• Σχόλιο του χρήστη 'Δ.Κ.' | 10 Απριλίου 2011, 18:05

    Νομίζω ότι η διαβούλευση γίνεται για να αντιληφθούμε τις απόψεις που υπάρχουν για το ζήτημα και όχι για να βγάζουμε τα απωθημένα μας στις...αγελάδες ή στα βόδια. Ο διευθυντής πρέπει να γίνει βαθμός. Αυτό είναι εκ των ων ουκ άνευ. Για να λάβει κάποιος αυτό το βαθμό όμως θα πρέπει να περάσει κάθε είδους τεστ (και ψυχολογικά). Οι ήδη διευθυντές θα πρέπει να κρίνονται και από τους συλλόγους διδασκόντων και από τους συλλόγους γονέων και σε κάποιο βαθμό (μικρό ίσως) και από τους μαθητές. Σε άλλες χώρες, όχι χειρότερες από τη δική μας, η εκλογή ενός διευθυντή είναι μια κοινωνική διαδικασία. Ο ήδη διευθυντής θα πρέπει να υποβάλει, αντί για βιογραφικό, φάκελο με τη δουλειά του στο σχολείο του. Μετά από αυτά, ο διευθυντής θα πρέπει να παραμένει στη θέση του, κρινόμενος σε τακτά χρονικά διαστήματα, όχι όμως να κρίνεται η θέση του, αλλά η δράση και η προσφορά του. Ο βαθμός του διευθυντή μπορεί να δώσει ισχυρά κίνητρα σε ικανούς εκπαιδευτικούς να γίνουν διευθυντές. Θεσμικό πλαίσιο: ο διευθυντής είναι ανίσχυρος μπροστά στη διοίκηση και στο συνδικαλισμό. Αν κάνει μια παρατήρηση σε συνάδελφο που παραβιάζει το ωράριό του, μπορεί να βρει την πόρτα του χτισμένη. Αν αρνηθεί να δώσει παράτυπη άδεια, μπορεί να δεχτεί παρέμβαση από συνδικαλιστές. Κριτήρια τα οποία να είναι αποδεκτά από όλους ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ. Ωστόσο, δεν μπορεί να είναι κριτήριο στη συνέντευξη η απομνημόνευση ΦΕΚ και Α/Α νόμων και διατάξεων: Τι λέει ο νόμος 1566/άρθρο45/ παραγραφος 6; Οι για πρώτη φορά υποψήφιοι θα πρέπει να επεξεργάζονται μελέτη περίπτωσης και να εξετάζονται σ' αυτήν (μεταξύ άλλων). Πολύ σωστά, οι τίτλοι δεν κάνουν τους ανθρώπους, αλλά χρειαζόμαστε κάποια αντικειμενικά κριτήρια, αλλιώς ότι να κάνει κανεις θα φαίνεται αυθαίρετο και πελατειακό. Στην ερώτηση αν υπάρχουν τόσοι καλοί διευθυντές όσα τα 16.000 σχολεία, η απάντηση ασφαλώς είναι όχι. Αλλά αν δεν τους έχουμε, πρέπει να τους δημιουργήσουμε. Έτσι, θα πρέπει το Υπουργείο (και όχι κάποια πανεπιστήμια για εισπρακτικούς λόγους)να δημιουργήσουν σχολές υποψήφιων διευθυντών με συγκεκριμένο αναλυτικό πρόγραμμα, πρακτική άσκηση και φυσικά εξετάσεις. ΟΛΟΙ οι διευθυντές έμαθαν "στου κασίδη το κεφάλι", αλλά αυτό θα πρέπει κάποτε να τελειώσει. Τέλος, ο διευθυντής (που θα έχει κριθεί αξιοκρατικά και αντικειμενικά με κοινωνική διαδικασία) θα πρέπει να είναι ισόβιος και πανίσχυρος.