• Σχόλιο του χρήστη 'Γ.Κ.' | 6 Απριλίου 2011, 22:48

    Ίσως αυτά που γράφω φαίνονται «εκτός θέματος» διότι θίχτηκαν σε προηγούμενη διαβούλευση, όμως οι νέοι θεσμοί, οι νέες αρμοδιότητες θα εφαρμοσθούν και θα λειτουργήσουν , μόνο όταν επιλεγούν κατάλληλοι άνθρωποι στις κατάλληλες θέσεις που έχουν μεν τα αυξημένα προσόντα αλλά κυρίως ΜΠΟΡΟΥΝ. Όλες οι μεταρρυθμίσεις κρίθηκαν από τον βαθμό που επιλέχθηκαν στελέχη ικανά να κάνουν την «δουλειά» σωστά και με επιτυχία και βεβαίως αμείφθηκαν ανάλογα. Όλοι εμείς, που ζούμε την εκπαιδευτική καθημερινότητα και πραγματικότητα, γνωρίζουμε ότι δεν αρκούν τα μεταπτυχιακά και διδακτορικά για να διοικήσει και να διαχειριστεί κάποιος ανθρώπινο δυναμικό. Αυτά προσφέρουν και αποδεικνύουν γνωστική επάρκεια σε έναν συγκεκριμένο τομέα , από πουθενά όμως δεν τεκμαίρεται ότι αυτοί που τα κατέχουν, μπορούν να διαχειριστούν με επάρκεια και αποτελεσματικότητα , έναν πολυδύναμο ρόλο που έχει να κάνει με την διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού με παράλληλη εφαρμογή στρατηγικών πολιτικών επιλογών, για το Νέο Σχολείο. Όλοι οι Νόμοι που αφορούσαν και αφορούν επιλογές στελεχών της εκπαίδευσης, από το 1985 μέχρι και τον τελευταίο που προέκυψε από δημόσια διαβούλευση , προέβλεπαν την ύπαρξη Αξιολογικών Εκθέσεων για τους υποψηφίους. Ποτέ όμως δεν υπήρξε ούτε ΜΙΑ! Όλοι οι παραπάνω Νόμοι προέβλεπαν, ότι στην πρώτη εφαρμογή τους δεν απαιτούνταν η ύπαρξη Αξιολογικών Εκθέσεων. Και επειδή κανένας από τους παραπάνω Νόμους δεν εφαρμόσθηκε για δεύτερη φορά, απλούστατα κανείς δεν μπήκε στον κόπο να αξιολογήσει τα στελέχη που επιλέχθηκαν μέχρι σήμερα. Η εικόνα που όλοι γνωρίζουμε και αντικρίζουμε στα σχολεία με ελάχιστες λαμπρές εξαιρέσεις, είναι πέρα για πέρα αποκαρδιωτική. Και είναι πέρα για πέρα βέβαιο ότι τα ίδια αυτά στελέχη θα επανεκλεγούν, όχι για την απόδοσή τους , όχι για το έργο που έχουν να επιδείξουν και στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι κάτω του μετρίου, όχι για τις καινοτόμες δράσεις που ανέπτυξαν, όχι για την ικανότητά τους να κινητοποιούν και να συγκινούν τους εκπαιδευτικούς για έναν κοινό στόχο, όχι για την ικανότητά τους να επιλύουν καθημερινά προβλήματα , αλλά από τα «χαρτιά» που έχουν να επιδείξουν. Θα μου πει κανείς για την συνέντευξη. Αλήθεια ποιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο τόλμησε ποτέ μέχρι σήμερα να κρίνει και να αξιολογήσει πραγματικά ένα υποψήφιο στέλεχος; Το μόνο που τόλμησε να κάνει ήταν να αξιολογήσει με άριστα τους ημετέρους και λίγο ποιο κάτω τους υπολοίπους. Νέο σχολείο και νέοι θεσμοί δεν γίνονται αν δεν υπάρχουν άνθρωποι ικανοί που να μπορούν, και μάλιστα να αμείβονται δίκαια κατά την προσφορά τους, είτε αυτά είναι στελέχη , είτε απλοί εκπαιδευτικοί . Μερικές Προτάσεις: Αν πραγματικά η ηγεσία του Υπουργείου επιθυμεί πραγματικά και έχει την πολιτική βούληση για μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση, πρέπει άμεσα και στο προσεχές δίμηνο : -Να προχωρήσει στην σύνταξη αξιολογικών εκθέσεων με βάση τον Νόμο του 2002 , για όλα τα υποψήφια στελέχη της εκπαίδευσης. Έχοντας τις εκθέσεις αυτές, τα Υπηρεσιακά Συμβούλια να προχωρήσουν σε τίμιες και αντικειμενικές κρίσεις-επιλογές, χωρίς ευθυνοφοβίες, χωρίς κομματικές εμπάθειες. -Να εκπονήσει- εξαγγείλει, ένα σοβαρό και μακροχρόνιο πρόγραμμα για την επιμόρφωση, διαρκή υποστήριξη και ανάπτυξη των στελεχών της εκπαίδευσης. Από την απλή προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου μέχρι τους Περιφερειάρχες. - Να προχωρήσει στην γενναία χρηματοδότηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών. Μεταρρύθμιση, Νέα Προγράμματα, ποιοτική εκπαίδευση, Σχολείο του Μέλλοντος , ΔΕΝ γίνεται χωρίς γενναία χρηματοδότηση. Καλά τα προγράμματα Μείζονος Επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών που σχεδιάζονται, καλή η εκπόνηση μελετών για το νέο σχολείο, καλή η δημιουργία νέων διδακτικών πακέτων και νέων μορφών διδασκαλίας, καλή η νέα δομή διοίκησης της εκπαίδευσης, καλή η παροχή αυξημένων αρμοδιοτήτων στους Διευθυντές αλλά χωρίς την χρηματική στήριξη εκπαιδευτικών, στελεχών και σχολείων, χωρίς κίνητρα , χωρίς επιβράβευση του καθημερινού τους αγώνα δίκαια και αντικειμενικά (αξιολόγηση) , άλλη μια μεταρρύθμιση θα μείνει στα χαρτιά, άλλο ένα σοβαρό πακέτο στήριξης (ΕΣΠΑ) θα μεταβληθεί σε «αέρα» και θα πάει ως συνήθως στις τσέπες κάποιων ημετέρων.