• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ' | 8 Απριλίου 2011, 15:59

    Είμαι εργαζόμενη μητέρα 3 παιδιών. Ο μεγάλος τελειώνει φέτος το Λύκειο, ο μικρός πηγαίνει 1η Λυκείου και η μικρότερη 2α Γυμνασίου. Καλώς ή κακώς ο χρόνος που αφιερώνουμε και πολύ περισσότερο οι γνώσεις που έχουμε οι περισσότεροι γονείς για τη δομή του εκπαιδευτικού συστήματος δεν είναι τέτοια που να μας επιτρέπει την ενεργητική συμμετοχή μας στον τομέα στήριξης των παιδιών μας. Τα συστήματα αλλάζουν τόσο συχνά που εκ των πραγμάτων είναι λίγο δύσκολο να παρακολουθήσουμε τις εξελίξεις και να κατανοήσουμε τι είναι καλύτερο για τα παιδιά μας, πάντα σε σχέση με τις επιλογές που τους δίνονται. 1. Γενικό Λύκειο ή ΕΠΑΛ; 2. Θετική, Τεχνολογική ή Θεωρητική κατεύθυνση; 3. Ποια επιστημονικά πεδία και ποιες σχολές ταιριάζουν καλύτερα στα θέλω των παιδιών μας; Έτσι τις περισσότερες φορές θεωρούμε ότι λέγοντας τους ότι συμφωνούμε με τις αποφάσεις τους, τις οποίες σχεδόν ποτέ δεν ξέρουμε με ποιο τρόπο τις παίρνουν, και τους στηρίζουμε, ουσιαστικά δεν προσφέρουμε κάτι, απλά νιώθουμε ότι συμμετέχουμε στις εκπαιδευτικές και ουσιαστικά επαγγελματικές επιλογές τους. Εγώ τουλάχιστον ένιωθα και φυσικά ακόμα νιώθω ανεπαρκής να συμμετέχω ενεργητικά και όχι παθητικά στο θέμα της υποστήριξης όταν ο μεγάλος μου γιός, μπερδεμένος με την επικείμενη επιλογή σχολών, γκρίνιαζε συνέχεια. Είχα αποφασίσει να τον πάω σε ένα κοντινό κέντρο συμβουλευτικής στο οποίο η όλη διαδικασία (Τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού και 3 ακόμα επισκέψεις) θα κόστιζαν 230 ευρώ. Λίγο πριν πάμε με τα 2 μεγάλα παιδιά μου, συζητώντας το θέμα με τον μαθηματικό στο σχολείο που πήγα να πάρω τους βαθμούς των παιδιών, μαθαίνω ότι υπάρχει στο Λύκειο γραφείο αντίστοιχο με αυτό που είχα σκοπό να πάω, και κάνει την ίδια δουλειά ΔΩΡΕΑΝ. Βρίσκω τον υπεύθυνο και μου λέει ότι τα παιδιά ενημερώνονται για την ύπαρξη αυτού του γραφείο από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Πολλά είναι αυτά που τα παιδιά μας θεωρούν ως μη ενδιαφέρονται και δυστυχώς δεν μεταφέρονται σε μας τους γονείς για να έχουμε και εμείς άποψη. Κλείνουμε ραντεβού και για τα δυο αγόρια και μετά από 3-4 συναντήσεις με το καθένα ξεχωριστά (μέσα σε αυτές συμπεριλαμβανόταν και το Τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού) ο μικρός έχει πλέον ξεκαθαρισμένη άποψη για την κατεύθυνση που θα ακολουθήσει, και ο μεγάλος ξέρει ήδη ποιες σχολές θα βάλει στο μηχανογραφικό πριν καν δώσει πανελλήνιες εξετάσεις. Για τον μεγάλο το κέρδος ήταν ίσως σημαντικότερο, γιατί μπορεί να διαβάζει πλέον με λιγότερο άγχος για τις πανελλήνιες, αφού ήδη το μπέρδεμα που είχε για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δεν υπάρχει πια. Αυτήν την υπηρεσία που μας προσφέρθηκε εντελώς δωρεάν, εμείς ως γονείς δεν θα μπορούσαμε ποτέ να παρέχουμε στα παιδιά μας. Θα αναγκαζόμαστε να πληρώσουμε ιδιωτικό συμβουλευτικό σταθμό για κάτι το οποίο ήδη υπήρχε στο σχολείο των παιδιών και έτυχε να μη γνωρίζουμε. Έμαθα επίσης ότι δεν έχουν όλα τα σχολεία αυτή τη δυνατότητα. Το Γυμνάσιο της μικρής δεν έχει τέτοιο γραφείο. Ο λόγος που γράφω εδώ είναι να δηλώσω ότι θα ήταν καλό να επεκταθεί αυτή η υπηρεσία και σε όλα τα γυμνάσια και λύκεια, έτσι ώστε τα παιδιά μας να έχουν μια ουσιαστική υποστήριξη και ενημέρωση στα θέματα επιλογών που οδηγούν σε μια επαγγελματική καριέρα. Κατερίνα Νικολακοπούλου