• Σχόλιο του χρήστη 'J.A.' | 8 Απριλίου 2011, 12:41

    Τελικά πόσο παλιό κι αυταρχικό είναι αυτό το "Νέο Σχολείο" με την ενός ανδρός-γυναικός αρχή,παρά τις πολυδιαφημισμένες τεχνολογικές βελτιώσεις! Με μαθητές στοιβαγμένους σε τάξεις που έχουν φτιαχτεί για λιγότερους,με τους εκπαιδευτικούς να επιβιώνουν με τα εντελώς απαραίτητα και να πρέπει να προετοιμάζουν και μαθήματα υπερπαραγωγές για τους καινούριους ψηφιακούς πίνακες, να τρομάζουν στην κάθε παρατήρηση του "ηγέτη" διευθυντή, έτοιμοι να κολακεύσουν κάθε αδυναμία του για μια καλή αξιολόγηση, με διευθυντές που θα έχουν αξιολογηθεί με τη γνωστή κομματική αξιοκρατία να κρατούν στα χέρια τους την τύχη 30-35 συναδέλφων τους και να λειτουργούν χωρίς έλεγχο,αλλά και χωρίς υποστήριξη σε αρμοδιότητες που τους ξεπερνούν-πότε σπουδάσαμε διοίκηση και διαχείριση προσωπικού στις καθηγητικές σχολές και δεν το πήρα χαμπάρι-, με άθλια και αντιπαιδαγωγικά βιβλία γραμμένα στο πόδι-έχει κόστος η αλλαγή τους,ενώ ο διευθυντής-ηγέτης δεν καοστίζει τίποτα,αφού δε θα αμείβεται ιδιαίτερα καθώς η αμοιβή του θα είναι η αίσθηση της εξουσίας πάνω στους υποτελείς του,αληθινά πιστεύουμε ότι θα δημιουργηθεί ένα σχολείο καλύτερο από αυτό που υπάρχει;Για να αντιμετωπιστεί η πεποίθηση που καλλιεργήθηκε συστηματικά ότι οι καθηγητές δεν δουλεύουν κι είναι τεμπέληδες και γι΄αυτό δεν λειτουργεί σωστά το σχολείο αφήνοτας έξω όλους τους άλλους παράγοντες και κυρίως τα προγράμματα σπουδών και τις συνεχείς μεταρρυθμίσεις που αποσυντονίζουν τη λειτουργία του σχολείου, δημιουργείται ένα μοντέλο απολύτως συγκεντρωτικό παρόλο που,σχήμα οξύμωρον,επικαλούνται την ανάγκη για αποκέντρωση αρμοδιοτήτων.Η ευθύνη περνάει μεν στη σχολική μονάδα,αλλά η άσκηση της εξουσίας συγκεντρώνεται στα χέρια του διευθυντή,χωρίς μηχανισμό ελέγχου αυτής της εξουσίας.Φοβάμαι ότι δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για την ανάπτυξη ακόμα περισσότερο σχέσεων εξάρτησης από κομματικές οργανώσεις,κύκλους συμφερόντων,προσωπικές φιλοδοξίες κ.λ.π. Υ.Γ.1. Από διευθυντές με διαφόρων ειδών ψυχολογικά προβλήματα,ή μήπως δεν υπάρχουν ακόμα και τώρα τέτοιοι,αλλά με λιγότερες εξουσίες, πώς θα μπορούν να προστατευτούν μαθητές και καθηγητές; Θα πρέπει να ανοίγουν πόλεμο φθοράς ή θα πρέπει να υποτάσσονται σε κάθε είδους απαιτήσεις,ο νοών νοείτω,για να είναι αρεστοί; Υ.Γ.2 Ερώτηση:Στους άλλους τομείς της δημόσιας διοίκησης είναι οι διευθυντές εκείνοι που αποφασίζουν για πειθαρχικά ζητήματα;