• Σχόλιο του χρήστη 'Καρούμπαλη Ευγενία' | 7 Απριλίου 2011, 22:46

    Η αναβάθμιση του ρόλου του διευθυντή θεωρώ πως είναι αναγκαία σε θέματα κοινωνικής πρόνοιας των ανηλίκων μαθητών. Συγκεκριμένα θεσμικά ο διευθυντής θα πρέπει να μπορεί αυτεπάγγελτα να παραπέμπει ένα/ μία μαθητή/τρια είτε σε κοινωνικές υπηρεσίες (ψυχολόγο, κοινωνική λειτουργό) είτε στα Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. ανεξάρτητα από τη θέση του γονέα, καθώς έχει παρατηρηθεί στα ελληνικά δημόσια σχολείο μαθητές/τριες που έχουν τέτοιες ανάγκες να μην τις απολμβάνουν επειδή οι γονείς τους δεν συναινούν. Από την άλλη πλευρά, είναι έτοιμη η ελληνική κοινωνία να μεταβεί σε ένα άλλο μοντέλο διοίκισης που είναι έξω από την κουλτούρα της ή το τελικό αποτέλεσμα θα είναι μία καρικατούρα των μοντέλων διοίκισης του εξωτερικού (που οι εκεί κοινωνίες έχουν την απαραίτητη ωριμότητα για τη λειτουργία τέτοιων μοντέλων διοίκισης); Καλώς ή κακώς η στείρα μίμηση πρακτικών μίας χώρας δεν ευδοκιμούν πάντα σε μία άλλη λόγω διαφοτερικότητας των κουλτούρων. Η κουλτούρα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος είναι βασισμένη στο συγκεντρωτικό μοντέλο διοίκισης, το οποίο δεν μπορεί να ανατραπεί από τη μία μέρα στην άλλη. Κατά τη γνώμη μου μία τόσο δραματική αλλαγή σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα δεν θα είναι σε όφελος του εκπαιδευτικού συστήματος, καθώς λόγω έλλειψης της έλλειψης της κουλτούρας του αποκεντρωμένου συστήματος διοίκισης θα γίνει διαστρεύλωση του αποκεντρωτισμού και θα μετατραπεί σε "πελατειακές σχέσεις" και αναξιοκρατία. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι σε σχολεία όπου ως ένα βαθμό έχουν και σήμερα αποκεντρωμένα μοντέλα διοίκισης (μουσικά, αθλητικά και καλλιτεχνικά σχολεία) έχουν γίνει πολυάριθμες καταγγελίες για αναξιοκρατία και "πελατειακές σχέσεις". Πως ένας διευθυντής μπορεί να αξιολογεί το διδακτικό έργο κάθε εκπαιδευτικού τη στιγμή που δεν θα έχει την απαραίτητη κατάρτιση να το κάνει; Ο νέος διευθυντής θα γνωρίζει άριστα το Α.Π.Σ., τη διδκατική, τη μεθοδολογία και τα αξιολογικά μέσα του κάθε μαθήματος που διδάσκεται στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Αμφιβάλλω αν θα υπάρξει ποτέ ένας τέτοιος διευθυντής!