• Σχόλιο του χρήστη 'Κώστας Κ.' | 9 Απριλίου 2011, 21:10

    Είμαι εκπαιδευτικός (ΠΕ16, Μουσικής) και λόγω της ειδικότητάς μου έχω υπηρετήσει σε πολλά και διαφορετικα σχολεία. Έχω παρατηρήσει ότι ακόμα και τώρα με το ισχύον πλαίσιο ο ρόλος του διευθυντή είναι καταλυτικός για να "πάει μπροστά" ένα σχολείο, αφού οι σύλλογοι διδασκόντων είναι λίγο πολύ οι ίδιοι (πάντα βέβαια με εξαιρέσεις). Είμαι θετικός στην ενίσχυση του ρόλου των διευθυντών, συμφωνώ όμως απόλυτα με όλους όσοι υποστηρίζουν ότι πριν δοθούν ενισχυμένες αρμοδιότητες στους διευθυντές θα πρέπει να αλλάξει ο τρόπος επιλογής τους. Από την ως τώρα εμπειρία μου, η πλειοψηφία των διευθυντών είναι από απλώς ακατάλληλοι ως και επικινδυνοι και αυτό γιατί επιλέγονται κυρίως με βάση: 1. μεταπτυχιακά, διδακτορικά που τους εφοδιάζουν με γνώσεις και επιπλέον μόρια, αλλά όχι και με διοικητικές ικάνότητες 2. κομματική, συνδικαλιστική δράση (οι βολεμένοι συνδικαλιστές αλληλοψηφίζονται). Έτσι, συνάδελφοι που λόγω εκαπιδευτικών ή συδικαλιστικών αδειών έχουν χρόνια να εμφανιστούν σε τάξη, γίνονται διευθυντές χωρίς να ξέρουν πως λειτουργεί ούτε το πρωτόκολλο. Προτείνω: 1. Να μοριοδοτούνται μόνο οι σχετικοί με διοίκηση τίτλοι σπουδών 2. Να μην προσμετρώνται στα χρόνια υπηρεσίας οι εκπαιδευτικές, συνδικαλιστικές άδειες, οι αποσπάσεις σε ασχετες με εκπαίδευση θέσεις κλπ. 3. Εν ενεργεία συνδικαλιστές (αιρετοί,προεδρεία ΕΛΜΕ κλπ)να μη μπορούν να είναι υποψήφιοι 4. Να μη γίνονται διευθυντές στο σχολείο που υπηρετούσαν ως καθηγητές 5. Να απαιτείται εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες και να πιστοποιειται με εξέταση. 6. Θα μπορούσε να συμμετέχει και να βοηθήσει ουσισατικά στην επιλογή στελεχών εκπαίδευσης μια εταιρεία επιλογής στελεχών η μια ομάδα απο διακεκριμένους Ελληνες πανεπιδτημιακούς στο τομέα του managment και διοίκησης;