Στον ν. 4763/2020 (Α` 254), προστίθεται άρθρο 34Α ως εξής:
«Άρθρο 34Α
Σκοπός των Ακαδημιών Επαγγελματικής Κατάρτισης
- Οι Ακαδημίες Επαγγελματικής Κατάρτισης λειτουργούν σε συγκεκριμένες Περιφέρειες, με συγκεκριμένο θεματικό αντικείμενο και ειδικότητες και συνιστούν αποκεντρωμένες υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, που υπάγονται στη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, από την οποία και εποπτεύονται. Οι Ακαδημίες ιδρύονται και λειτουργούν ως παραρτήματα υφιστάμενων ή νέων δημοσίων Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης.
- Σκοπός των Ακαδημιών Επαγγελματικής Κατάρτισης είναι:
α) η παροχή αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης σε θεματικές ειδικότητες στο επίπεδο πέντε (5) του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (Ε.Π.Π.),
β) η άμεση εύρεση θέσεων πρακτικής άσκησης και μαθητείας για τους καταρτιζόμενους,
γ) η αποτελεσματική διασύνδεση των καταρτιζόμενων με την αγορά εργασίας σε τοπικό, περιφερειακό και κλαδικό επίπεδο, μέσω της σύμπραξης με οικονομικούς φορείς και
δ) η ανάπτυξη συνεργασιών με Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.) της ημεδαπής και της αλλοδαπής, με ερευνητικά ιδρύματα, καθώς και με φορείς του ιδιωτικού τομέα.
- Οι Ακαδημίες Επαγγελματικής Κατάρτισης παρέχουν:
α) προγράμματα αρχικής τυπικής επαγγελματικής κατάρτισης επιπέδου πέντε (5) του Ε.Π.Π. σε αποφοίτους Γενικών Λυκείων και Επαγγελματικών Λυκείων, καθώς και σε κατόχους ισότιμων τίτλων της ημεδαπής και αλλοδαπής,
β) προγράμματα αναβάθμισης δεξιοτήτων και γνώσεων, που απευθύνονται σε καταρτιζόμενους που έχουν ολοκληρώσει τη φοίτησή τους και δεν είναι κάτοχοι Πτυχίου ή Διπλώματος Επαγγελματικής Ειδικότητας, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, επιπέδου πέντε (5) του Ε.Π.Π., όπως ορίζονται στο άρθρο 25 του ν. 4186/2013 (Α` 193), μετά από πιστοποίηση, με την προϋπόθεση να μην έχει παρέλθει χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των δεκαοκτώ (18) μηνών από την ολοκλήρωση της φοίτησής τους, σύμφωνα με την περ. β) της παρ. 2 του άρθρου 24Α.».




Οι Ακαδημίες ιδρύονται και λειτουργούν ως παραρτήματα υφιστάμενων ή νέων δημοσίων Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης.
Ίδρυση, οργάνωση και λειτουργία Ανώτερων Επαγγελματικών Ακαδημιών .
Eυέλικτο, επικουρικό και καινοτόμο θα ήταν να ιδρυθούν και να οργανωθούν πιλοτικά και αρχικά ως πρότυπο ακαδημαϊκής δομής τρείς (03) Ανώτερες Επαγγελματικές Ακαδημίες τριετούς φοίτησης με διαρθρωμένες σπουδές σε τέσσερα (04) θεωρητικά εξάμηνα στα δύο πρώτα έτη και στο τρίτο έτος ένα (01) εξάμηνο υποχρεωτική πρακτική ή μαθητεία και ακόμη ένα (01) εξάμηνο υποχρεωτική πτυχιακή εργασία ή βιωματικό project .
1. ΑΝΩΤΕΡΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΑΘΗΝΩΝ (ΜΑΡΟΥΣΙ –ΚΤΙΡΙΑ ΕΠΑΛ νέα δημόσια Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης)
2. ΑΝΩΤΕΡΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ –ΚΤΙΡΙΑ ΕΠΑΛ νέα δημόσια Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης)
3. ΑΝΩΤΕΡΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΠΑΤΡΩΝ (ΡΙΟ νέα δημόσια Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης. )
Οι τρείς (03) Ανώτερες Επαγγελματικές Ακαδημίες τριετούς φοίτησης θα πρέπει να ιδρυθούν, και να οργανωθούν με δημόσια χρηματοδότηση, και με στήριξη από τις τοπικές αρχές (περιφέρειες κλπ)
Στις νέες Ανώτερες Επαγγελματικές Ακαδημίες τριετούς φοίτησης δύναται να φοιτήσουν απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή και των σημερινών ΣΑΕΚ και να διδάξουν εκπαιδευτικοί της δημόσιας εκπαίδευσης, με μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές με διάθεση από το σχολείο τους καθώς και πτυχιούχοι εκπαιδευτές με υψηλή εμπειρία και τεχνογνωσία στην αγορά ύστερα από αξιολόγηση των προσόντων τους, συνέντευξη και επιλογή από το μητρώο του ΙΝΕΔΙΒΙΜ.
Σημαντική αποστολή των Ανώτερων Επαγγελματικών Ακαδημιών τριετούς φοίτησης δύναται να είναι η ετήσια επιμόρφωση και επανεκπαίδευση των ανέργων πτυχιούχων ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΙΕΚ και ΕΠΑΛ για την επαναπροσδιορισμό τους σε νέες ανάγκες και απαιτήσεις της αγοράς εργασίας και του επαγγελματικού στίβου με έναν ειδικό σύγχρονο ταχύρρυθμο ετήσιο κύκλο εκπαίδευσης ειδικά για αυτή την ομάδα των ήδη πτυχιούχων και ανέργων.
Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα θα είναι η διαφοροποίηση μέσω της προώθηση και μείωσης της χωροχρονικής συνιστώσας της εκπαίδευσης με αρωγό και εργαλείο και τις ICT τεχνολογίες Διαδικτυακής εκπαίδευσης στα πρότυπα του ΕΑΠ για την οργάνωση αυτών των ετήσιων προγραμμάτων επαγγελματικής επανεκπαίδευσης.
Με τις ICT τεχνολογίες διαδικτυακής εκπαίδευσης μπορούν να οργανωθούν ευέλικτα από άποψη όπου και χρόνου :
1. Διαδικτυακά μαθήματα, (MOOCs), με άμεση πιστοποίηση των διπλωμάτων επανεκπαίδευσης και ετήσιων σπουδών μέσω ηλεκτρονικής πιστοποίησης που οργανώνουν οι νέες ανώτερες επαγγελματικές ακαδημίες.
2. Ολοκληρωμένα προγράμματα τριετούς επαγγελματικής ηλεκτρονικής μάθησης (e-learning) για θεωρητικές ειδικότητες στα πρότυπα του ΕΑΠ.
Το νέο εγχείρημα αναβάθμισης της επαγγελματικής κατάρτισης επιπέδου 05 σε συνάρτηση και αλληλοσυμπλήρωση επικουρικά και μέσω των Ανώτερων Τεχνικών Επαγγελματικών Ακαδημιών τριετούς φοίτησης θα είναι βέλτιστα επιτυχημένο αν:
Οργανωμένα πλέον και μέσω ICT τεχνολογιών και ερευνών θα αναδειχθούν οι νέες ανάγκες εκπαίδευσης και επανεκπαίδευσης σε νέα σύγχρονα αντικείμενα και στοχευμένα πλέον οι ακαδημαϊκές επαγγελματικές ειδικότητες θα ανανεώνονται δυναμικά με κριτήριο τις σύγχρονες εργασιακές ανάγκες και απαιτήσεις για την άμεση ένταξη των διπλωματούχων τους σε σχετική εργασία στο αντικείμενο που εκπαιδεύτηκαν ή επανεκπαιδεύτηκαν.
Η διοίκηση (διευθυντές και υποδιευθυντές) των Ανώτερων Επαγγελματικών Ακαδημιών απαραιτήτως θα πρέπει να διαθέτει διδακτορικό τίτλο σπουδών στη διοίκηση επιχειρήσεων ή στη δημόσια διοίκηση και σε περίπτωση έλλειψης υποψηφίων με τα προσόντα αυτά να υπάρχει το κριτήριο των μεταπτυχιακών σπουδών στη διοίκηση επιχειρήσεων ή στη δημόσια διοίκηση μόνο για τους υποδιευθυντές.
Επίσης θα πρέπει να προωθηθεί μια διοικητική-νομική θεσμοθέτηση μιας νέας μισθολογικής και εκπαιδευτικής κατηγορίας ΑΡ (Ανώτερης Εκπαίδευσης και Κατάρτισης) που θα αφορά θέσεις εργασίας για τους αποφοίτους των νέων Επαγγελματικών Ακαδημιών που αποτελούν παραρτήματα των νέων Ανώτερων Ακαδημαϊκών ΣΑΕΚ ή αυτοδύναμες ανώτερες επαγγελματικές ακαδημίες επιπέδου 05 Α .
Αξιότιμη Κα Υπουργέ σήμερα κιόλας διάβασα δήλωση του Πρωθυπουργου σε εγκυρη σελίδα για την παιδεία.
https://www.esos.gr/arthra/95379/o-prothypoyrgos-gia-meteggrafes-foititon-kai-gia-epaggelmatiki-ekpaideysi
Μίλαγε για αναβαθμιση της επαγγελματικης εκπαιδευσης (για άλλη μία φορά),
σημειωτέον ότι εδω και 7 χρόνια ο Πρωθυπουργός και με τους τρείς Υπουργους που πέρασαν απο το Υπαιθ κάθε φορά αναφερόνταν στην Κατάρτιση και στην υποβαθμιση που αντιμετωπίζουν τα παιδιά που ακολουθούν αυτο τον δρόμο για την επαγγελματική ανέλιξη τους.
Στην τελευταία συνέντευξη του είπε. :Η αναβάθμιση της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης ήταν από τις κεντρικές μας δεσμεύσεις και προσωπικό μου όραμα: να πάψει να θεωρείται**** «φτωχός συγγενής»****** της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και να αναδειχθεί σε έναν ισχυρό επαγγελματικό δρόμο, που ανοίγει προοπτικές για σταθερή και καλά αμειβόμενη σταδιοδρομία.
Ξέρετε πόσες φορές το έχω ακούσει αυτό απο το στόμα του ίδιου του πρωθυπουργου;
Σε αυτα τα 7 χρόνια πέντε φορές. Αλλαξε τρείς Υπουργους και ακόμα η Επαγγελματική κατάρτιση παραμένει με την ίδια Κυβέρνηση φτωχό παιδί της Γθμιας..
Αυτό σημάινει με απλά λόγια οτι οι Υπουργοί δεν συμμορφώνονται με την βούληση του Πρωθυπουργού καί κάνουν «δικό» τους παιχνίδι με χατηράκια στις συντεχνιες.
Ποτέ δεν φαντάζομαι να βγεί ο πρωθυπουργός και να πεί οτι τα ΙΕΚ ή ΣΑΕΚ ειναι λύκειο, δωστους επαγγελματικά δικαιώματα.
Για αυτό εχεις του αρμόδιους Υπουργους οι οποιοι 7 χρόνια τώρα δεν συμμορφώνονται!
Μέχρι στο Ευρωπαικό δικαστήριο σας πήγαν για υποτέλεια στις συντεχνίες των κλειστών επαγγελμάτων και σφυρίζεται αδιάφορα.
Το παρόν θα δημοσιευθέι σε όλα τα αρθρα της διαβούλευσης γιατι τα αφορά.
Σχολιασμός με εξειδίκευση κατ αρθρο δεν θα γίνει διότι είναι ανούσιος.
Για πιο λόγο να δημιουργηθούν οι ακαδημίες τεχνικής κατάρτησης εφόσον υπάρχουν ήδη οι ΣΑΚΕ για αποφοίτους κυρίως ΓΕΛ και υπάρχει το Μεταλυκιακό Έτος – Τάξη Μαθητείας για τους αποφοοίτους ΕΠΑΛ; Θα αντικατασταθούν όλα αυτά από τις ακαδημίες ή θα υπάρχουν παράλληλα και θα οδηγηθούμε σε κατακερματισμό της εκπαίδευσης και κατάρτησης; Γιατί να υπονομεύσουμε τις ΣΑΚΕ και το Μεταλυκιακό Έτος – Τάξη Μαθητείας;
Άρθρο 4 (για 34Α)
Σκοπός… είναι: α) Η παροχή αρχικής τεχνικής κατάρτισης σε θεματικές ειδικότητες στα επίπεδα Ε.Π.Π. 3, 4 και 5.
3. Οι Ακαδημίες Τεχνικής Κατάρτισης παρέχουν:
α) η παροχή τεχνικής κατάρτισης σε ειδικότητες αα) Στην Επαγγελματική Σχολή Κατάρτισης (ΕΣΚ) στο Ε.Π.Π. 3 με διετή κατάρτιση έως 700 ωρών στο σχολείο (και όχι 1200 ωρών όσο εγκληματικά και παράλογα διδάσκεται κατ’ απαίτηση του ΙΕΠ σήμερα) και παράλληλη διετή μαθητεία ή πρακτική άσκηση. αβ) Στην Τεχνική Σχολή Κατάρτισης (Τε.Σ.Κ.) Ε.Π.Π. 4 (υπό ίδρυση) με τριετή κατάρτιση 1050 ωρών στο σχολείο και παράλληλη τριετή ή διετή μαθητεία ή πρακτική άσκηση, αγ) Τεχνική Σχολή Κατάρτισης (Τε.Σ.Κ.) στο Ε.Π.Π. 4 με μονοετή συνέχιση κατάρτισης έως 350 ωρών στο σχολείο των πτυχιούχων Ε.Π.Π. 3 αντίστοιχης ειδικότητας με παράλληλη μαθητεία ή πρακτική άσκηση. (Έτσι συνεχίζεται η εξέλιξη των πτυχιούχων Ε.Π.Π. 3 χωρίς φραγμό).
αδ) Στο ΣΑΕΚ Ε.Π.Π. 5 με κατάρτιση πτυχιούχων ΕΠΑΛ ή πτυχιούχων Τε.Σ.Κ. Ε.Π.Π. 4 των ακαδημιών αντίστοιχης ή σχετικής ειδικότητας για τρία εξάμηνα (Γ’, Δ’, Ε’) 900 έως 1000 ωρών στο σχολείο και παράλληλη μαθητεία ή πρακτική άσκηση.
αε) Στο Ε.Π.Π. 5 (ως ΣΑΕΚ) με κατάρτιση πτυχιούχων ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, Τε.Σ.Κ. διαφόρων (μη σχετικών) ειδικοτήτων σε βιομηχανικές ειδικότητες πρωτογενούς παραγωγής – βιομηχανικής μεταποίησης – κατασκευών με κατάρτιση 5 εξαμήνων στο σχολείο 1300 έως 1400 ωρών στο σχολείο και παράλληλη μαθητεία ή πρακτική άσκηση.
β) [είναι ασαφές. Τι προσδοκά να θεραπεύσει; Μήπως τις χρόνιες και συνεχιζόμενες αστοχίες του ΕΟΠΠΕΠ;]
Μπράβο κάτι για την περιφέρεια