• Σχόλιο του χρήστη 'Ν. Χαριλάου' | 6 Απριλίου 2011, 21:37

    Η αναβάθμιση του ρόλου του Διευθυντή σχολικής μονάδας είναι εκ των ων ουκ άνευ προϋπόθεση για την συνολική αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Με ποιους όμως όρους και προϋποθέσεις; Η αλλαγή της νομοθεσίας προς αυτή την κατεύθυνση είναι ασφαλώς απαραίτητη, αλλά δεν αρκεί. Έχει αποδειχθεί ότι οι όποιες νομοθετικές αλλαγές -όσο καλές και αν είναι- είναι δυνατόν να ακυρωθούν στην πράξη, εάν ο φορέας που τις υλοποιεί, εν προκειμένω ο Διευθυντής, δεν έχει τα απαιτούμενα προσόντα και την προσωπικότητα να τις υλοποιήσει. Η νομοθετική λοιπόν παρέμαβαση που επιχειρείται, ενώ είναι προς την σωστή κατεύθυνση, δεν προνοεί και δεν διασφαλίζει: α. την αξιοκρατική επιλογή των διευθυντών (προσόντα-προσωπικότητα) β. την συνεχή επιμόρφωσή τους σε θέματα διοίκησης (είναι χρήσιμο ίσως να προβλεφθεί πρόγραμμα επιμορφώσεων με επισκέψεις σε σχολεία του εξωτερικού και σεμινάρια με ειδικούς στη διοίκηση, ανταλλαγή εμπειριών μεταξύ διευθυντών) γ. δικλείδες ασφαλείας σε περίπτωση αυθαιρεσιών και αυταρχικών συμπεριφορών (είναι απαραίτητο ο Διευθυντής να αξιολογείται από τους προϊσταμένους και τους υφισταμένους του) δ. την ύπαρξη βοηθητικού/επικουρικού προσωπικού (γραμματείς, επιστάτες, φύλακες, καθαρίστριες) που να βοηθά τον Διευθυντή στο έργο του. Κατά τα λοιπά, νομίζω ότι θα πρέπει τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των ατόμων (Δ/ντής, Υ/νής) και των συλλογικών οργάνων (Σύλλογος Διδασκόντων, Σχολικό Συμβούλιο κλπ)να είναι σαφή και να μην επιδέχονται ερμηνείες, οι οποίες μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα μέσα στο σχολικό χώρο. Εάν δεν ληφθούν υπόψη οι πιο πάνω προϋποθέσεις είναι δυνατόν η ορθή αυτή νομοθετική πρωτοβουλία να ακυρωθεί στην πράξη και να προκαλέσει μεγαλύτερα προβλήματα από τα υφιστάμενα.