• Σχόλιο του χρήστη 'Νίκος Πειραματικός' | 8 Απριλίου 2011, 11:49

    Συνεχίζοντας τη συζήτηση για το θέμα της απουσίας των ΕΚΦΕ από τη διαβούλευση, αναφέρω συνοπτικά γιατί θεωρείται ότι ο ρόλος των Ε.Κ.Φ.Ε. είναι αναντικατάστατος και θα πρέπει να αναβαθμισθούν και να αποτελέσουν τα κέντρα στήριξης της «Ψηφιακής τάξης» και του «ΝΕΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ» στις Φυσικές Επιστήμες στο Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο (Δες ιστοσελίδα ΠΑΝΕΚΦΕ, www.ekfe.gr ) : Ως γνωστόν τα Ε.Κ.Φ.Ε. συμβάλουν γενικότερα στην ανάπτυξη των εργαστηριακών δραστηριοτήτων: • ως τόπος συνάντησης για τους εκπαιδευτικούς Α΄βάθμιας και B’βάθμιας Εκπ/σης και χώρος ανταλλαγής απόψεων και διδακτικών προσεγγίσεων στις Φυσικές Επιστήμες και στην διαθεματικότητα, • αποτελούν βασική υποστηρικτική υπηρεσία για την λειτουργία των εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών των σχολικών μονάδων, • οργανώνοντας τοπικούς και πανελλήνιους διαγωνισμούς πειραμάτων, • μετέχοντας σε παγκόσμιους αντίστοιχους διαγωνισμούς μαθητών ή καθηγητών, • οργανώνοντας διαδραστική έκθεση πειραματικών δραστηριοτήτων και νέων τεχνολογιών στο χώρο του Ε.Κ.Φ.Ε., • προετοιμάζοντας ομάδες μαθητών για τη συμμετοχή σε πανελλήνιους ή πανευρωπαϊκούς διαγωνισμούς πειραμάτων ( EUSO) κ.ά. Να επισημάνουμε ακόμη, ότι σύμφωνα με τους 5 στόχους του «ΝΕΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ», οι (β), (γ) και (ε), οι οποίοι είναι: (β) Ο Μαθητής γίνεται «μικρός Επιστήμονας. Αποκτά γνωστική επάρκεια στον χειρισμό των μαθηματικών εννοιών, την εφαρμογή τους στην καθημερινή ζωή, και παράλληλη ανάπτυξη της μαθηματικής λογικής και αφαιρετικής ικανότητας. Κατακτά αντίστοιχες γνώσεις και δεξιότητες στις φυσικές επιστήμες και την τεχνολογία. (γ) Ο Μαθητής γίνεται «μικρός ερευνητής» . Αποκτά ποιότητα και ταχύτητα στην ανάλυση και στη σκέψη, επάρκεια στη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας ώστε με κριτική ικανότητα να μπορεί να επιλέγει μέσα από την πληθώρα πληροφοριών και γνώσεων που έχει πλέον στην διάθεση του. (ε) Ο Μαθητής κατακτά το «Μαθαίνω πώς να μαθαίνω», και δίνεται τέλος στο «μαθαίνω απ’ έξω», με νέες διδακτικές μεθόδους, εκπαιδευτικά υλικά και ψηφιακά εργαλεία. αυτά μπορούν να προωθηθούν μέσα από το δίκτυο των Ε.Κ.Φ.Ε. Οι στόχοι αυτοί άλλωστε αποτελούν τους σκοπούς της καινοτόμου δράσης των Ε.Κ.Φ.Ε. Όσον αφορά την «Αναβάθμιση στις Διδακτικές Μεθόδους και το πέρασμα από το «τόσες λέξεις ξέχασες», στο «τι κατάλαβες»», στις Φυσικές Επιστήμες επιτυγχάνεται με την ένταξη του πειράματος (πραγματικού και εικονικού) στη διδακτική πράξη και απαιτεί αλλαγή νοοτροπίας των Εκπαιδευτικών. Αυτή η αλλαγή μπορεί να επιτευχθεί μόνο με συνεχείς παρεμβάσεις (επιμορφώσεις, παρουσιάσεις κ.λ.π.), οι οποίες όπως έδειξε η πράξη μπορούν να γίνουν μόνο από τα Ε.Κ.Φ.Ε. και από την αλλαγή του συστήματος αξιολόγησης. Ο θεσμός των Ε.Κ.Φ.Ε. κρίνεται επίσης αναγκαίος στην στήριξη των προγραμμάτων «ΜΕΙΖΩΝΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ» σε ό,τι αφορά την πειραματική – εργαστηριακή διδασκαλία, την εφαρμογή Νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών καθώς και την αξιοποίηση των ΤΠΕ.