• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΖ' | 7 Απριλίου 2011, 20:32

    Μετά τις συγχωνεύσεις σχολείων πηγαίνουμε για σχολικές μονάδες δυναμικότητας 300 - 350 μαθητών τουλάχιστον, για την ΔΕ κυρίως, που σημαίνει ότι θα υπάρχουν 35 με 40 διδάσκοντες μίνιμουμ και ο διευθυντής θα είναι υπόλογος σε περίπου 700 γονείς, ακόμη στο δήμο , τη διεύθυνση και την περιφέρεια. Ο διευθυντής, βεβαίως, καλείται να αναλάβει την ευθύνη λειτουργίας του σχολείου,του σχεδιασμού, υλοποίησης και αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου,της ηλεκτρονικής ενημέρωσης υπηρεσιακών φακέλων, προώθησης και εποπτείας καινοτόμων δράσεων και προγραμμάτων, εφαρμογής αποφάσεων του ΣΔ. Επίσης συμμετέχει στο συμβούλιο σχολικής κοινότητας και το σχολικό συμβούλιο, είναι υπεύθυνος για τη διαφάνεια και κοινωνική λογοδοσία και για την επαφή με την τοπική κοινωνία. Ακόμη συμμετέχει στο συμβούλιο σχολικής κοινότητας με επιπλέον αρμοδιότητες και ευθύνες καθώς και στην ενότητα σχολικών μονάδων με άλλες ευθύνες. Τέλος δεν γνωρίζουμε αν επιλέγει ή όχι τον υποδιευθυντή γιατί άλλα αναφέρει το διάγραμμα και άλλα το κείμενο διαβούλευσης για το συγκεκριμμένο θέμα. Απορία σε ποια άλλη υπηρεσία του δημόσιου τομέα ή του ιδιωτικού, ένα μόνο πρόσωπο και χωρίς προσωπικό άμεσης υποστήριξης (γραμματεία) έχει τόσες ευθύνες και είναι δέκτης αναφορών από εκατοντάδες πρόσωπα και ταυτόχρονα απευθύνεται σε άλλα τόσα; Αν δυστροπίσουν απέναντί του το 7 - 10 τοις εκατό των προσώπων που ελέγχει ή ελέγχεται από αυτούς πώς μπορεί να ανταπεξέλθει; Είναι σχεδόν αδύνατο. Αλλά ας πάρουμε το καλό σενάριο, ότι δηλαδή έχουμε τον ικανότερο, με αρκετά μεταπτυχιακά και πολλές ξένες γλώσσες, (αυτό φαίνεται ότι προκρίνεται ως κριτήριο για την ικανότητα). Δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί στο έργο του χωρίς την υποστήριξη και συμπαράσταση του συλλόγου διδασκόντων. Οι ευθύνες και αρμοδιότητες, εκπαιδευτικές προγραμματισμού και λογοδοσίας πρέπει να είναι κοινές. Πειθαρχικός προϊστάμενος μπορεί να είναι αλλά να εισηγείται σε ανώτερο όργανο και όχι να επιβάλλει ο ίδιος τυχόν ποινές. Υποστήριξη ο διευθυντής χρειάζεται από τον ΣΔ και σε περιπτώσεις διαφωνιών με το σύλλογο γονέων ή το σχολικό συμβούλιο, τέτοιες περιπτώσεις δεν είναι λίγες αφού πολλές φορές οι γονείς εγείρουν παράλογες απαιτήσεις και παράνομες ακόμα , είτε ως απλά μέλη είτε ως προεδρεία σε συλλόγους. Ακόμα το σχολείο γίνεται δέκτης αρνητικών σχολίων από γονείς για αδυναμίες κρατικές αφού είναι η μόνη δημόσια υπηρεσία στην οποία συμμετέχει η τοπική κοινωνία θεσμικά.Τα προβλήματα της σχολικής μονάδας είναι πάρα πολλά και ποικίλα, χρειάζεται κατά τη γνώμη μου υποστήριξη από ανώτερα κλιμάκια της διοίκησης προς το σχολείο και όχι να φορτώνουμε ευθύνες σε ένα πρόσωπο που μόνο του μπορεί να βρεθεί σε αδιέξοδο και τότε να προβαίνει σε πειθαρχικούς ελέγχους στους μόνους που μπορεί, δηλαδή στους διδάσκοντες.Η πείρα των μελών του ΣΔ, που μπορεί να είναι και αρκετά μεγαλύτερη από του διευθυντή, αν εφαρμοστούν οι νέες διατάξεις, θα λειτουργήσει επικουρικά και γι' αυτό δεν πρέπει να δηλητηριαστεί από πειθαρχικές διώξεις. Χωρίς να θέλω να υποβαθμίσω τα αυξημένα τυπικά προσόντα μεταπτυχιακών τίτλων ή ξένων γλωσσών δεν μπορώ να αγνοήσω τη βαρύτητα της πείρας στα δημόσια σχολεία. Αυτό άλλωστε δεν είναι και ένα σημαντικό κριτήριο επιλογής προσωπικού και στελεχών και στον ιδωτικό τομέα; Όλοι οι ιδιώτες εργοδότες, πέρα από τα πτυχία ζητούν και προϋπηρεσία, δεν είναι τυχαίο, αν θέλουμε να βάλλουμε και ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.