• Σχόλιο του χρήστη 'ΗΛΙΑΣ ΧΑΡΙΣΟΠΟΥΛΟΣ' | 8 Απριλίου 2011, 12:48

    Η νέα διοικητική δομή σαφώς μεταβιβάζει πολλές αρμοδιότητες και εξουσίες στους διευθυντές των σχολικών μονάδων. Αυτό από μόνο του μπορεί να λειτουργήσει θετικά εάν οι διευθυντές έχουν την ικανότητα και την βούληση να ανταποκριθούν ουσιαστικά σ αυτή την πρόκληση. Σ αντίθετη περίπτωση θα έχουμε φαινόμενα εκφυλιστικά και ίσως και απαξιωτικά ή διαλυτικά των σχολικών μονάδων. Για την διασφάλιση της σωστής εφαρμογής θα πρέπει να διασφαλισθεί: 1.Η αξιοκρατική επιλογή των διευθυντών χωρίς να περιορίζεται μόνο στα τυπικά προσόντα. 2.Ο συνεχής και ουσιαστικός έλεγχος της λειτουργίας και αποτελεσματικότητας των διευθυντών. 3. Να υπάρξουν σαφείς και κωδικοποιημένες αρμοδιότητες και υποχρεώσεις των διευθυντών ώστε να κρίνονται επ αυτών. 4. Οι διευθυντές να έχουν άποψη και λόγο για την στελέχωση των σχολικών μονάδων και να λογοδοτούν για την εύρυθμη λειτουργία και αποτελεσματικότητα του σχολικού προγράμματος και της σχολικής μονάδας ειδικότερα. 5. Άμεσα αρμόδιοι για την εφαρμογή ή προσαρμογή του προγράμματος σπουδών πρέπει να είναι οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι και έχουν την ευθύνη γι αυτό. 6. Η επιλογή της σχολικής μονάδας από τους μαθητές να είναι ελεύθερη χωρίς περιορισμούς περιοχικούς. Έτσι μια επιτυχημένη σχολική μονάδα θα προσελκύει μαθητές και αυτόματα θα δημιουργείται μια άτυπη άμυλα μεταξύ των μονάδων και μια αυτόματη αξιολόγηση από την ίδια την κοινωνία της οποίας κτήμα είναι το σχολείο.