Αρχική Σύσταση Ακαδημιών Επαγγελματικής Κατάρτισης – Ένταξη των Ακαδημιών στο Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και άλλα θέματα επαγγελματικής κατάρτισηςΆρθρο 4 Σκοπός των Ακαδημιών Επαγγελματικής Κατάρτισης – Προσθήκη άρθρου 34Α στον ν. 4763/2020Σχόλιο του χρήστη NIKOLAOS | 22 Σεπτεμβρίου 2025, 18:01




Οι Ακαδημίες ιδρύονται και λειτουργούν ως παραρτήματα υφιστάμενων ή νέων δημοσίων Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης. Ίδρυση, οργάνωση και λειτουργία Ανώτερων Επαγγελματικών Ακαδημιών . Eυέλικτο, επικουρικό και καινοτόμο θα ήταν να ιδρυθούν και να οργανωθούν πιλοτικά και αρχικά ως πρότυπο ακαδημαϊκής δομής τρείς (03) Ανώτερες Επαγγελματικές Ακαδημίες τριετούς φοίτησης με διαρθρωμένες σπουδές σε τέσσερα (04) θεωρητικά εξάμηνα στα δύο πρώτα έτη και στο τρίτο έτος ένα (01) εξάμηνο υποχρεωτική πρακτική ή μαθητεία και ακόμη ένα (01) εξάμηνο υποχρεωτική πτυχιακή εργασία ή βιωματικό project . 1. ΑΝΩΤΕΡΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΑΘΗΝΩΝ (ΜΑΡΟΥΣΙ –ΚΤΙΡΙΑ ΕΠΑΛ νέα δημόσια Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης) 2. ΑΝΩΤΕΡΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ –ΚΤΙΡΙΑ ΕΠΑΛ νέα δημόσια Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης) 3. ΑΝΩΤΕΡΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΠΑΤΡΩΝ (ΡΙΟ νέα δημόσια Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης. ) Οι τρείς (03) Ανώτερες Επαγγελματικές Ακαδημίες τριετούς φοίτησης θα πρέπει να ιδρυθούν, και να οργανωθούν με δημόσια χρηματοδότηση, και με στήριξη από τις τοπικές αρχές (περιφέρειες κλπ) Στις νέες Ανώτερες Επαγγελματικές Ακαδημίες τριετούς φοίτησης δύναται να φοιτήσουν απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή και των σημερινών ΣΑΕΚ και να διδάξουν εκπαιδευτικοί της δημόσιας εκπαίδευσης, με μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές με διάθεση από το σχολείο τους καθώς και πτυχιούχοι εκπαιδευτές με υψηλή εμπειρία και τεχνογνωσία στην αγορά ύστερα από αξιολόγηση των προσόντων τους, συνέντευξη και επιλογή από το μητρώο του ΙΝΕΔΙΒΙΜ. Σημαντική αποστολή των Ανώτερων Επαγγελματικών Ακαδημιών τριετούς φοίτησης δύναται να είναι η ετήσια επιμόρφωση και επανεκπαίδευση των ανέργων πτυχιούχων ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΙΕΚ και ΕΠΑΛ για την επαναπροσδιορισμό τους σε νέες ανάγκες και απαιτήσεις της αγοράς εργασίας και του επαγγελματικού στίβου με έναν ειδικό σύγχρονο ταχύρρυθμο ετήσιο κύκλο εκπαίδευσης ειδικά για αυτή την ομάδα των ήδη πτυχιούχων και ανέργων. Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα θα είναι η διαφοροποίηση μέσω της προώθηση και μείωσης της χωροχρονικής συνιστώσας της εκπαίδευσης με αρωγό και εργαλείο και τις ICT τεχνολογίες Διαδικτυακής εκπαίδευσης στα πρότυπα του ΕΑΠ για την οργάνωση αυτών των ετήσιων προγραμμάτων επαγγελματικής επανεκπαίδευσης. Με τις ICT τεχνολογίες διαδικτυακής εκπαίδευσης μπορούν να οργανωθούν ευέλικτα από άποψη όπου και χρόνου : 1. Διαδικτυακά μαθήματα, (MOOCs), με άμεση πιστοποίηση των διπλωμάτων επανεκπαίδευσης και ετήσιων σπουδών μέσω ηλεκτρονικής πιστοποίησης που οργανώνουν οι νέες ανώτερες επαγγελματικές ακαδημίες. 2. Ολοκληρωμένα προγράμματα τριετούς επαγγελματικής ηλεκτρονικής μάθησης (e-learning) για θεωρητικές ειδικότητες στα πρότυπα του ΕΑΠ. Το νέο εγχείρημα αναβάθμισης της επαγγελματικής κατάρτισης επιπέδου 05 σε συνάρτηση και αλληλοσυμπλήρωση επικουρικά και μέσω των Ανώτερων Τεχνικών Επαγγελματικών Ακαδημιών τριετούς φοίτησης θα είναι βέλτιστα επιτυχημένο αν: Οργανωμένα πλέον και μέσω ICT τεχνολογιών και ερευνών θα αναδειχθούν οι νέες ανάγκες εκπαίδευσης και επανεκπαίδευσης σε νέα σύγχρονα αντικείμενα και στοχευμένα πλέον οι ακαδημαϊκές επαγγελματικές ειδικότητες θα ανανεώνονται δυναμικά με κριτήριο τις σύγχρονες εργασιακές ανάγκες και απαιτήσεις για την άμεση ένταξη των διπλωματούχων τους σε σχετική εργασία στο αντικείμενο που εκπαιδεύτηκαν ή επανεκπαιδεύτηκαν. Η διοίκηση (διευθυντές και υποδιευθυντές) των Ανώτερων Επαγγελματικών Ακαδημιών απαραιτήτως θα πρέπει να διαθέτει διδακτορικό τίτλο σπουδών στη διοίκηση επιχειρήσεων ή στη δημόσια διοίκηση και σε περίπτωση έλλειψης υποψηφίων με τα προσόντα αυτά να υπάρχει το κριτήριο των μεταπτυχιακών σπουδών στη διοίκηση επιχειρήσεων ή στη δημόσια διοίκηση μόνο για τους υποδιευθυντές. Επίσης θα πρέπει να προωθηθεί μια διοικητική-νομική θεσμοθέτηση μιας νέας μισθολογικής και εκπαιδευτικής κατηγορίας ΑΡ (Ανώτερης Εκπαίδευσης και Κατάρτισης) που θα αφορά θέσεις εργασίας για τους αποφοίτους των νέων Επαγγελματικών Ακαδημιών που αποτελούν παραρτήματα των νέων Ανώτερων Ακαδημαϊκών ΣΑΕΚ ή αυτοδύναμες ανώτερες επαγγελματικές ακαδημίες επιπέδου 05 Α .