2. Ποια είναι η άποψή σας για την προτεινόμενη διοικητική αναδιάρθρωση και τον περιορισμό των επιπέδων διοίκησης;

  • 15 Απριλίου 2011, 22:46 | Ma Koc

    Καλό φαίνεται αλλά πως θα υλοποιηθεί ?
    Όλοι ξέρουμε ότι η μείωση της γραφειοκρατίας διώχνει τις πελατειακές σχέσεις
    συνδικάτων (=κόμματα ) και καθηγητών.
    Σίγουρα θέλετε κάτι τέτοιο ?

  • 15 Απριλίου 2011, 20:42 | Σκαρπαλέζου Ρεβέκα

    Ο περιορισμός των επιπέδων διοίκησης μπορεί να συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη,ταχύτερη και λιγότερο δαπανηρη διοίκηση εάν εξασφαλίστούν δύο παράμετροι :
    1) ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ και όχι πυραμίδα
    2) Σωστή επιλογή στελεχών με διοικητικά κριτήρια

  • 15 Απριλίου 2011, 20:33 | Παντελής Πρέζας

    Συγχαρητήρια για τη θέλησή σας να κουνήσετε επιτέλους «τα λιμνάζοντα νερά»
    Οι παρατηρήσεις- προτάσεις μου:

    α)κατάργηση των Γραφείων Α/θμιας και Β/θμιας εκπ/σης .
    Σήμερα τα γραφεία εκτελούν καθαρά διεκπαιρεωτικό έργο και όχι καινοτόμο & επιτελικό. Αυτό οφείλεται τόσο στην υπάρχουσα δομή της εκπαίδευσης όσο και στα στελέχη που έχουν επιλεγεί με προδιαγραφές να μην «ταράζουν» το σύστημα. Νομίζω πως πιο εύκολο είναι να καταργηθούν παρά να αλλάξουν νοοτροπία και πρακτική λειτουργίας.

    β)Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης – Διευθύνσεις Στήριξης και το Συντονιστικό Συμβούλιο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Περιφερειακής Ενότητας
    Αυτά τα όργανα έχουν έννοια ύπαρξης όταν συγκροτούνται από τους ήδη υπηρετούντες Διευθ/τες εκπ/σης Α/θμιας & Β/θμιας και από αντίστοιχους επιστημονικής καθοδήγησης. Έτσι ώστε η σταδιακή προσαρμογή στην ενοποιημένη λειτουργία των επιπέδων εκπαίδευσης να γίνει πράξη. Θα πρότεινα σ΄αυτά τα όργανα να συμμετέχουν – εκτός των άλλων που έχετε υπόψη σας- και εκπρόσωπος των Πανεπιστημίου ή ΑΤΕΙ της περιοχής καθώς και εκπρόσωπος των παραγωγικών φορέων της περιοχής.

    γ) Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας στη Σχολική Μονάδα

    Θα μπορούσε και θα έπρεπε να συμμετέχουν σ΄αυτό (έστω χωρίς δικαίωμα ψήφου αλλά με λόγο) και εκπρόσωποι πολιτιστικών συλλόγων της περιοχής αλλά και εκπρόσωποι άλλων τοπικών φορέων παιδείας, τέχνης… καθώς και εκπρόσωπος παραγωγικών φορέων της περιοχής.
    Στην αρχική συνεδρίαση που θα καθοριστεί η χάραξη κατευθύνσεων δράσης της σχολικής μονάδας, θα πρέπει να έρθει με εισήγηση ο διευθυντής που θα έχει ετοιμάσει με τη συνεργασία της διοικητικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης του νομού.

    Γενικά πάντως θα έλεγα πως ως τώρα, ότι καινοτόμο και προοδευτικό γινόταν ως τώρα στην εκπαίδευση, γινόταν από εκπαιδευτικούς που δεν περιλαμβάνονταν στην επίσημη δομή της διοίκησης της εκπαίδευσης. Το κυριότερο εμπόδιο που είχαν να αντιμετωπίσουν ήταν ακριβώς αυτή η συντηρητική και «στεγανοποιημένη» επίσημη διοικητική δομή.
    Τολμώ να πω πως η επίσημη διοικητική δομή αναπαρήγαγε και διαιώνιζε τόσα χρόνια το «ελληνικό σχολείο» με τα όποια αρνητικά του.
    Γι΄αυτό όσο λιγότερη διοίκηση υπάρχει τόσο το καλύτερο.
    Αυτοί που θα θέλουν να δουλέψουν, να μπορούν να δουλέψουν χωρίς εμπόδια. ΘΑ βρουν λύσεις στα όποια προβλήματα οργανωτικά υπάρξουν. Αυτό έκαναν χρόνια τώρα. Εκείνο που δεν μπορούσαν να ξεπεράσουν ήταν «η στενοκέφαλη» διοίκηση όπου αυτή έκρινε πως έπρεπε να κάνει αισθητή την παρουσία της.
    Εκείνοι (η μειοψηφία) που δεν θέλουν να δουλέψουν εντατικά, κι αυτοί θα βρουν τον τρόπο να το κάνουν όπως το κάνουν τόσα χρόνια.
    Απλώς όμως θα πρέπει να υπάρξει κάποια στιγμή και τιμωρία για όσους ΕΛΑΧΙΣΤΟΥΣ κάνουν ακρότητες και π.χ. βάζουν σε κίνδυνο ακόμα και την υγεία των μαθητών με την αδιαφορία τους. Αυτοί δυσφημούν έναν ολόκληρο κλάδο. Θα πρέπει λοιπόν να διασφαλιστεί πως ο «Κανονισμός λειτουργίας σχολικής μονάδας» θα εφαρμόζεται κιόλας.

    Προβληματίζομαι πώς θα επιλεγεί ο νέος διευθυντής του νέου σχολείου. Θα πρέπει αυτός πρώτα να έχει όραμα, για να μπορεί να εμπνεύσει και τους άλλους εκπαιδευτικούς. Σίγουρα υπάρχουν πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί τέτοιοι. Αλλά ως τώρα το σύστημα, ακριβώς αυτούς «πέταγε έξω». Θα μπορέσετε να κάνετε επιλογές χωρίς να έχει καθοριστικό ρόλο και λόγο η μειοψηφούσα συντήρηση της εκπαίδευσης; Το θέλετε αυτό πραγματικά; Το εύχομαι ολόψυχα.

  • 15 Απριλίου 2011, 15:20 | Mar D

    1.Δεν προβλέπεται ο τρόπος συνεργασίας και η σχέση των νέων οργάνων με τη Σχολική Επιτροπή
    2. Στα δημοτικά σχολεία που λειτουργούν με ολοήμερο πρόγραμμα χρειάζονται δύο υποδιευθυντές: Ένας ως υπεύθυνος του ολοήμερου και ένας ως αναπληρωτής του διευθυντή. Είναι γνωστό ότι με το ισχύον καθεστώς στα 10/θέσια δεν αρκεί ο ένας υποδιευθυντής και κατά παρέκκλιση τοποθετείται άλλος εκπαιδευτικός ως υπεύθυνος χωρίς μάλιστα να δικαιούται και το σχετικό επίδομα

  • 15 Απριλίου 2011, 15:16 | Mar D

    Λόγω της κατάργησης των Γραφείων Εκπαίδευσης φαίνεται ότι οι διευθυντές σχολικών μονάδων θα επιφορτισθούν με διοικητικό έργο (π.χ. τήρηση φακέλων εκπαιδευτικών) που δε συνάδει με τη θέση τους, για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων. Για να γίνει αυτό θα έπρεπε να υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές και το αντίστοιχο γραμματειακό προσωπικό.

  • 15 Απριλίου 2011, 13:29 | Α.Κ. Π.Ε11

    Θέλοντας πιθανά να συμβάλω στην διαμόρφωση του σχεδιασμού της νέας διοικητικής δομής για τον λεγόμενο νέο σχολείο πρέπει να επισημάνω κάποια θέματα που γνωρίζω λόγω του γνωστικού μου αντικειμένου.
    Η κατάργηση των Γραφείων Φυσικής Αγωγής και η αντικατάστασή τους από κάποια ίσως δομή σε περιφερειακό επίπεδο, πιστεύω ότι είναι μια πολύ βιαστική απόφαση. Οι αρμοδιότητες των Γ.Φ.Α. είναι πάρα πολλές και περιγράφονται από την σχετική νομοθεσία, αναφέρω μερικές από αυτές με ιδιαίτερα βαρύνουσα σημασία:

    • Διοργάνωση και εποπτεία των σχολικών αγώνων σε όλα τα επίπεδα και βαθμίδες (Α/θμια-Β/θμια).
    • Εποπτεία των τμημάτων αθλητικής διευκόλυνσης (λειτουργικά θέματα – προτάσεις -στατιστικά στοιχεία – εξεύρεση λύσεων για απαιτούμενες μετακινήσεις κ.α.).
    • Διεξαγωγή δοκιμασιών (σε αθλήματα που απαιτούνται για την εισαγωγή των υποψηφίων σε Πανεπιστημιακές σχολές) που φέρουν τη σοβαρότητα μοριοδότησης.

    Παρατηρώντας προσεκτικά τα τεκταινόμενα για το σχολικό έτος 2010-11 που αφορούν στη Φυσική Αγωγή, καταγράφονται σημαντικά «ανοικτά θέματα» με διαφαινόμενη τάση αλλαγής:

    • Στον σχολικό αθλητισμό.
    • Στην αθλητική διευκόλυνση.
    • Στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Φ.Α. στην Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση.

    Λογικό λοιπόν είναι να προηγηθεί η διαμόρφωση συγκεκριμένης πολιτικής -κατευθυντηρίων αξόνων- για τα ανωτέρω, η οποία θα στηρίζεται σε αξιολόγηση-στοιχεία και κατόπιν να αποφασιστεί αν και κατά πόσο θα είναι δυνατή η υποστήριξη του νέου εκπαιδευτικού δόγματος που θα αφορά στη Φυσική Αγωγή με την κατάργηση των Γ.Φ.Α.
    Τα προβλήματα λειτουργικότητας (όγκος δουλειάς και συντονισμός) που θα προκύψουν π.χ. στην Περιφερειακή Δ/νση Αττικής όπου συγκεντρώνεται περίπου το 38%-40% του μαθητικού δυναμικού της Χώρας πρέπει να αποτελέσει πεδίο προβληματισμού. Κάτι ανάλογο θα προκύψει και στην περιφερειακή Δ/νση Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ οι νησιωτικές Περιφερειακές Δ/νσεις θα έχουν και αυτές θέματα συντονισμού περισσότερο παρά όγκου δουλειάς.

    Επιπλέον η Δια Βίου Άθληση πρέπει να είναι συνεκτικό κομμάτι της διαπαιδαγώγησης που δίνει ο καθ. Φυσικής Αγωγής από το δημοτικό έως και το λύκειο. Το Υπ. Παιδείας πρέπει να έχει την δομή να το υποστηρίξει. Μια τέτοια δομή είναι τα Γ.Φ.Α., με τις δράσεις που θα μπορούσαν να αναπτύξουν, με τις σχολικές μονάδες αλλά και τον ρόλο που θα μπορούσαν να παίξουν οι χώροι αυτοί σε εξωσχολικό ωράριο προς την κατεύθυνση της Δια Βίου Άθλησης.
    Το Υπ. Παιδείας (καθ¨ ύλην αρμόδιο για την άσκηση παιδείας σε όλα τα επίπεδα) αν θέλει να απαντήσει στις σύγχρονες μάστιγες της εποχής (καθιστική ζωή, παχυσαρκία, καρδιακά νοσήματα, ψυχικά νοσήματα κ.ά.) με τρόπο υπεύθυνο θα πρέπει να λάβει υπόψη την ανάγκη δυνατότητας διαμόρφωσης των μηχανισμών υποστήριξης της Δια Βίου Άθλησης.
    Το Γ.Φ.Α. επίσης θα μπορούσε σε μια σύγχρονη δομή να αποτελέσει τον συνδετικό κρίκο μεταξύ του ενδοσχολικού και εξωσχολικού αθλητισμού.
    Πρέπει λοιπόν να λυθούν τα ζητήματα της συνολικής «εικόνας-προτεραιότητας» που θα έχουμε για την αναγκαιότητα της Φυσικής Αγωγής στο σύγχρονο-νέο σχολείο και κατόπιν να σχεδιάσουμε τις νέες δομές. Είναι ζητούμενο λοιπόν οι 3 ώρες Φυσικής Αγωγής σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Ακόμα και με επενδυτικούς όρους, είναι γνωστό ότι επενδύοντας 1 € στην Φυσική Αγωγή κερδίζεις 3€ από την υγειονομική περίθαλψη.
    Σε κάθε περίπτωση είναι προτιμότερο να διαμορφώσεις την υπάρχουσα δομή κρατώντας τα θετικά στοιχεία και να προχωρήσεις σύμφωνα με τις επιταγές τις σύγχρονης κοινωνίας λαμβάνοντας υπόψη όλα τα ανωτέρω.

  • 15 Απριλίου 2011, 00:35 | ΑΝΝΑ

    Μέσα από την εμπειρία μου ως απoσπασμένη εκπαιδευτικός σε δ/νση θεωρώ ότι ενώ είναι απαραίτητη η αναδιάρθρωση μιας τέτοιας υπηρεσίας όπως η δ/νση Δ.Ε. φοβάμαι οτι οι συγκεκριμένες προτάσεις είναι ασαφείς και θα αποδειχθούν αναποτελεσματικές αποδυναμώνωντας τελείως το εργο και την προσφορά των δ/νσεων.
    Είναι αλήθεια οτι τα γραφεία Δ.Ε πάντα απευθύνονταν στις δ/νσεις για απορίες σε διεκπεραίωση εγγράφων των οποίων τελικά ευθύνη έφερε η δ/νση για την ακρίβεια και την εγκυρότητα των στοιχείων.Κατά συνέπεια , δημιουργούνταν φορτος εργασίας κι ένταση στη δ/νση που ίσως να αποφεύγονταν αν από την αρχή έφερε ολη την ευθύνη συγκεντρωτικά. Όμως, η γραφειοκρατία ειναι μεγαλη και τα εκπαιδευτικά θέματα γίνονται ολοένα και πιο σύνθετα. Επομένως, η λύση μάλλον βρίσκεται μάλλον στα άτομα που στελεχώνουν τις δ/νσεις περισσοτερο.
    Παρόλα αυτά και αν ακόμα θεωρηθεί μία συρρίκνωση τμήμάτων αναγκαία, κάποια τμήματα είναι σημαντικό να παραμείνουν ως έχουν. Το τμήμα μηχανοργάνωσης που ασχολείται με στοιχεια εκπαιδευτικών και κύρίως με τα οικονομικα δεν μπορεί να επιβαρυνθεί με αλλες αρμοδιότητες οπως αυτή των δικτύων, που είναι ένα καθαρά τεχνικό θέμα. Και σ’ αυτό το σημείο πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στους υπεύθυνους των ΚΕΠΛΗΝΕΤ. Από προσωπική εμπειρία έχω να πω οτι δεν πρεπει να μπερδευουμε τους υπευθυνους που το στελεχωνουν με τους τεχνικούς. Πώς πιστευετε οτι ενημερώνονται οι εκπαιδευτικοι αλλων ειδικοτητων για τις νεες τεχνολογιες;Για τους διαδραστικούς πίνακες;Για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο;Ποιός οργανώνει ημερίδες με φρέσκιες, καινοτόμες δράσεις;Ποιός επιμορφώνει;Kαι είναι ανθρωποι που καποιες ώρες είναι και στις τάξεις…είναι εκπαιδευτικοί εν ενεργεία που δυστυχώς απ΄όσο γνωρίζω ουτε εκπαιδευτικη υπήρεσία τους αναγνωρίζεται ούτε και πολλά μόρια διοικητικά.Πώς διεκπεραίωναν τα θέματα ηλεκτρονικά τόσο καιρό οι δ/νσεις;πώς απέκτησαν ιστοσελίδες και ταυτοτητα οι δ/νσεις;Με άλλα λόγια δεν έπαιξαν μόνο τον ρόλο της τεχνικής υποστηριξης (που ίσως θα μπορούσε το υπουργείο να αναθέσει σε ιδιώτες αλλά με τί κόστος ) αλλά και παιδαγωγικό-εκπαιδευτικό.Και μου φαίνεται περίεργο ότι ενώ μιλάμε για καινοτομίες στην εκπαιδευση με τη χρηση των νεων τεχνολογιών , ενω χρηματοδοτήθηκαν τόσες επιμορφώσεις, καταργούμε και απαξιώνουμε σε πολλαπλα επίπεδα ό,τι εχει σχεση με αυτές!!!Δεν μπορώ να πιστέψω οτι εξαιτίας της οικονομικής κρίσης , προσπαθώντας ορθά να συμμαζεψουμε τον δημόσιο τομέα, θα συμπαρασύρουμε ανθρώπους, τμήματα που προσέφεραν χωρίς ουσιαστικά να λαβουν καμιά αναγνωριση…Μηπως προς και αυτή την κατεύθυνση πρέπει να κινηθούμε;

  • 14 Απριλίου 2011, 23:51 | Μ.Κ. ΠΕ11

    Λαμβάνοντας υπόψη οτι:
    1. Ότι η Φυσική Αγωγή και ο Αθλητισμός στην πατρίδα μας ξεκίνησε οργανωμένα από το σχολείο και εξαπλώθηκε στην κοινωνία σαν «εξωσχολικός αθλητισμός» υπό την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας (ν 5620/1932) μέχρι το 1957 που ιδρύθηκε η «Γενική Γραμματεία Εξωσχολικού Αθλητισμού» η οποία υπήχθη «εις την αρμοδιότητα του Προέδρου της Κυβερνήσεως» (ΝΔ 3769/1957 ΦΕΚ Α 202).
    2. Ότι οι παιδαγωγικές αξίες του αθλητισμού σήμερα διακυβεύονται από την αλλαγή στόχων, μεθόδων, πρακτικών και νοοτροπίας των ενασχολούμενων (παραγόντων (φανερών ή κρυφών) – προπονητών – αθλητών)
    3. Τα «εξωσχολικά» μη υγιή αθλητικά «πρότυπα» έχουν μεγαλύτερη δύναμη επιρροής στη νεολαία από τα σχολικά και συνεπώς οι παιδαγωγικές και λοιπές αξίες της Φ.Α και του Αθλητισμού χάνονται και μέσα στο σχολείο λόγω του περιορισμού των ωρών απασχόλησης των μαθητών με τον αθλητισμό υπό το πρίσμα και την καθοδήγηση αυτών των αξιών.
    4. Την ανάγκη ανατροπής αυτής της πορείας συνολικά του Αθλητισμού μας
    5. Την μοναδική δυνατότητα του σχολείου σ’ αυτή την ανατροπή μέσα από δραστηριότητες που οφείλει να αναπτύξει (όπως τα προβλεπόμενα στο άρθρο 47 §1 του ν 1566/85 (Μ.Ο.Α)) αλλά και την αναδιάρθρωση τόσο του μαθήματος της Φ.Α όσο και των Σχολικών Πρωταθλημάτων και των Τμημάτων Αθλητικής Διευκόλυνσης (ΤΑΔ).
    6. Την ανάγκη διαμόρφωσης μίας Ενιαίας Διοικητικής Δομής που να καλύπτει τόσο τις ανάγκες του μαθήματος της Φ.Α. όσο και του Σχολικού Αθλητισμού σε δράσεις και συνεργασίες εντός και εκτός σχολείου, εντός και εκτός ωρών διδασκαλίας της Φ.Α.

    Προτείνω την δημιουργία Γραφείου Αθλητικών Δραστηριοτήτων στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης και στην Διεύθυνση Στήριξης Εκπ/κού Έργου Περιφερειακής Ενότητας.

    Αρμοδιότητες του Γραφείου εκτός των άλλων θα είναι:
    1. Η οργάνωση των Σχολικών Πρωταθλημάτων (Εντός Δήμου, Νομού, Περιφέρειας ή Πανελληνίου)
    2. Η παρακολούθηση των ΤΑΔ-ΕΤΑΔ όπου ιδρυθούν με βάση νέο σχεδιασμό και στόχους.
    3. Η οργάνωση των ΜΟΑ (Μαθητικών Ομίλων Αθλημάτων) και η λειτουργία τους
    4. Η συμμετοχή Μαθητών σε Πρωταθλήματα που Οργανώνουν οι Ομοσπονδίες για μαθητές – αθλητές
    5. Η συμμετοχή των μαθητών σε δράσεις – διοργανώσεις «Άθλησης για Όλους» που διοργανώνουν Δήμοι ή άλλοι «εξωσχολικοί» φορείς.
    6. Η διοργάνωση στους χώρους των σχολείων σε συνεργασία με την Τ.Α. και την Ειδική Γραμματεία Διατροφής και Άθλησης, προγραμμάτων άσκησης για γονείς και μαθητές.
    7. Διοργάνωση εκδηλώσεων «Ευ αγωνίζεσθαι», «Άσκηση και Διατροφή», «Άσκηση και Υγεία», «Ολυμπιακής Παιδείας» κλπ.

  • 14 Απριλίου 2011, 21:14 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ.Η ΝΗΣΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΥΧΗ ΤΗΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.ΠΡΟΤΑΣΗ¨.ΝΑ ΘΕΣΜΟΘΗΤΟΥΝ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΔΥΟ Η ΤΡΕΙΣ ΥΠΟΔΙΕΘΥΝΣΕΙΣ.ΟΙ ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΝΑ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ Δ/ΝΤΗ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΠΥΣΔΕ ΜΕ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΤΩΝ Δ/ΝΤΩΝ ΕΚΠ/ΣΗΣ.

  • 14 Απριλίου 2011, 16:00 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ Π. ΜΠΟΥΡΙΤΣΑΣ

    Με βάση τη θεωρητική και πρακτική προσέγγιση που επιχείρησα στο σχολιασμό της πρώτης ενότητας της διαβούλευσης «βασικοί στόχοι που πρέπει να επιδιώκει η αναδιάρθρωση του συστήματος οργάνωσης και διοίκησης της εκπαίδευσης» και με βάση το προτεινόμενο μοντέλο της διοικητικής και εκπαιδευτικής οργάνωσης σε επίπεδο Περιφερειακής Διεύθυνσης της Εκπαίδευσης και στο επίπεδο της Περιφερειακής Ενότητας [Οργανόγραμμα Διευθύνσεων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Περιφερειακής Ενότητας και Διευθύνσεων Στήριξης Ε.Ε. (μεταβατικό σχήμα ως το 2015)][Διάγραμμα Διοίκησης] θα ήθελα να επισημάνω τα ακόλουθα:

    1. Η όποια πρόταση αναδιάρθρωσης δεν μπορεί να παραπέμπει σε μοντέλα διοίκησης που θα αναιρούν [στην χειρότερη περίπτωση] ή θα περιορίζουν την προσπάθεια της διοικητικής αναδιάρθρωσης [στην καλύτερη περίπτωση].

    2. Με βάση το σημείο 1 η προτεινόμενη οργάνωση των Διευθύνσεων ΠΕ και ΔΕ με βάση το προτεινόμενο οργανόγραμμα (μεταβατικό σχήμα ως το 2015) δημιουργεί κατά τη γνώμη μου το γνωστό αρνητικό πρόβλημα στην οργάνωση και διοίκηση [management] που δημιουργεί η διαρχία στην διοίκηση ενός οργανισμού (στην περίπτωσή μας ενός εκπαιδευτικού οργανισμού). Το υπαρκτό αυτό πρόβλημα το οποίο εντοπίζεται σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο από τις σχετικές αναφορές στη υπάρχουσα ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία και επιστημονική αρθρογραφία δεν μπορεί να επιλυθεί από την πρόβλεψη του Συντονιστικού Συμβουλίου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Περιφερειακής Ενότητας. [Θα ήθελα να παραπέμψω σε αποτυχημένες απόπειρες διοίκησης των ΔΕΚΟ την περίοδο 1985- 1989 (με τις ατέρμονες συζητήσεις και τριβές για το λεγόμενο «διευθυντικό δικαίωμα» μεταξύ προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου και την αποτυχία λειτουργίας των κυβερνητικών κύκλών συντονισμού του κυβερνητικού έργου την ίδια περίοδο] Επιπρόσθετα ο συντονιστικός χαρακτήρας του προβλεπόμενου οργάνου μάλλον ενισχύει τη μη υλοποίηση των στόχων της προτεινόμενης διοικητικής αναδιάρθρωσης της διοίκησης

    3. Με βάση το σημείο 2 η πρόταση παραπέμπει στη άμεση ενοποίηση των Διευθύνσεων ΠΕ και ΔΕ και την μετατροπή του προβλεπόμενου Συντονιστικού Συμβουλίου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Περιφερειακής Ενότητας σε εισηγητικό – γνωμοδοτικό προς την προτεινόμενη ενιαία Διοικητική και Εκπαιδευτική αρχή της Α/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης.

    4. Σημειώνεται ότι η πρόταση που διατυπώνεται στο σημείο 3 παραπέμπει σε ενιαία τμήματα Εκπαιδευτικών- Διοικητικών – Οικονομικών Τμημάτων και πρόβλεψη τομέων Α/ θμιας και Βθμιας Εκπαίδευσης στα ενιαία προτεινόμενα τμήματα

    5. Στο πλαίσιο της λογικής του σημείου 4 θα πρέπει να επανεξετασθεί και η ύπαρξη ανεξάρτητου οργανωτικά τμήματος Εκπαιδευτικών θεμάτων για την Τεχνική Εκπαίδευση.. Προτείνεται η ύπαρξη παράλληλων Τομέων Εκπαιδευτικών θεμάτων [Γενικής και Τεχνικής Εκπαίδευσης] . Ενισχυτικό μιας τέτοιας προσέγγισης που κατά τη γνώμη μου περιορίζει αγκυλώσεις γραφειοκρατικού χαρακτήρα και προβλήματα στην αντιμετώπιση κοινών προβλημάτων στο εκπαιδευτικό, παιδαγωγικό, διοικητικό αλλά και ερευνητικό επίπεδο η προτεινόμενη ένταξη για παράδειγμα της Φυσικής Αγωγής στο ένα εκ των δύο προβλεπόμενων Τμημάτων Εκπαιδευτικών θεμάτων.

    6. Παράλληλα θα ήθελα να σημειώσω ότι θα πρέπει να ξεκαθαριστούν οι αρμοδιότητες και ο χαρακτήρας παρέμβασης του ΥΠΔΜΘ για τους λόγους που τεκμηριώθηκαν θεωρητικά στο σχόλιό μου της πρώτης θεματικής ενότητας της διαβούλευσης.

    Με βάση τις παραπάνω παρατηρήσεις μου οι οποίες απαιτούν μια πιο αναλυτική προσέγγιση και επεμβάσεις στο προτεινόμενο οργανόγραμμα εξυπακούεται η συμφωνία με τον επιχειρούμενο περιορισμό όχι μόνο των επιπέδων διοίκησης αλλά και της μη πολυδιάσπασης των προβλεπόμενων οριζόντιων διοικητικών μονάδων.

    Γεώργιος Π. Μπουρίτσας

  • Συμφωνώ με την προτεινόμενη διοικητική αναδιάρθρωση. Πραγματικά σήμερα τα επίπεδα διοίκησης είναι πολλά και ουσιαστικά ασύνδετα μεταξύ τους. Τα γραφεία διαφόρων ειδικοτήτων καθώς και οι αντίστοιχο προϊστάμενοι όπως και οι σχολικοί σύμβουλοι, δεν έχουν άμεση επαφή με το σχολείο, το μαθητή και το δάσκαλο. Αν και τυπικά τα διάφορα επίπεδα συνδέονται μεταξύ τους ουσιαστικά θεωρώ ότι η προσφορά τους στην εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι ουσιαστική. Όταν δεν υπάρχει μια συνολική θεώρηση των πραγμάτων δεν μπορούν να σχεδιαστούν δράσεις ανάλογες με το μαθητικό δυναμικό και το κλίμα κάθε σχολικής μονάδας, ούτε δοθούν λύσεις στα προβλήματα που ανακύπτουν. Εκείνο το στέλεχος που μπορεί να αναλάβει σημαντικό ρόλο θεωρώ ότι είναι ο Διευθυντής του σχολείου. Ο Διευθυντής εξαιτίας του πολλαπλού του ρόλου και της θέσης που έχει σε μια σχολική μονάδα είναι σε θέση να συμβάλλει ουσιαστικά στην επίτευξη των στόχων του σχολείου αρκεί να έχει ξεκάθαρους ρόλους, υψηλή και ουσιαστική επιμόρφωση σαν στέλεχος οργάνωσης και διοίκησης του σχολείου ειδικότερα και πιο κύρια στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού (μαθητών – εκπαιδευτικών – λοιπού προσωπικού), απαλλαγή από τα διδακτικά του καθήκοντα καθώς και γραμματειακή υποστήριξη

  • 14 Απριλίου 2011, 11:39 | Ανδρέας

    Ο περιορισμός των επιπέδων διοίκησης θα επιφέρει μεγαλύτερο συγκεντρωτισμό και θα είναι σε διατετεγμένη υπηρεσία της κάθε πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου. Δυστυχώς οδεύουμε ολοταχώς από το μοντέλο της διαρκούς δημοκρατίας, στο μοντέλο της ολιγαρχίας της διοίκησης και της ολιγαρχίας της γνώσης. Οι «εύηχες» λέξεις και φράσεις που χρησιμοποιούνται τελαυταία στα υπό ψήφιση νομοσχέδια, το λειγότερο που κάνουν είναι να κακοποιούν τη λογική μας.

  • 14 Απριλίου 2011, 10:13 | ΚΟΥΚΟΥΜΕΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

    Όπως προανέφερα απαντώντας στην προηγούμενη ερώτηση είναι σε γενικά πλαίσια καλή. Γνώμονας όμως θα πρέπει να είναι η ικανότητα άσκησης διοίκησης και χρειάζεται στους έχοντες ή μη αυτή την ικανότητα, η προώθηση ενός ¨μπούσουλα» σωστής αντικειμενικά λειτουργίας. Επίσης πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπ’ όψη οι προτάσεις, αντιδράσεις, κριτικές των γονέων έτσι ώστε να μην πνίγονται στο συναδελφικό – συντεχνιακό λαβύρινθο και να πάψουν επιτέλους οι εκπαιδευτικοί – Δ.Υ. να βλέπουν τους συλλόγους γονέων ώς αντίπαλους, αλλά ως σύμμαχους και συναδέλφους τους στη διαμόρφωση πρώτα του χαρακτήρα και δευτερευόντως αλλά επίσης ουσιαστική την εκπαίδευση των μαθητών.

  • 14 Απριλίου 2011, 09:26 | Πολατσίδης Γιάννης

    Ένα σύστημα διοίκησης της εκπαίδευσης που στήθηκε στο χρόνο και στάθηκε με επιτυχία δεν το καταργούμε και φτιάχνουμε ένα νέο χωρίς υποδομές και σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία, ακόμη και σε πολυνησιακούς νομούς. Άλλες είναι οι ανάγκες και οι προτεραιότητες της παιδείας.
    Πιστεύετε αλήθεια ότι οι διευθυντές των σχολείων θα μπορούν να ανταποκριθούν στα νέα τους καθήκοντα και στις αρμοδιότητες που θα τους εκχωρίσετε καταργώντας τα γραφεία εκπαίδευσης; Σας γνωρίζω ότι δεν υπάρχει υποδομή στα σχολεία, ούτε η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και μάλιστα των υποψηφίων διευθυντών είναι επαρκής για να ανταποκριθούν σε όλα αυτά που οραματίζεστε. Σας τα αναφέρει ένας εκπαιδευτικός με τριάντα τέσσερα (34) χρόνια υπηρεσίας και μέλος συμβουλίου επιλογής διευθυντών σε πολυνησιακό νομό, το 1997, το 2002 και το 2007. Καλή σας μέρα.

  • 13 Απριλίου 2011, 09:26 | Αλχασίδης Νίκος

    Μπορεί να επιτύχει μόνο αν υπάρξουν διακριτοί ρόλοι, μοιρασμένες ευθύνες και ανάθεση αντικειμένων σε φυσικά πρόσωπα ξεχωριστά, και με αντικειμενικά κριτήρια επιλογής τρων υποψηφίων.

  • 13 Απριλίου 2011, 09:06 | Νησιώτης

    Η κοινωνική ανάπτυξη, σε αντιδιαστολή προς την οικονομική, δίνει έμφαση στην ανθρωποκεντρική προσέγγιση και αναδύεται μέσα από τις προσπάθειες εφαρμογής αναπτυξιακής πολιτικής. Στηρίζεται στην κοινωνική δικαιοσύνη και στη δίκαιη κατανομή των πόρων. Βασική της αρχή είναι η προσωπική ευθύνη των κοινωνικών ομάδων και πολιτών για την εξέλιξη και πρόοδό τους. Η κοινωνική ανάπτυξη βασίζεται στην αξιοποίηση των εγγενών δυνάμεων και ικανοτήτων των ατόμων, των οικογενειών και των κοινοτήτων . Αναφέρεται στην ενεργό συμμετοχή όλων των μακροσυστημάτων (υγεία, στέγαση, εκπαίδευση, πρόνοια, πολιτική και οικονομία) με σκοπό την καταπολέμηση της φτώχειας μέσω πολλαπλών στρατηγικών. Σέβεται και προστατεύει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και την ισότητα. Προσανατολίζεται στην ενίσχυση της ποιότητας ζωής, στην αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και στην οικοδόμηση ισορροπημένων και σταθερών κοινοτήτων που αλληλεπιδρούν αρμονικά μεταξύ τους. Η επίτευξη κοινωνικής ανάπτυξης απαιτεί την υπέρβαση τριών βασικών εμποδίων: της φτώχειας, της ανεργίας και του κοινωνικού αποκλεισμού και περιθωριοποίησης. Η κοινωνική ανάπτυξη μεταθέτει την προσοχή από την κατασταλτική στην προληπτική παρέμβαση με έμφαση στην εκπαίδευση.Το κοινωνικό κεφάλαιο αποτελεί απαραίτητο όρο για την ανάπτυξη. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά παρουσιάζει και η βιωματική εμπειρία των κατοίκων των νησιών, οι οποίοι αντιμετωπίζουν διαφορετικές προοπτικές και έχουν άλλες προσδοκίες από τους κατοίκους των ηπειρωτικών περιοχών. Ιδιομορφία χαρακτηρίζει και το φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον, που συχνά μονοπωλείται από την ανάπτυξη μόνο του τουρισμού και την εγκατάλειψη ή παραμέληση της ιδιαίτερης πολιτιστικής κληρονομιάς. Όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά συνθέτουν την έννοια της νησιωτικότητας και θέτουν μία μόνιμη «πρόκληση» για την ανάπτυξη των νησιωτικών περιοχών. Για το λόγο αυτό, είναι ιδιαίτερα σημαντική η αναγνώριση της έννοιας ως ξεχωριστού φαινομένου, προκειμένου να καταστεί δυνατή η σχεδίαση και εφαρμογή διαρθρωτικών πολιτικών, οι οποίες θα διαφοροποιούνται από τις συνήθεις περιφερειακές πολιτικές. Με 52 κατοικημένα νησιά διάσπαρτα σε μια έκταση 5.286 τετραγωνικών χιλιομέτρων, η Περιφέρεια του Νοτίου Αιγαίου έχει να αντιμετωπίσει πολλά προβλήματα που συνήθως κρύβονται κάτω από τον ήλιο και πίσω από τους χιλιάδες τουρίστες που επισκέπτονται κάθε καλοκαίρι τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα.Με βάση τα παραπάνω και με το δεδομένο ότι η απόσταση του βορείου συγκροτήμα- τος της Δωδεκανήσου από τη Ρόδο είναι 80 ναυτικά μίλια ή 146 χιλιόμετρα επιβάλλεται η συνέχιση λειτουργίας ενός Γραφείου Εκπαίδευσης (Α!θμιας και Β!θμιας ταυτόχρο να). Δεν είναι δυνατή η διοίκηση από τόσο μακρινή απόσταση. Είναι σαν να διοικείται η Διεύθυνση Κοζάνης από τη.… Θεσ/νίκη. Δεν είναι δυνατό να χωροταξινομείται η νησιωτική χώρα όπως η ηπειρωτική με τα ίδια κριτήρια και τα ίδια δεδομέναΚι όσο κι αν η ηλεκτρονική μας φέρνει κοντά και καταργεί τις αποστάσεις, η εκ του σύνεγγυς διοίκηση με την αμεσότητα που συνεπάγεται, εξασφαλίζει γρήγορες λύσεις, άμεσες παρεμβάσεις και διοικητική αποτελεσματικότητα. Η αντικατάσταση τεσσάρων Γραφείων Εκπαίδευσης ( της Κω και της Καλύμνου) με ένα, αφ’ ενός θα επιφέρει εξοικονόμηση πόρων, αφ’ ετέρου αποτελεσματικότητα, γιατί η διοίκηση από τη Ρόδο για λόγους απόστασης και ασυνέχειας του γεωγραφικού χώρου θα είναι μη αποτελεσματική και ανέφικτη.
    Κάτι ανάλογο θα πρέπει να γίνει και για τις Κυκλάδες.

  • 12 Απριλίου 2011, 18:03 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ Κ.

    Ο διάλογος είναι προσχηματικός.Το υπουργείο θα κάνει αυτό που θέλει,όπως έγινε με τις κρίσεις των διευθυντών εκπαίδευσης το περασμένο καλοκαίρι.Τότε που υποψήφιος δήλωσε άγνοια ξένης γλώσσας καιβαθμολογήθηκε με 2,5 μονάδες(το μέγιστο)καθώς επίσης άρνηση αυτοαξιολόγησης καιπρογραμματισμού έργου και επιβραβεύθηκε!(Διευθυντής δευτεροβάθμιας στη Στερεά Ελλάδα).Στοιχεία στη διάθεση σας(σε περίπτωση ευαισθητοποίησης της ηγεσίας του ΥΠΔΒΜΘ).

  • 12 Απριλίου 2011, 17:18 | E.N.

    Συμμετείχα στις κρίσεις των διευθυντών των σχολείων το 1992, 1997, 2002, 2006 και με συνολική διευθυντική υπηρεσία 20 και πλέον ετών κρατούσα στο αρχείο μου όλες τις ανακοινώσεις των ομοσπονδιών, των παρατάξεων και των συναδέλφων που διαμαρτύρονταν για την κομματοκρατία και την ημετεροκρατία στις κρίσεις των στελεχών.Μια Μαύρη Βίβλος κάθε πενταετία.
    Ποια είναι τα εχέγγυα σήμερα για δίκαιες κι αντικειμενικές επιλογές; Ποια είναι τα εχέγγυα ότι τα Υπηρεσιακά Συμβούλια δε θα κάνουν το ίδιο;
    Σε τι διέφεραν όλα τα ΠΔ που έχουν καταρτιστεί γι΄ αυτές τις επιλογές; Πιθανόν σε λεπτομέρειες, η ουσία όμως είναι η ίδια.
    Εντάξει, θα εξοικονομηθούν κάποιες δαπάνες για να πληρωθούν τα χρέη μας στους διεθνείς τοκογλύφους. Και μετά;
    Οι προϊστάμενοι των γραφείων , παρά του ότι επιλέγονταν και με κομματικά κριτήρια, έλυναν τα κατά τόπους προβλήματα, τις διαφορές μεταξύ αυταρχικών διευθυντών και εκπαιδευτικών, τις γονεϊκές υπερβολικές απαιτήσεις κλπ. Απορροφούσαν τους κραδασμούς πριν φτάσουν στο Υπουργείο κι έσβηναν τη φωτιά πολλές φορές πριν ανάψει. Δε λέω όλοι αλλά οι περισσότεροι το έκαναν. Ποιος νομίζει ότι οι ενότητες σχολείων θα λύσουν το πρόβλημα.Μικρά πολλά γραφεία που δε θα λέμε γραφεία αλλά ενότητες. Η διεύθυνση θα είναι πολύ μακριά… κι ο διευθυντής εκπαίδευσης ακριβοθώρητος.
    Δε θέλω να γίνω μάντις κακών ούτε είμαι απαισιόδοξος. Όμως μπροστά μου βλέπω τους εκπαιδευτικούς που στριμωγμένοι και οικονομικά δε θ΄ αντέξουν την αυταρχική δομή του σχολείου που στήνεται, που δεν προοινωνίζει τίποτε ελπιδοφόρο. Ούτε η αξιολόγηση θα λύσει το πρόβλημα.Ποτέ τα προβλήματα δε λύθηκαν με περισσότερο αυταρχισμό αλλά με περισσότερη δημοκρατία.
    Γνωρίζω ότι αυτοί οι προβληματισμοί μου πιθανόν να μη ληφτούν καθόλου υπόψη. Μία απλή διαβούλευση είναι και τίποτε παραπάνω. Άλλοι παίρνουν τις αποφάσεις.
    Απλά καταθέτω τη γνώμη και αναπολώ όλους εκείνους τους συναδέλφους που με αγωνία και ιστορική ευαισθησία έφτιαχναν τον πιο δημοκρατικό νόμο της εκπαίδευσης,τον 1566/66 που τώρα κονιορτοποιείται.

  • 12 Απριλίου 2011, 17:06 | ΘΑΝΟΣ

    ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΡΟΣΒΑΛΩ ΚΑΝΕΝΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΠΩ ΠΩΣ ΟΣΟΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΠΟΤΕ ΜΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ, ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ Α)ΠΩΣ ΕΠΙΤΕΥΧΘΕΙ Η ΠΛΗΡΩΜΗ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΙΑΙΑ ΑΡΧΗ ΠΛΗΡΩΜΩΝ Β)ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΝΑΧΩΜΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥ «ΑΔΙΚΗΜΕΝΟΥ» ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΜΕΝΑ Η ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΑ ΓΟΝΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ Γ)ΤΩΝ ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΟΥ ΤΗΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΑΔΕΙΩΝ Δ)ΤΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ΣΕ ΙΔΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ Ε)ΤΟΥ ΑΔΙΚΗΜΕΝΟΥ ΑΠΟ ΜΙΚΡΟΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ Ε)ΤΗΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΤΥΠΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ Ζ)ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΔΕΚΑΔΩΝ ΑΛΛΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΜΟΡΦΗΣ(ΠΟΥ ΜΑΛΛΟΝ ΘΑ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΟΥΜΕ)…..ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΜΑΚΡΥΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.

    ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΤΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ, ΜΕΓΑΛΟ ΛΑΘΟΣ Η ΟΛΙΚΗ ΚΑΤΑΡΓΣΗΣΗ ΤΟΥΣ

    ΔΕΝ ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ ΟΛΙΚΩΝ Η ΜΕΡΙΚΩΝ ΑΝΤΙ ΤΩΝ 30 ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΟΥ 2010-2011 ΤΩΝ 150 ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΤΟΥ 2011.
    ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ ΣΤΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΝ.
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

  • 12 Απριλίου 2011, 14:03 | ΗΛΙΑΝΑ

    ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ, ΑΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΚΑΤΙ, ΕΊΝΑΙ ΟΧΙ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΠΟΥ ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΜΕΓΑΛΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ, ΑΛΛΑ ΟΙ ΠΕΡΙΦΑΡΕΙΑΚΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ, ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΤΟ ΕΡΓΟ ΕΙΝΑΙ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ ΚΑΙ ΑΝΕΥ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣ. ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΗ ΜΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΚΡΙΤΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΙΑ Α/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΝΟΜΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟΜΑΚΡΥΣΜΕΝΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ.
    ΑΛΛΩΣΤΕ ΟΙ ΠΕΡΙΦΑΡΕΙΑΚΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΕΙΝΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΔΙΟΡΙΣΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΡΟΗΓΕΙΤΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗ.
    ΔΕΝ ΣΑΣ ΛΕΕΙ ΚΑΤΙ Η ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΟΤΟΥΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥΣ Δ/ΝΤΕΣ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ ΚΑΙ Δ/ΝΣΕΩΝ ΠΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΠΙΛΟΓΗ? ΔΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΜΥΑΛΟ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΜΑΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ!

  • 12 Απριλίου 2011, 10:33 | Χρύσα

    Εγώ θα περιοριστώ σ’ αυτό που λέγεται γραφειοκρατία.
    Ο Διευθυντής, όπως και οι δάσκαλοι, θα κάνει μόνο το έργο του, Θα παρακολουθεί και θα μεριμνά για την καλή και εποικοδομητική λειτουργία της σχολικής μονάδας και δεν θα ασχολείται με γραμματειακά θέματα. Γι αυτά να υπάρχει γραμματεία στα σχολεία. Μόνον έτσι απερίσπαστος θα μπορέσει να ανταποκριθεί καλύτερα στο έργο του.

  • 11 Απριλίου 2011, 20:59 | Μ.Μ.

    Η κατάργηση των Γραφείων θα μειώσει τη γραφειοκρατία αν οργανωθεί σωστά η Δ/νση, αλλά αυτό προϋποθέτει μόνιμους υπαλλήλους και όχι αποσπασμένους της μιας χρονιάς. Δώστε κίνητρα για μετατάξεις στις Δ/νσεις, ανοίξτε θέσεις διοικητικών. Αλλιώς κάθε χρόνο μια από τα ίδια, και δουλειά δεν θα γίνεται και όλοι δυσαρεστημένοι θα είναι.

  • 11 Απριλίου 2011, 08:55 | ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΑΚΑΛΗΣ

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ.
    ΑΛΛΑ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΤΡΕΟΙ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΕΧΟΝΤΕΣ ΔΙΑΤΕΛΕΣΕΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕ ΣΜΕ ΕΠΙΤΥΧΗΜΝΕΟ ΕΡΓΟ.

  • 11 Απριλίου 2011, 01:48 | ΄Χαράλαμπος

    Θετικοτατη η προταση για λειτουργια ενοτητων ή ομαδων σχολικων μοναδων Εχουν λειτουργησει πολυ θετικα ακομη και σε περιπτωσεις που τορπιλιστηκαν απο προισταμενους καο σχολικους συμβουλους παρομοιες πρωτοβουλιες

  • 11 Απριλίου 2011, 00:53 | ΄Χαράλαμπος

    Ο γραφειοκρατικος και αρνητικος ρολος των γραφειων εκπ/σης επιβαλλεται να σταματήσει με την καταργησήτους.

  • Χρειάζεται να αναπτυχθεί και η προσχολική βαθμίδα με τρόπο αντίστοιχο με τα Δημοτικά Σχολεία. Η ίδρυση και λειτουργία πολυδύναμων νηπιαγωγείων, όπου είναι εφικτό, αλλά και η διοικητική συνένωση όμορων νηπ/γείων μπορεί να είναι θετικό μέτρο. Στην περίπτωση αυτή θα υπάρχει Δ/ντής-ντρια με καθήκοντα αντίστοιχα των Δημοτικών Σχολείων.

  • 10 Απριλίου 2011, 17:23 | Γιώργος

    Ύστερα από 35 χρόνια στην έδρα (φιλόλογος) νιώθω να μην έχω το κουράγιο κάτι να πω για όσα σχεδιάζονται. Ο λόγος είναι ότι και τώρα, όπως πολλές φορές σ’ αυτά τα 35 χρόνια, παρουσιάζονται (και θα θεσμοθετηθούν) σκέψεις και προτάσεις που δεν πρόκειται να λύσουν τα προβλήματα της εκπαίδευσης. Παχιά λόγια, κενά εν πολλοίς περιεχομένου (αυτό το «πρώτα ο μαθητής» ποια σημασία άραγε έχει; Καταγγέλλει πως μέχρι τώρα η ελληνική πολιτεία δεν είχε στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντός της τον μαθητή; Αν ναι, πρέπει όλοι οι μέχρι τώρα διατελέσαντες υπουργοί να εξαφανιστούν από προσώπου γης ως ολετήρες της νέας γενιάς. Αυτό το ίδιο σύνθημα σε τι άραγε διαφέρει από το στομφώδες «όλα είναι θέμα παιδείας» που μέχρι προ τινος κοσμούσε το λογότυπο του υπουργείου;). Ας είναι…
    Δυο μόνο πράγματα θα πω. 1) Το σχολείο πρέπει να έχει διευθυντή που θα ασχολείται μόνο με τα παιδιά. Ο διευθυντής δεν είναι για να τρέχει πότε στην εφορία, πότε στο ΙΚΑ, πότε για να βρει εργάτες για τις ζημιές του διδακτηρίου. Ο διευθυντής δεν έχει τη θέση αυτή για να αναλαμβάνει το έργο του μαραγκού ή του υδραυλικού ή του κλειδαρά. Αυτά όλα είναι υπόθεση άλλων ανθρώπων! Σε κάθε σχολείο λοιπόν πρέπει να υπάρχει ο διευθυντής που θα ασχολείται αποκλειστικά με την παιδαγωγία των μαθητών και ένας δεύτερος «διευθυντής» με έργο τη διεκπεραίωση των θεμάτων που δε σχετίζονται καθ’ οιονδήποτε τρόπο με την παιδαγωγική αποστολή του σχολείου. Εννοείται ότι τα ίδια ισχύουν και για το λοιπό εκπαιδευτικό προσωπικό που στελεχώνει το σχολείο. 2)Τουλάχιστον για το Γυμνάσιο, όπου ουσιαστικά η βαθμολογία είναι για τους τύπους και όχι για την ουσία, θα ήταν ευλογία το να αποσυνδεθεί ο βαθμός από την προαγωγή και την απόλυση. Αποτελεί όνειδος για έναν εκπαιδευτικό το να προάγει μαθητές οι οποίοι δεν έχουν αποκτήσει ακόμη και στοιχειώδεις γνώσεις. Αναγκάζεται όμως να το κάνει, με βάρος στη συνείδησή του, επειδή ουσιαστικά αυτό του υποδεικνύει η πολιτεία. Η εντιμότητα επιβάλλει να παίρνει ο μαθητής τη βαθμολογία που αντιστοιχεί στο επίπεδο των γνώσεών του. Από μόνο του αυτό θα «υποχρεώσει» πολλούς να αποβάλουν την αδιαφορία και τη νωθρότητα που τώρα χωρίς συνέπειες κουβαλούν.

    ΤΕΛΟΣ: Αναρωτιέμαι αν θα βρεθούν εκπαιδευτικοί που θα θελήσουν να αναλάβουν το έργο του διευθυντή (και του υποδιευθυντή) έτσι όπως σχεδιάζεται να διαμορφωθεί.

  • 10 Απριλίου 2011, 15:07 | maria

    Η προτεινόμενη αναδιάρθρωση είναι σωστή.Η σχολική μονάδα πρέπει να λειτουργεί αυτόνομη.Να διαχειρίζεται τα προβλήματα μόνη της με επικεφαλής τον Δ/ντή και τον σύλλογο διδασκόντων.Αυτοί ζουν και γνωρίζουν περισσότερο από τον καθένα τα προβλήματα και τον τρόπο αντιμετώπισης τους.Πρέπει να υπάρξει ένα νοικοκύρεμα.Εχω 22 χρόνια στην εκπ/ση μάχιμη και έχω συναδέλφους με τα ίδια χρόνια μ΄εμένα που δεν έχουν πατήσει ποτέ στην τάξη.Χαμένοι και αραγμένοι σε κάτι υπηρεσίες τύπου ΓΡΑΣΣΕΠ-ΠΛΗΝΕΤ-ΕΚΦΕ-ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ-ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ και αλλού.Καιρός να προσφέρουν τις γνώσεις που απέκτησαν κάνοντας ΄΄αγροανάπαυση΄΄ στο σχολείο τους και στην τάξη.

  • Οι επιχειρήσεις δεν αποτυγχάνουν. Οι άνθρωποι αποτυγχάνουν, αναφέρει ο Πολ Σάιμονς, ενώ ένα παλιό ρητό λέει οτι μια ομάδα τρέχει τόσο γρήγορα όσο το πιό αργό μέλος της. Συνεπώς η προτεινόμενη διοικητική αναδιάρθρωση δεν πρόκειται να λύσει το πρόβλημα αν τα στελέχη που θα αναλάβουν τις διάφορες θέσεις είναι εκ φύσεως μη ικανά ή λόγω του κεντρικού συγκεντρωτισμού αδύναμα να προσφέρουν σύγχρονες υπηρεσίες στην εκπαίδευση.