• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΪΡΟΥ' | 11 Μαρτίου 2011, 14:38

    Α. Προγράμματα σπουδών Αναφορικά με τη λειτουργία των αμιγών ελληνόγλωσσων μονάδων (μεταξύ των οποίων και των εκπαιδευτικών μονάδων του Καΐρου), το σημαντικότερο από τα ζητήματα αυτά, το οποίο δεν τίθεται πουθενά στα υπό διαβούλευση κείμενα είναι αυτό της έλλειψης προγραμμάτων σπουδών για τα ελληνόγλωσσα σχολεία του εξωτερικού. Το συγκεκριμένο κενό είναι ιδιαίτερα σημαντικό. Θεωρούμε ότι το Υπουργείο Παιδείας Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων πρέπει να προχωρήσει άμεσα στη σύνταξη προγραμμάτων σπουδών, στα οποία θα προσδιορίζονται οι επιδιώξεις των εκπαιδευτικών μονάδων του εξωτερικού, ενώ σύμφωνα με αυτά τα προγράμματα σπουδών θεωρούμε αναγκαία τη διαμόρφωση κατάλληλων σχολικών εγχειριδίων και την επανεξέταση του θέματος της ποσότητας της ύλης. Ειδικότερα, στην περίπτωση των αμιγών ελληνόγλωσσων σχολείων του εξωτερικού είναι απολύτως αναγκαία η εκπόνηση διαφοροποιημένων –ει δυνατόν, ανά χώρα υποδοχής– προγραμμάτων σπουδών για τις τάξεις του Δημοτικού και του Γυμνασίου, όπου θα επιδιώκεται η κλιμακούμενη Ελληνομάθεια από το επίπεδο αρχαρίων στην Α΄ Δημοτικού στο ανώτατο επίπεδο στο τέλος του Γυμνασίου. Αντίθετα, στο Λύκειο, στο βαθμό που οι μαθητές προετοιμάζονται για τις εξετάσεις εισαγωγής –και– στα ελληνικά πανεπιστήμια και έχουν κατακτήσει επαρκώς το μηχανισμό της ελληνικής γλώσσας, μπορούν να ακολουθούνται τα προγράμματα σπουδών της ημεδαπής. Β. Ισοτιμία τίτλων Το ζήτημα της ισοτιμίας των τίτλων που παρέχουν τα αμιγή ελληνόγλωσσα σχολεία είναι, επίσης, σημαντικό. Πρέπει με κάθε τρόπο να διασφαλιστεί η ισοτιμία τους με τους αντίστοιχους των χωρών υποδοχής, όπου αυτό δεν έχει επιτευχθεί, και να διατηρηθεί, όπου ήδη υπάρχει. Τα αμιγή ελληνόγλωσσα σχολεία του Καΐρου ανήκουν στη δεύτερη περίπτωση, αφού προσφέρουν τίτλους ισότιμους ή/και υπέρτερους από τα αντίστοιχα αιγυπτιακά κι αυτός είναι ένας πρόσθετος λόγος που πρέπει τα συγκεκριμένα σχολεία να διατηρηθούν. Γ. Λειτουργία τεχνολογικής κατεύθυνσης στα αμιγή ελληνόγλωσσα Λύκεια Ιδιαίτερα σημαντική είναι η λειτουργία και τεχνολογικής κατεύθυνσης στα αμιγή ελληνόγλωσσα Λύκεια του εξωτερικού, ώστε οι μαθητές που θέλουν να σπουδάσουν, π.χ., οικονομία ή πληροφορική, να προετοιμάζονται για το αντικείμενο σπουδών τους και να μην είναι υποχρεωμένοι να παρακολουθούν και να εξετάζονται στα μαθήματα της θετικής ή της θεωρητικής κατεύθυνσης. Δ. Επιμόρφωση Τέλος, πολύ σημαντικό είναι και το ζήτημα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών που αποσπώνται στο εξωτερικό, η οποία με τον τρόπο που γίνεται τώρα (ταχύρρυθμα και χωρίς σαφή προγραμματισμό) παρέχει ελάχιστα στον εκπαιδευτικό που αποσπάται στο εξωτερικό. Είναι ενδεικτικό ότι παρά το γεγονός ότι τα εβδομαδιαία σεμινάρια επιμόρφωσης παρακολουθούν εκπαιδευτικοί αποσπασμένοι σε όλες τις χώρες του εξωτερικού, οι εισηγητές αναφέρονταν σχεδόν αποκλειστικά στις ελληνόγλωσσες μονάδες της Γερμανίας και των αγγλόφωνων χωρών. Πρέπει, λοιπόν, να αναζητηθούν τρόποι διαφοροποίησης της παρεχόμενης επιμόρφωσης, είτε με την προώθηση μορφών διαρκούς ενδο-σχολικής επιμόρφωσης είτε με τη διαφοροποίηση της παρεχόμενης επιμόρφωσης ανά χώρα υποδοχής. Οι παραπάνω προτάσεις καθώς και οι υπόλοιπες που θα αναρτηθούν στο πλαίσιο της διαβούλευσης συζητήθηκαν κι εγκρίθηκαν ομόφωνα από τη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Ελλήνων Εκπαιδευτικών Καΐρου.