 1. Η Ελληνική γλώσσα ,το ανεκτίμητο αυτό περιουσιακό στοιχείο, δεν το εκμεταλλευόμαστε .Οι Έλληνες διπλωμάτες δεν ενδιαφέρονται σχεδόν καθόλου για την διάδοση της Ελληνικής γλώσσας οι δε λεγόμενοι εκπαιδευτικοί ακόλουθοι στις Πρεσβείες είναι απλά υπάλληλοι διακίνησης αλληλογραφίας . 2. Στην Βουλγαρία ενδιαφερόταν μόνο για την διδασκαλία στα δικά τους παιδιά στην Πρεσβεία και καθόλου για την εκμάθηση της γλώσσας στα παιδιά των Ελληνικών συλλόγων της Βουλγαρίας που αγωνιζόταν μετά από 2-3 γενεές να έχουν κάποια Ελληνική εκπαίδευση. Μόνοι τους οι Έλληνες Βουλγαρίας οργάνωναν σχολεία Ελληνικών και τα βιβλία που θα τους έδινε η Πρεσβεία ερχόταν αφού σχεδόν τελείωνε η χρονιά. Υπάρχουν πολυπληθείς σύλλογοι σε όλη την Μαύρη θάλασσα και χρειάζονται ενίσχυση. Επίσης πολλοί Βούλγαροι είναι Ελληνικής καταγωγής με τη μία γιαγιά ή τον Παππού Έλληνα ήθελαν να μάθουν ή να βελτιώσουν τα Ελληνικά τους και ρωτούσαν αν η Πρεσβεία προσφέρει μαθήματα Ελληνικών και έπαιρναν αρνητική απάντηση. Το ίδιο και πολλοί εργαζόμενοι σε Ελληνικές επιχειρήσεις στην Βουλγαρία. Αντίθετα άλλες Πρεσβείες , πχ η Πολωνική , με γλώσσες χωρίς ιδιαίτερη αξία και ιστορία προσέφεραν δωρεάν μαθήματα. 3. Στο Βέλγιο υπήρχε μεγάλη οικονομική ανισότητα μεταξύ δασκάλων Ευρωπαϊκού Σχολείου και δασκάλων στο Κεστεκίδιο Ελληνικό σχολείο. Επίσης οι δάσκαλοι στα σχολεία μητρικής γλώσσας έκαναν μάθημα μία ημέρα την εβδομάδα και αυτό προσπαθούσαν να το ακυρώσουν χωρίς καμία συνείδηση για την σπουδαιότητα του έργου τους και χωρίς κανείς να τους ελέγχει Να δοθούν περισσότερα χρήματα στους δασκάλους αλλά να τους ζητηθεί περισσότερο έργο. Να υπάγονται στην Πρεσβεία και να κάνουν και μαθήματα Ελλήνικών στην Πρεσβεία σε Βέλγους ή όποιον θέλει