• Σχόλιο του χρήστη 'Βασιλική Ν.' | 9 Απριλίου 2011, 15:05

    Οι προτάσεις του Υπουργείου για την αναβάθμιση του ρόλου του διευθυντή γενικώς κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση. Πρέπει επιτέλους να αλλάξει το πρόσωπο του δημόσιου σχολείου και να αναβαθμιστεί ο ρόλος του. Ο νέος ρόλος του διευθυντή της σχολικής μονάδας, όμως, απαιτεί σύνθετες δεξιότητες αφού τα επίπεδα επικοινωνίας είναι πολλαπλά: α) επικοινωνία με τους γονείς β) επικοινωνία με τα παιδιά γ) επικοινωνία με τους συναδέλφους δ) επικοινωνία με τους υπόλοιπους θεσμούς (δήμος κλπ) ε) επικοινωνία με την κεντρική εξουσία και διάχυση των στόχων που θέτει Στην πράξη, ένας διευθυντής-εμψυχωτής που θα θελήσει να εμπνεύσει παιδιά και συναδέλφους και να οδηγήσει τη σχολική μονάδα στην εξωστρέφεια μπορεί να βρει απέναντί του πολλούς: α) τους συναδέλφους, γιατί τους χαλάει την ηρεμία β) τους γονείς, που δεν τους κάνει ακόμη και τα πιο παράλογα χατήρια γ) τους υπόλοιπους θεσμούς (π.χ. Δήμο) όταν ζητάει χρήματα, εξοπλισμό κλπ. Πώς θα ανταπεξέλθει σε όλα αυτά; Μόνον με ένα προφίλ "μονάρχη" ο οποίος επιβάλει και τιμωρεί. Αυτό το προφίλ όμως δεν ταιριάζει στην εκπαίδευση η οποία οφείλει να δίνει ευκαιρίες για δημιουργικότητα. Ένας σύλλογος διδασκόντων είναι ικανός με τους κατάλληλους χειρισμούς να αποθαρρύνει και να στείλει στο σπίτι του (στην καλύτερη περίπτωση) και τον πιο αισιόδοξο και ικανό διευθυντή. Γιατί, υπάρχουν σχολεία όπου, οι συνάδελφοι είναι μαζί για πάνω από 20 χρόνια, έχουν αναπτύξει μεταξύ τους μια ιδιαίτερη κουλτούρα, έχουν δημιουργήσει πολλές φορές και δεσμούς εξάρτησης από τους γονείς που φέρνουν τα παιδιά στο σχολείο. Πώς ένας διευθυντής λοιπόν, θα τα αλλάξει όλα αυτά; Πώς θα προστατευτεί; Μετά από είκοσι χρόνια που εργάζομαι στην Αθμια, Θα πιστέψω ότι κάτι μπορεί να αλλάξει όταν: α) στα προσόντα των υποψηφίων δεν υπάρχει πουθενά (ούτε στα συνεκτιμόμενα) καμία αναφορά για συνδικαλιστική δράση β) ο υποψήφιος έχειτα τυπικά προσόντα (τίτλοι σπουδών κά) αλλά εξετάζεται και όλη η πορεία του και αξιολογείται αναλόγως γ) οι εκπαιδευτικοί μπορούν να υπηρετήσουν στην ίδια σχολική μονάδα το πολύ για έξι (6) χρόνια (έμαθα ότι κάτι τέτοιο εφαρμόζουν στην Κύπρο)[έτσι δεν αναπτύσσεται αυτή η περίεργη κουλτούρα της σχολικής μονάδας που στραγγαλίζει το καινούριο και μαραζώνει το παλιό] δ) απαγορευτεί στα παιδιά των εκπαιδευτικών να φοιτούν στην ίδια σχολική μονάδα που υπηρετούν οι γονείς τους, ενώ υπάρχουν άλλα σχολεία κοντά τους [και στα παιδιά θα κάνει καλό και δεν θα μπορούν να αναπτύξουν σχέσεις εξάρτησης από τους γονείς που μόνο κακό κάνουν στους υπόλοιπους μαθητές και στο σχολείο γενικότερα] ε)δοθούν αληθινά κίνητρα σε ανθρώπους που αγαπούν το δημόσιο σχολείο και τα παιδιά και διαρκώς ενημερώνονται, να ασχοληθούν με τη διοίκηση του σχολείου και όχι να αναγκάζονται να κρύβονται πίσω από κλειστές πόρτες για να μην γίνουν αντικείμενο χλευασμού.