• Σχόλιο του χρήστη 'Ιωάννης' | 8 Απριλίου 2011, 10:25

    Αγαπητοί συμπάσχοντες για την εκπαίδευση. Έχω ζήσει αρκετές μεταρρυθμίσεις - ενοποιήσεις, ανωτατοποιήσεις κλπ. Η εμπειρία μου έχει δείξει ότι: ότι καλό δημιουργείται και προσφέρει πραγματικά στην πραγματική εκπαίδευση των νέων της πατρίδας μας, ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ, με παράξενες μεθόδους. Τι να θυμηθώ! *Ενιαία Πολυκλαδικά Λύκεια *Πρόγραμμα Φυσικής PSSC *ΚΕΜΔ-Εργοστάσιο κατασκευής εποπτικών μέσων διδασκαλείας *Μετατροπή αιθουσών πειραματικής εξάσκησης των μαθητών σε αίθουσες διδασκαλείας - φύλαξης μαθητών. *Κατάργηση προτύπων σχολείων *Κατάργηση (πραγματικών) πειραματικών σχολείων * ....... Αυτά τα λίγα που ανέφερα δεν είχαν "πρώτα τον μαθητή"; Τώρα βλέπω να απουσιάζει απο την παρουσίαση της υπάρχουσας κατάστασης, στο κείμενο για διαβούλευση, ότι έχει δουλέψει πραγματικά στο χώρο της διαρκούς επιμόρφωσης και δια βίου μάθησης των καθηγητών ΠΕ4, τα Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ). Ας ριξουμε μιά ματιά στο "λίγα" που έχουν κάνει αυτά και αρκετοί υπεύθυνοι αυτών, ενεργοί και συνταξιούχοι(πλέον): *Εφεραν στη χώρα (Γ κοινοτικό πλαίσιο στηριξης) τα αναγκαία χρήματα και σήμερα μπορούμε να υπερηφανεύονται ακόμη και αυτοί που πολεμούν τα ΕΚΦΕ,για το ότι, σχεδόν όλα, τα Γενικά Λύκεια διαθέτουν άρτια εξοπλισμένα εργαστήρια φυσικών επιστημών. *Σχεδόν κάθε εβδομάδα ένα μεγάλο μέρος των εκπαιδευτικών ΠΕ4 εκπαιδεύεται , ενημερώνεται, ανταλλάσει απόψεις για την πιο άρτια διδασκαλεία των ΦΕ με αξιοποίηση των εργαστηρίων, νέων τεχνολογιών και πραγματοποίηση εργασιών. *Επιμορφώνουν τους καθηγητές ΠΕ4 στην εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία (μικρουπολογιστές,αισθητήρες, διαδραστικοί πίνακες, δημιουργία φακέλων PP ανά διδακτική ώρα. *Παράγουν εκπαιδευτικό υλικό για την αξιοποίηση αυτού του μεγάλου πλούτου που υπάρχουν στα Σχολικά Εργαστήρια Φυσικών Επιστημών. *Η 'Ενωσή τους αλλά και μεμονωμένοι υπεύθυνοι διοργανώνουν Ευρωπαικούς διαγωνισμούς (ΕUSO,Physics on stage, κλπ) στους οποίους οι συμμετέχοντες έχουν αποσπάσει βραβεία, αριστεία και επαίνους.Όμως δεν ξέρω για ποιό λόγο όλα αυτά δεν προβάλλονται, όμως προβάλλεται η απότυχία μας στο διαγωνισμό PISA και μάλιστα από αυτούς που με τις προτάσεις τους, βλέπε υψηλόβαθμα στελέχη της εκπαίδευσης, έχουν συμβάλει σε αυτή την αποτυχία. Γιατί άραγε; Για τις δράσεις αυτές θα μπορούσα να γράφω ημέρες. Για την απουσία των ΕΚΦΕ απο το κείμενο αποτύπωσης της υπάρχουσας κατάστασης θέλω να πιστεύω ότι δεν είναι εσκεμένη, όμως κάτι μέσα μου μου λέει ότι για μιά ακόμη φορά, τα τροκτικά της εκπαίδευση τρομάζοντας από τέτοια κινητικότητα και ανιδιοτέλια των υπ.ΕΚΦΕ η οποία βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με την δική τους δράση και τις οικονομικές τους απολαβές, έπιασαν δουλειά. Αγαπητοί μου τι «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ» φτιάχνουμε άν ο εκπαιδευτικός αλλά και ο μαθητής δεν έχει ανθρώπους να τον στηρίζουν πραγματικά, όποτε το ζητήσει. Αν δεν αξιοποιήσουμε ότι υποδομή υπάρχει, και στον κλάδο των ΦΕ υπάρχει υποδομή που με σημερινούς υπολογισμούς κοστολογείται από 200.000 - 400.000 EURO. Αν δεν αξιοποιήσουμε τα πραγματικά ικανά στελέχη, αυτά που πράτουν και όχι αυτά που λένε ωραία κενά λόγια και απλά βολεύονται; Για τα ΕΚΦΕ πιστεύω ότι αποτελούν μια επιτυχιμένη καινοτόμα δράση στο χώρο της Εκπαίδευσης, τα μοναδικά πραγματικά επιμορφωτικά κέντρα και τους υπευθύνους τους από τους πιο οραματοστές και δουλευταράδες(!!!) στον τομέας τους. Ελπίζω τώρα που βρίσκομε στο παρά πέντε από την αποχώρησή μου από την ενεργό δράση να μην βιώσω άλλη μια κατάργηση ενός πετυχημένου θεσμού. Σας ευχαριστώ που με ανεχθήκατε.