Αρχική Σύσταση Ακαδημιών Επαγγελματικής Κατάρτισης – Ένταξη των Ακαδημιών στο Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και άλλα θέματα επαγγελματικής κατάρτισηςΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΣΥΣΤΑΣΗ ΑΚΑΔΗΜΙΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ Ε1 ΣΤΟΝ Ν. 4763/2020 Άρθρο 3 Ακαδημίες Επαγγελματικής Κατάρτισης –– Προσθήκη Κεφαλαίου Ε1 στον ν. 4763/2020Σχόλιο του χρήστη πανελλήνια ένωση διπλωματούχων μηχανικών εργοληπτών δημοσίων έργων | 25 Σεπτεμβρίου 2025, 09:02




Το πλαίσιο που ορίζει το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου θα πρέπει να προβλέπει ρητά ότι οι ιδιωτικοί φορείς, οι επαγγελματικές οργανώσεις και οι επαγγελματικές ενώσεις – σωματεία , να έχουν τη δυνατότητα: Να συμμετέχουν στο Κεντρικό Συμβούλιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΚΣΕΕΚ) ως μέλη ή συνεργαζόμενοι φορείς. Να συμμετέχουν στα Περιφερειακά Συμβούλια Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας (ΣΣΠΑΕ) . Να συνεισφέρουν στη διαμόρφωση ειδικοτήτων, προδιαγραφών και προγραμμάτων σπουδών για τον κλάδο με τον οποίο ασχολούνται και ειδικότερα με τον κλάδο των κατασκευών / δημοσίων έργων, δεδομένου ότι γνωρίζουν πολύ καλά τις ανάγκες της αγοράς (τι ειδικότητες, δεξιότητες κλπ χρειάζονται στον κατασκευαστικό τομέα δημόσιων έργων) Να μπορούν να συμμετέχουν ως εμπειρογνώμονες: • Σε ομάδες εργασίας που καθορίζουν προδιαγραφές ειδικοτήτων / δεξιοτήτων • Σε επιτροπές διαβούλευσης για προγράμματα κατάρτισης Να προτείνουν προγράμματα κατάρτισης με βάση τις ανάγκες της αγοράς (π.χ. ειδικότητες που λείπουν, νέες τεχνολογίες, ψηφιακή καταγραφή έργων κτλ.) Να υποστηρίξουν την κατάρτιση / πιστοποίηση ή/και να λειτουργούν ως φορέας κατάρτισης ή συνεργαζόμενος φορέας σε δεξιότητες σχετικές με τα δημόσια έργα, όπως διαχείριση έργων, ασφάλεια κατά την κατασκευή , βιωσιμότητα, ψηφιακές δεξιότητες. Να συμμετέχουν σε κοινές δράσεις (εργαστήρια, μελέτες αναγκών) με ακαδημαϊκούς φορείς, ώστε να τεκμηριώνουν τις ανάγκες δεξιοτήτων για δημόσια έργα.