• Σχόλιο του χρήστη 'Πρύτανης ΠΔΜ' | 18 Φεβρουαρίου 2024, 19:00

    1) Επιτακτική πλέον είναι η ανάγκη το Υπουργείο να αποδεχθεί τις εισηγήσεις των Πανεπιστημίων όσον αφορά τους εισακτέους. Το φοιτητικό δυναμικό στα Πανεπιστήμια της περιφέρειας θα συρρικνωθεί εάν η κατανομή ακολουθήσει την πεπατημένη, καθώς ακόμη και από την ΕΒΕ για τα Μη Κρατικά Πανεπιστήμια θα επηρεαστούν τα Περιφερειακά όπου οι βάσεις εισαγωγής είναι ούτως ή άλλως χαμηλότερες. Εναλλακτικά, οι θέσεις εισακτέων που διαθέτει το Υπουργείο θα πρέπει να μειωθούν στα Πανεπιστήμια του κέντρου. 2) Να μειωθεί το ακαδημαϊκό κριτήριο (2750 μόρια) στη διαδικασία μεταγραφών, π.χ. στο μισό. 3) Προτείνεται η παράταση για άλλα δύο χρόνια του θεσμού των Ακαδημαϊκών Υποτρόφων καθώς είναι κρίσιμης σημασίας για τη λειτουργία των υποστελεχωμένων Πανεπιστημίων. 4) Αλλαγή του αλγόριθμου κατανομής των μελών ΔΕΠ. Ως έχει (σύστημα 35%-65%) ευνοεί τα υδροκέφαλα παλαιότερα Πανεπιστήμια. Προτείνεται να γίνει 100%-0%. Σε κάθε χρονική στιγμή πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η δυναμική των Ιδρυμάτων και όχι πόσα μέλη χάθηκαν στην πάροδο του χρόνου από αφυπηρετήσεις. Ποιος μας διαβεβαιώνει ότι ο αρχικός/παλαιότερος αριθμός μελών ΔΕΠ ήταν ο ιδανικός; 5) Άρθρα 90 και 91. Το 80%-20% να παραμείνει καθώς σε αυτά τα κριτήρια λαμβάνονται υπόψη δείκτες τους οποίους δεν μπορεί να επηρεάσει το ίδιο το Ίδρυμα. Σε κάθε περίπτωση απαιτείται εξορθολογισμός των κριτηρίων. Υπάρχουν ακόμη δείκτες και κριτήρια που ακόμη λαμβάνουν υπόψη μη ενεργά ΠΠΣ των πρώην ΤΕΙ. Πολλά από τα κριτήρια θα πρέπει να λειτουργούν αντίστροφα. Εκεί που δεν είναι καλές οι επιδόσεις θα πρέπει να δίνεται μπόνους για να βελτιώνονται. Επίσης, να λαμβάνεται υπόψη η υφιστάμενη χρηματοδότηση ανά φοιτητή για κάθε Ίδρυμα (σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΘΑΑΕ) έτσι ώστε να συγκλίνουν τα Ιδρύματα προς τον μέσο όρο. 6) Κατάργηση της αυτοδίκαιης μετακίνησης μελών ΔΕΠ στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο. Το μέτρο αυτό θα πλήξει κυρίως τα Περιφερειακά Πανεπιστήμια. 7) Πρόταση για το άρθρο 43 σχετικά με τις αναμορφώσεις του τακτικού Π/Υ: «γ) Εγκρίνει, μετά από εισήγηση του Πρύτανη και του Εκτελεστικού Διευθυντή, τον αρχικό συνοπτικό και αναλυτικό ετήσιο προϋπολογισμό του Α.Ε.Ι. (τακτικό προϋπολογισμό, προϋπολογισμό δημοσίων επενδύσεων και ίδιων πόρων), τις αναμορφώσεις του, καθώς και τον απολογισμό του Α.Ε.Ι. τους οποίους υποβάλλει προς έγκριση στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Ειδικώς: γα) Αναμορφώσεις του εγκεκριμένου αναλυτικού τακτικού προϋπολογισμού του Α.Ε.Ι. που δεν επιφέρουν επιδείνωση του αρχικά εγκεκριμένου δημοσιονομικού αποτελέσματός του πραγματοποιούνται με απόφαση του Σ.Δ., χωρίς να απαιτείται έγκριση από τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Αναμορφώσεις του εγκεκριμένου αναλυτικού τακτικού προϋπολογισμού του Α.Ε.Ι. που επιφέρουν επιδείνωση του αρχικά εγκεκριμένου δημοσιονομικού αποτελέσματός του υποβάλλονται αμελλητί στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και θεωρούνται εγκεκριμένοι μετά την πάροδο δεκαπέντε (15) ημερών από την υποβολή τους, εκτός εάν αναπεμφθούν στο Σ.Δ. προς διόρθωση. 8) Άρθρο 49. Κατάργηση της διάταξης για 3ετή θητεία Προέδρων και δυνατότητα υποψηφιότητας από Συναφές Τμήμα. Γενικά δεν υπήρξε κάποιο θέμα μέχρι σήμερα και εν γένει είναι σωστή η κλιμάκωση της χρονικής διάρκειας των θητειών ανάλογα με την ιεραρχία του μονομελούς θεσμικού οργάνου (Πρόεδρος 2, Κοσμήτορας 3, Πρύτανης-Αντιπρυτάνεις 4). 9) Εφόσον υπάρχει ειδική διάταξη για τα Ξένα Πανεπιστήμια που βρίσκονται μεταξύ των 20 πρώτων παγκοσμίως, να υπάρξει και αντίστοιχη διάταξη για ένα κατώτατο κατώφλι ώστε να διαφυλαχθεί το ακαδημαϊκό επίπεδο. Να μην μπορούν να συμμετέχουν σε ΝΠΠΕ ξένα Πανεπιστήμια που είναι π.χ. κάτω του 1000 ή 2000. 10) Επαναπροκήρυξη θέσης: Για την έκδοση της προκήρυξης απαιτείται έγκριση από την Επιτροπή της Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου 33/2006 (Α' 280) σύμφωνα με την παρ. 9 του άρθρου 51 του ν. 4622/2022 (Α' 133). Γιατί θα πρέπει να υπάρχει αυτή η έγκριση που καθυστερεί την προκήρυξη της θέσης πάνω από 2-3 μήνες αφού διατηρείται η σχετική πίστωση στο Ίδρυμα; 11) Άρθρο 92, Συγκρότηση και λειτουργία Επιτροπής Ερευνών - Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 231 ν. 4957/2022. Ο τρόπος εκλογής των μελών του ΕΛΚΕ που προτείνεται δεν υποστηρίζει την δίκαιη εκπροσώπηση των Σχολών στον ΕΛΚΕ και θα πρέπει να καταργηθεί και να παραμείνει η προηγούμενη ρύθμιση. 12) Άρθρο 180. Εξουσιοδοτικές διατάξεις Κεφαλαίου ΣΤ΄- Προσθήκη παρ. 4 και 5 στο άρθρο 417 ν. 4957/2022. Στο άρθρο 417 του ν. 4957/2022 (Α΄141), περί εξουσιοδοτικών διατάξεων του Κεφαλαίου Η΄ του Μέρους Α΄, προστίθενται παρ. 4 και 5 ως εξής: «4. Με απόφαση της Συγκλήτου, κατόπιν εισήγησης της Συνέλευσης του Τμήματος, εγκρίνεται η ίδρυση, τροποποίηση, μετονομασία ή κατάργηση προγράμματος σπουδών πρώτου κύκλου, σύμφωνα με τις παρ. 2 και 3 του άρθρου 70. Μήπως εδώ να μπει και τις κατευθύνσεις και τυχόν ειδικεύσεις του προγράμματος σπουδών; 13) Να δοθεί η δυνατότητα εξέλιξης στα ΕΔΙΠ. Με αυτή τη ρύθμιση ιδρύονται επιπλέον θέσεις ΔΕΠ στα Πανεπιστήμια, θέσεις στις οποίες μεταφέρεται η ήδη καταβαλλόμενη μισθοδοσία προς το εντασσόμενο σε αυτές υπάρχον προσωπικό ΕΔΙΠ και ΕΕΠ, χωρίς να μειώνονται για κανένα λόγο οι ήδη αιτηθείσες νέες θέσεις ΔΕΠ και συνεπώς ικανοποιείται το αίτημα της ΠΟΣΔΕΠ για όσο το δυνατόν περισσότερες θέσεις ΔΕΠ (χωρίς όμως να επιβαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός αφού τα μέλη ΕΔΙΠ ήδη μισθοδοτούνται και απλώς η μισθοδοσία τους μεταφέρεται στη βαθμίδα των ΔΕΠ). 14) Να γίνει επαναφορά της διάταξης για μετατάξεις ΕΔΙΠ από την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε όσα Πανεπιστήμια το επιθυμούν. Θα επωφεληθούν κυρίως τα υποστελεχωμένα Πανεπιστήμια της Περιφέρειας. 15) Για τα κέντρα ψυχολογικής και συμβουλευτικής υποστήριξης όπως αυτά προβλέπονται στο άρθρο 128 του Ν.4957/2022 προτείνεται να προστεθεί στο τέλος της 3ης παραγράφου του άρθρου η φράση “είτε από συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα”.