• Σχόλιο του χρήστη 'ΧΑΡΗΣ' | 8 Απριλίου 2011, 13:41

    Μια πραγματικα καλη προσπαθεια να αλλαξει το σημερινο διευθυντικο χαος. Ισως σε πολλους να ξυνισουν οι αποψεις μου, αλλα διευκολυνουν στον ορισμο "διευθυντης". Μην βιαστειτε λοιπον να φωναξετε εμπορευματικοποιηση της Παιδειας - μην κοιτατε το δαχτυλο αλλα το τι δειχνει. Εαν σωστος διευθυντης δεν ειναι απαραιτητο να ειναι καλος δασκαλος. Για αυτον το ρολο εχει τους δασκαλους. Πρεπει να ειναι κατ αρχην ηγετης. Αν ειναι καλος διευθυντης ακουει τους δασκαλους (παραγωγοι) και τους μαθητες (παραγωγα) αλλα και τους γονεις (πελατες). Επιβλεπει και διοικει την παραγωγη. Ασφαλως αποκτα μια γνωση του εργαλειου (διδασκαλεια) που παρεχεται απο τους δασκαλους (παραγωγοι) και των διαφορων εναλλακτικων τροπων χρησης των εργαλειων για βελτιστη παραγωγη και ποιοτητα. Σε μια επιχειρηση φερ ειειν, ο διευθυντης δεν ειναι και μηχανικος, και λογιστης, και αποθηκαριος και ολα αυτα μαζι - μα γι αυτο εχει τους ειδημονες. Σε τελευταια αναλυση, αυτο το προτυπο βλεπει, μαθαινει και θυμαται ο μαθητης. Και ετσι "παιδευται". Ειδικα στην πρωτοβαθμια εκπαιδευση βαζουμε το νερο στο αυλακι¨. Και επειδη το σχολειο ανηκει στην ευρυτερη κοινωνια, ο διευθυντης θα περιμενα να αποτελει και εναν κρικο συνδεσης των μαθητων με το αμεσο κοινωνικο περιβαλλον, δηλ π.χ. την δημοτικη βιβιοθυκη, το δημαρχειο, τις μικρο-επειχειρησεις, τις βιομηχανιες, νοσοκομεια κλπ. Στις ΗΠΑ εχουν φερ ειπειν καθε χρονο δυο μερες που γονεις εξηγουν στα παιδια τους τι δουλεια κανουν και μια μερα -οπου ειναι δυνατον - περνουν τα παιδια τους στις δουλειες τους. Αυτα αποτελουν κινητρα για τα παιδια αλλα και για την γειτονεια/περιφερεια να συμμετεχει στο σχολειο. Τετοιες πρωτοβουλειες δεν μπορει να αναλαμβανει ενας διευθυντης αν ειναι χωμενος στα "χαρτια και τα κιταπια" που λενε. Τελος νομιζω οτι το θεμα της αμοιβης και της κρισης αποδοσης ειναι και κριτικης σημασιας. 50 Ευρω επιπλεον μισθου ειναι πολυ λιγα για να κεντρισεις - αλλα και να διατηρησεις - το ενδιαφερον ικανων στελεχων. Ισως να χρειαζεται μια περαιτερω διευκρινηση των προσοντων και του μισθου του διευθυντη. Η κριση αποδοσης ειναι σημαντικος κρικος συνεχειας. Αν δεν υπαρχει θα καταστρεψει την σχεση με τους δασκαλους, μαθητες, γονεις κλπ. Γι αυτο και ολοι αυτοι θα πρεπει αν συμμετεχουν σε ενα συστημα κρισης της αποδοσης του διευθυντη με καθαρα κριτιρια και πολλαπλασιαστες. Και για να διασφαλιστει η διαφανεια και να αποκλειστουν τα συμφεροντα, ολα πρεπει να ειναι ελευθερα διαθεσιμα στον διαδυκτιο. Και γι αυτο ενα απο τα προσοντα των διευθυντων πρεπει να ειναι η ψηφιακη του εκπαιδευση. Πως ομως κρινονται οι διευθυντες απο την Διοικηση? Εκει χρειαζονται περισσοτερες διευκρινησεις. Ευχαριστω για την δυνατοτητα να εκφρασω τις αποψεις μου.