• Σχόλιο του χρήστη 'Βασίλης' | 6 Απριλίου 2011, 20:56

    Το σχολείο οφείλει να καλλιεργεί δημοκρατική συνείδηση στους μαθητές και να αποτελεί το ίδιο πρότυπο δημοκρατικής λειτουργίας. Η φιλοσοφία της πρότασης οδηγεί το σχολείο στη μορφή επιχείρησης. Αν δεν απατώμαι, ο Καστοριάδης έχει ήδη μιλήσει για την καθετοποιημένη δομή της επιχείρησης ως ουσιαστικό παράγοντα επιβολής της σημερινής "φιλελεύθερης ολιγαρχίας". Εμείς θέλουμε τα παιδιά αυριανούς πολίτες μιας δημοκρατικής κοινωνίας; Πόσες από τις αμαρτίες που εγκαλείται η ελληνική εκπαίδευση μπορούν να χρεωθούν πραγματικά στο σχολείο και στο μοίρασμα αρμοδιοτήτων μεταξύ διευθυντών και συλλόγου διδασκόντων; Έχω δεκατρία χρόνια υπηρεσίας σε δώδεκα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ηλείας, Αχαίας, Κεφαλονιάς. Οι διευθυντές με αυξημένες αρμοδιότητες αποτελούσαν τροχοπέδη στην ανάπτυξη της σχολικής ζωής, καθώς στερούνται οποιωνδήποτε γνώσεων ψυχολογίας διαχείρισης προσωπικού. Η κατάχρηση της δυνατότητάς τους για μειωμένο ωράριο, που οι περισσότεροι δεν το εκτελούν, τους έχει απομακρύνει από την πραγματικότητα της σχολικής τάξης και τους έχει κάνει απρόσιτους στους μαθητές. Οι καλύτερες στιγμές που έχω ζήσει στο σχολείο ήταν όταν απελευθερώνονταν οι δημιουργικές δυνατότητες του προσωπικού μέσα από την εμπιστοσύνη στις ικανότητές τους σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο. Επιτέλους, πως θα αλλάξετε το σχολείο με τους εκπαιδευτικούς στη γωνία, χρεώνοντάς τους τα πάντα; Ας αναλάβετε ως διοίκηση τις ευθύνες σας. Μας ρωτήσατε ποτέ τη γνώμη μας για τα βιβλία; Μήπως για τα αναλυτικά προγράμματα; Μας δώσατε τη θεσμική δυνατότητα να παρέμβουμε προς όφελος των μαθητών εντός και εκτός σχολείου; Πως να σας πιστέψουμε, όταν διαγράφετε με μια κοντυλιά την απραξία και αδιαφορία της πολιτικής εκπαιδευτικής ηγεσίας επί χρόνια και τα φορτώνετε όλα στην πλάτη μας;