Αρχική Σύσταση Ακαδημιών Επαγγελματικής Κατάρτισης – Ένταξη των Ακαδημιών στο Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και άλλα θέματα επαγγελματικής κατάρτισηςΆρθρο 17 Όργανα διοίκησης των Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης – Eπιλογή Υποδιευθυντή -Τροποποίηση παρ. 1, 7, 8 και 11 και προσθήκη παρ. 8Α, 8Β, 8Γ, 8Δ στο άρθρο 31 του ν. 4763/2020Σχόλιο του χρήστη Γεώργιος Τσικουδής / Διευθυντής ΣΑΕΚ ΑμεΑ Πυλαάις Χορτιάτη | 23 Σεπτεμβρίου 2025, 18:41




Πρόταση Α. Σε ό,τι αφορά την επιλογή Υποδιευθυντών Να θεσπιστούν κριτήρια μοριοδότησης που θα λαμβάνουν υπόψη: Αφενός την επαγγελματική εμπειρία και τα τυπικά προσόντα των υποψηφίων. Αφετέρου την εισήγηση του Διευθυντή, η οποία να αποτυπώνεται με συγκεκριμένο αριθμό μορίων, ώστε να ενισχύεται η υποψηφιότητα που προκρίνει. Η επιλογή υποδιευθυντών από τους ήδη υπηρετούντες οδηγεί σε μείωση του αριθμού των διοικητικών υπαλλήλων, καθώς: Στις ΣΑΕΚ όπου προβλέπεται ένας (1) υποδιευθυντής, μειώνεται κατά μία (1) θέση ο αριθμός των υπηρετούντων υπαλλήλων. Στις ΣΑΕΚ όπου προβλέπονται δύο (2) υποδιευθυντές, μειώνεται κατά δύο (2) θέσεις ο αριθμός των υπηρετούντων υπαλλήλων. Να δοθεί η δυνατότητα στους υποδιευθυντές που δεν επέλεξαν την παράταση της θητείας τους, να μπορούν να συμμετέχουν εκ νέου στη διαδικασία επιλογής. Β. Σε ό,τι αφορά τη στελέχωση Προτείνεται η ακόλουθη αναλογία για το Γραφείο Διοίκησης και Γραμματείας: Έως τέσσερις (3) υπάλληλοι όταν φοιτούν έως 80 καταρτιζόμενοι. Έως πέντε (4) υπάλληλοι όταν φοιτούν έως 180 καταρτιζόμενοι. Έως έξι (6) υπάλληλοι όταν φοιτούν έως 400 καταρτιζόμενοι. Έως επτά (7) υπάλληλοι όταν φοιτούν άνω των 400 καταρτιζόμενων. Γ. Σε ό,τι αφορά την εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση Η διοίκηση, το προσωπικό και οι εκπαιδευτές που πλαισιώνουν τις δομές για Άτομα με Αναπηρία θα πρέπει να διαθέτουν αυξημένα προσόντα εξειδίκευσης στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, όπως αυτά ορίζονται από την κείμενη νομοθεσία, ώστε να διασφαλίζεται η ποιότητα και η καταλληλόλητα των παρεχόμενων υπηρεσιών εκπαίδευσης και κατάρτισης. Δ. Να δοθεί η δυνατότητα στις ΣΑΕΚ ΑμεΑ να φοιτούν, εκτός από άτομα με αναπηρία, και άτομα χωρίς αναπηρία, με ποσοστιαίο όριο συμμετοχής έως ένας προς έναν (1:1). Σε καμία περίπτωση ο αριθμός των ατόμων χωρίς αναπηρία δεν θα πρέπει να επηρεάζει τον αριθμό των επιπλέον εκπαιδευτών που απαιτούνται για την εύρυθμη λειτουργία των τμημάτων και την υποστήριξη των ΑμεΑ και πάντα διατηρώντας τον ανώτερο αριθμό καταρτιζόμενων στους 10 ανά τμήμα Η πρόβλεψη αυτή ενισχύει ουσιαστικά την κοινωνική συμπερίληψη και την ισότιμη αλληλεπίδραση καταρτιζομένων με και χωρίς αναπηρία, δημιουργώντας μικτές εκπαιδευτικές κοινότητες που αντανακλούν τις αρχές της ισότητας, της αλληλεγγύης και του σεβασμού στη διαφορετικότητα.