• Σχόλιο του χρήστη 'Γιώργος Τ.' | 8 Απριλίου 2011, 19:16

    Συνεχίζοντας τη συζήτηση για το θέμα της απουσίας των ΕΚΦΕ από τη διαβούλευση, θα ήθελα να ενημερώσω τους αρμόδιους ότι σήμερα τα ΕΚΦΕ έχουν υπερβεί τον τυπικό τους ρόλο. Πρωτοπορούν στην εφαρμογή των σύγχρονων ψηφιακών εκπαιδευτικών μέσων στη τάξη με τη πλειοψηφία των στελεχών του να είναι Επιμορφωτές ή να έχουν επιμορφωθεί στις ΤΠΕ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η αξιοποίηση του κονδυλίου των 120.000 € που «σπαταλήθηκαν» για Notebooks στα Γυμνάσια. Σε αντίθεση με άλλους κλάδους ο κλάδος των Φ.Ε. είναι ο μόνος που φαίνεται ότι αξιοποίησε τις δυνατότητες που παρείχαν τα λογισμικά στη Φυσική, Χημεία, Βιολογία και Γεωγραφία. Και αυτό γιατί ο υποστηρικτικός μηχανισμός των ΕΚΦΕ έδρασε επιμορφωτικά, με συστηματική και συλλογική εκμάθηση των εκπαιδευτικών στη χρήση του υπολογιστή και των λογισμικών. Οι διαδραστικός πίνακας που ….θα μιλάει στους μαθητές, ήδη αποτελεί εργαλείο στα χέρια πολλών ΕΚΦΕ και …μιλάει στους εκπαιδευτικούς για το πώς να τον αξιοποιήσουν πριν ακόμη ξεκινήσουν οι διαδικασίες επιμόρφωσης τους από τις αρμόδιες αρχές Η δράση των ΕΚΦΕ ξεπερνά τα πλαίσια της Δ/βάθμιας Εκπαίδευσης και πολλά από αυτά συνεργάζονται με εκπαιδευτικούς της Π/βάθμιας Εκπαίδευσης (ΦΕΚ 141/10-6-2003αρ. 13-παρ.10), με στόχο τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στις δύο τελευταίες τάξεις του Δημοτικού μέσω πειραμάτων με υλικά καθημερινής χρήσης. Ο πανελλήνιος μαθητικός διαγωνισμός πειραμάτων Φυσικών Επιστημών στα πλαίσια του Πανευρωπαϊκού Διαγωνισμού EUSO (European Union Science Olympiad) που πραγματοποιείται από το 2008,αποτελεί αποκλειστική πρωτοβουλία των ΕΚΦΕ και έχει στόχο το σχολείο να είναι πρώτα απ΄ όλα «ένα σχολείο ...χωρίς τοίχους» και το μαθητή «μικρό ερευνητή», στόχους που επαγγέλλεται και η Νέα Μεταρρύθμιση. Αλλά και η συνεργασία με φορείς της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης όπως τα Πανεπιστήμια Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Κρήτης, το ΕΜΠ, τον «Δημόκριτο» έχει ξεκινήσει εδώ και πολλά χρόνια. Τα masterclasses (προχωρημένα μαθήματα στη Φυσική σωματιδίων), το science on stage (οι Φυσικές Επιστήμες στο Προσκήνιο) προωθούν επίσης τους στόχους του «μαθητή –ερευνητή» και του «ανοικτού σχολείου». Η αξιοπιστία τέλος του μηχανισμού των ΕΚΦΕ φαίνεται και από το γεγονός ότι τα εργαστήρια τους έχουν αξιοποιηθεί και από άλλους φορείς για επιμόρφωση, όπως η επιμόρφωση για την εξομοίωση των δασκάλων από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Η εκπαιδευτική προσφορά του θεσμού των ΕΚΦΕ αλλά και η αξιολόγηση του είναι πλέον εύκολο να γίνει μέσα από το διαδίκτυο. Η δράση τους φαίνεται μέσα από τις ιστοσελίδες τους και είναι στη διάθεση οποιασδήποτε εξωτερικής αξιολόγησης. Αντί λοιπόν να αγνοούνται τα ΕΚΦΕ το ορθό που θα έπρεπε να πράξει το Υπουργείο είναι η αναβάθμιση και αξιοποίηση των ΕΚΦΕ ως Επιμορφωτικά Κέντρα με πολλαπλές δραστηριότητες ώστε να καταστούν τα κέντρα στήριξης στις Φυσικές Επιστήμες για το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο, στο πλαίσιο της Ψηφιακής Τάξης και του Νέου Σχολείου.