• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης Κρανιάς' | 6 Απριλίου 2011, 20:27

    Ισχυρότεροι Διευθυντές δεν σημαίνει καλύτεροι και ικανότεροι Διευθυντές! Το βασικότερο όλων είναι η διαδικασία επιλογής του Διευθυντή και όχι η έτσι κι αλλιώς αρκετή εξουσία που έχει και σήμερα. Και με την υπάρχουσα νομοθεσία, η εικόνα ενός σχολείου εξαρτάται εν πολλοίς από την συμπεριφορά του Διευθυντή. Ο ερχομός του είναι ικανός να αλλάξει εκ βάθρων την εικόνα και την λειτουργία ενός σχολείου. Υπό μία βασική προυπόθεση: Να έχει την ικανότητα και τα απαιτούμενα προσόντα. Όμως κατά τις κρίσεις των Διευθυντών επιλέγονται συχνά άτομα με βάση την κομματική τους ταυτοτητα ή την προσκόλλησή τους στην εκάστοτε εξουσία ή τις δημόσιες σχέσεις τους και ως εκ τούτου ανίκανα να διοικήσουν σχολεία. Φανταστείτε αυτοί να έχουν και μεγαλύτερες εξουσίες! Το σχολείο δεν μπορεί να λειτουργήσει ως επιχείρηση που πορεύεται με "μία και μόνη αλήθεια" (άρα δεν χρειάζεται μάνατζερ-υπεύθυνο) αλλά με δημοκρατικές διαδικασίες και συλλογικές αποφάσεις που λαμβάνονται από τον σύλλογο διδασκόντων. Ολο το βάρος πρέπει να πεσει στην επιλογή ικανών διευθυντών που να μπορούν να συντονίζουν την διαδικασία λήψης τέτοιων αποφάσεων. Αυτό πετυχαίνουν οι ικανοί διευθυντές σήμερα και κάνουν τα σχολεία τους καλύτερα. Αλλο η οικονομική διαχείριση, άλλο η παιδαγωγική διαχείριση και άλλο το διδακτικό αποτέλεσμα. Θέλω να επισημάνω ότι πολλοί εκ των συμμετεχόντων στην διαβούλευση συγχέουν τα Δημόσια σχολεία με Δημόσιους οργανισμούς ή Δημόσιες επιχειρήσεις που το πρόβλημα τους σήμερα είναι στο ότι δεν εκτελούν σωστά τις εντολές του Υπουργείου ή δεν πετυχαίνουν τους στόχους που έχει θέσει το Υπουργείο. Τα σχολεία έχουν τελείως διαφορετικά προβλήματα, εξάλλου έχουν και τελείως διαφορετικό αντικείμενο, γι'αυτό και ένας "υπερισχυρός" Διευθυντής δεν θα επιφέρει την βελτίωση.