• Σχόλιο του χρήστη 'AMKO' | 6 Απριλίου 2011, 23:05

    Η διοικητική αναδιάρθρωση πρέπει να ξεκινήσει με διαδικτυακή υποστήριξη των λειτουργιών του υπουργείου... Πάρα πολλές φορές βλέπουμε ατελείωτες ουρές έξω από τα γραφεία των Διευθύνσεων εκπαίδευσης για την κατάθεση και Καταχώρηση μίας αίτησης, για μία διαδικασία που θα πάρει έως πέντε λεπτά για να γίνει. Ειδικά εκεί που είναι μεγάλος ο φόρτος είναι στην κατάθεση δικαιολογητικών για αναπληρωτές και ωρομίσθιους. Πρέπει άμεσα και μάλιστα από φέτος όσοι δεν χρειάζεται να καταθέσουν δικαιολογητικά παρά μόνο την σχετική αίτηση να έχουν την δυνατότητα να καταθέτουν την σχετική αίτηση μέσω διαδικτύου κάτι το οποίο γίνεται ήδη σε άλλες δομές του υπουργείου όπως το ΙΔΕΚΕ. Επίσης να μπορεί ο οποιοσδήποτε θέλει κάποια χαρτιά όπως προϋπηρεσία, μόρια κλπ να μπορεί να τα εκτυπώνει από μία διαδικτυακή βάση δεδομένων χωρίς παρέμβαση ενδιάμεσων. Με τον τρόπο αυτό αποδυναμώνεται η δικαιολογία για τη χρησιμότητα των γραφείων αλλά ο φορολογούμενος εξοικονομεί χρήματα από άδειες λογισμικού και δυνατότητα για προμήθεια πιο αξιόπιστων προγραμμάτων από τα ήδη προβληματικά προγράμματα που διαθέτουν για την υποστήριξη των υπηρεσιών τους. Παράλληλα επιβάλλεται πρώτα και πάνω από όλα η αξιολόγηση από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς και τους υπόλοιπους χρήστες των δομών και των υπηρεσιών του Υπουργείου η αξιολόγηση των δομών και των υπηρεσιών αυτών. Μετά και κατόπιν της αξιολόγησης αυτής να δει το υπουγείο ποιά είναι τα σημεία εκείνα τα οποία "χωλαίνει", δεν λειτουργούν σωστά ή λειτουργούν αντιπαραγωγικά. Πρέπει οι περισσότερες δομές να στελεχώνονται από εκπαιδευτικούς οι οποίοι γνωρίζουν τα εκπαιδευτικά αντικείμενα και κυρίως από ανθρώπους που ξέρουν από τη χρήση υπολογιστών επί της ουσίας και όχι απλά έπειδή έχουν παρακολουθήσει κάποια επιμόρφωση η οποία στην τελική της εφαρμογή αποκαλύπτει πως δεν γνωρίζουν την ουσία της χρήσης υπολογιστών για την υπηρεσία των πολιτών όπως θα τι γνώριζε ένας επιστήμονας της Πληροφορικής... Επίσης μεγάλος κίνδυνος υπάρχει σε συγκεντρωτισμό υπηρεσιών και εξουσιών σε συγκεκριμένα πρόσωπα... Για να μην επεκταθώ περισσότερο θα πάω σε ένα μόνο παράδειγμα. Αναφέρεται ο διευθυντής ότι θα έχει ρόλο ηγέτη!!! Μα τί αναχρονισμός και τί συγκεντρωτισμός είναι αυτός; Τι πάει να πει ηγέτης στην εποχή μας; Δεν είμαστε τριτοκοσμική κοινωνία ή λάθος έχουν καταλάβει οι συντάκτες του κειμένου αν νομίζουν ότι η κοινωνία μας χρειάζεται ηγέτες. Διεκπεραιωτές χρειάζεται και συλλογική εργασία και ευθύνη. Οι πιο πρόσφατες παιδαγωγικές και διοικητικές για σχολική μονάδα θέσεις επιβάλλουν μία ομαδοσυνεργατική διοίκηση της σχολικής μονάδας με ισοκατανεμημένες ευθύνες σε όλα τα μέλη του συλόγου καθηγητών και ο διευθυντής είναι απλά ο συντονιστής. Δεν έχει ανάγκη από ΜΠΑΜΠΟΥΛΕΣ το σύγχρονο σχολείο. Και τέλος δεν προβλέπεται, και αυτό φανερώνει την αποστασιοποίηση του Υπουργείου από το ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ σχολικό περιβάλλον, την ίδρυση γραφείου ειδικού συμβούλου για παροχή εξατομικευμένης υποστήριξης σε ψυχολογικό επίπεδο για τα παιδιά. Τα πολυπολιτισμικά σχολεία, η κοινωνική κρίση και η κρίση αξιών έχουν δημιουργήσει πολλά προβλήματα τόσο συμπεριφοράς όσο και μαθησιακής φύσεως στα παιδιά. Ενώ δεν πρέπει ξεχνάμε πως η εκπαίδευση δεν ΘΕΛΕΙ "επαγγελματίες" διευθυντές αλλά ουσιαστικούς λειτουργούς σε θέση διευθυντών εκπαίδευσης και γι` αυτό το λόγο καλό θα είναι όποιος καταλαμβάνει θέση διευθυντή εκπαίδευσης να έχει πρόσφατη (τον προηγούμενο ή στην τελευταία πενταετία) διδακτική εμπειρία και να συμβάλλει στην τοποθέτησή του προηγούμενη αξιολόγηση από συναδέλφους υφισταμένους του.