• Σχόλιο του χρήστη 'Μαρία' | 18 Φεβρουαρίου 2024, 18:48

    Αρχικά, δεν μπορεί να υπάρξει βελτίωση της λειτουργίας των ΑΕΙ αν δεν υπάρξει αύξηση της χρηματοδότησής τους η οποία από την κρίση και μετά μειώθηκε υπερβολικά. Για παράδειγμα, στο ΕΜΠ, σύμφωνα με ανακοίνωση του συμβουλίου διοίκησής του από το 2009 μέχρι σήμερα η κρατική χρηματοδότηση μειώθηκε κατά 63,6%, ενώ επίσης μειώθηκαν κατά 36% τα μέλη ΔΕΠ, αλλά αυξήθηκαν κατά 20,7% οι σπουδαστές. Ειδικά για το κομμάτι του ψηφιακού μετασχηματισμού, πώς θα επιτευχθεί κάτι τέτοιο χωρίς τη δαπάνη πολλών χρημάτων από το κράτος; Ειδικά, αν σκεφτεί κανείς τις συνθήκες που επικρατούν σήμερα στα δημόσια ΑΕΙ, όπου ο εξοπλισμός είναι παμπάλαιος και που το παρόν νομοσχέδιο δεν αναφέρει κάτι για οικονομική ενίσχυση των ΑΕΙ για τον σκοπό αυτό; Επίσης, η χρηματοδότηση των ΑΕΙ βάσει αποτελεσμάτων λειτουργίας, είναι πάρα πολύ άδικη, γιατί ένα ίδρυμα που εδώ και πολλά χρόνια αντιμετωπίζει την υποχρηματοδότηση, υποστελέχωση και εξαθλίωση, σίγουρα δεν θα μπορεί να φέρει ικανοποιητικά αποτελέσματα, και το συγκεκριμένο μέτρο θα οδηγήσει μόνο στην περαιτέρω υποβάθμισή του. Συγκεκριμένα, ιδιαίτερα προβληματικά είναι τα κριτήρια της ερευνητικής δραστηριότητας, η οποία πλέον χρηματοδοτείται κατά βάση από ιδιώτες, και της πορείας επαγγελματικής απορρόφησης των αποφοίτων, καθώς στην Ελλάδα και στη σημερινή οικονομία πολλοί πτυχιούχοι είναι άνεργοι οι ασχολούνται με άσχετες δουλειές, χωρίς να ευθύνονται για αυτό οι ίδιοι άλλα ούτε και το πανεπιστήμιο στο οποίο σπούδασαν ή το αντικείμενο των γνώσεών τους. Τα συγκεκριμένα άρθρα δεν παίρνουν κανένα ουσιαστικό μέτρο για την ενίσχυση των δημοσίων ΑΕΙ, τα οποία χρειάζονται πρωτίστως μεγάλη οικονομική ενίσχυση και ριζική βελτίωση των υποδομών τους, καθώς εξαιτίας των κυβερνήσεων, υπουργείων, πρυτάνεων και κοσμητόρων όλων των τελευταίων χρόνων έχουν υποβαθμιστεί σε τεράστιο βαθμό, και κανένας από τους προαναφερθέντες δεν έχει επιχειρήσει να βελτιώσει την κατάσταση παρόλο που γνωρίζουν, και σίγουρα θα έπρεπε να γνωρίζουν και είναι πολύ εύκολο να μάθουν αν ενδιαφερθούν τις συνθήκες που επικρατούν στα ελληνικά ΑΕΙ, όπου δεν καλύπτονται ούτε τα βασικά (άθλιος και ελλιπής εργαστηριακός εξοπλισμός, αίθουσες με σπασμένες καρέκλες και θρανία λόγω έλλειψης συντήρησης κτλπ).