• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΥΓΕΝΙΑ ΚΟΥΤΣΙΔΟΥ' | 12 Απριλίου 2011, 10:13

    Το σχολείο αποτελεί το πρώτο πρότυπο κοινωνικής οργάνωσης για τους μαθητές. Για ένα αποτελεσματικό σχολείο απαιτείται η διοίκηση να είναι δημοκρατική και συμμετοχική με εξαιρετικές επικοινωνιακές δυνατότητες των ανθρώπων που θα κατέχουν διοικητικές θέσεις (διευθυντής, εκπρόσωποι γονέων κλπ). Το σχολείο (διέυθυνση-διδάσκοντες-σύλλογος γονέων-μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης)θα θέτουν σαφείς και μετρήσιμους στόχους στην αρχή της σχολικής χρονιάς με επιμερισμό των ευθυνών στα μέλη του σχολείου (διευθυντής, διδάσκοντες, μέλη συλλόγου, γονείς, μαθητές). Στο τέλος της χρονιάς θα γίνεται απολογισμός της δράσης και αυτοαξιολόγηση όλων των εμπλεκομένων με στόχο τη βελτίωση της επίτευξης των στόχων του σχολείου. Απαραίτητη είναι και η εξωτερική αξιολόγηση των δράσεων του σχολείου πιθανότατα από στελέχη της Περιφερειακής Δ/νσης. Το Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας θα πρέπει να έχει αυξημένες αρμοδιότητες ακόμη και σε διαδικαστικά θέματα. Για παράδειγμα ο χρόνος αποχώρησης των μαθητών από ένα αποτυχημένο ολοήμερο σχολείο (λόγω έλλειψης ειδικοτήτων ή αδιαφορίας του υπεύθυνου διδάσκοντα) θα πρέπει ιδιαίτερα στην επαρχία που οι περισσότεροι γονείς σχολάνε στις 2 μ.μ. ή στις 3 μμ να είναι νωρίτερα. Η μεταφορά των πόρων από την μείωση των εργατοωρών του δασκάλου, σε στοχευμένες δράσεις θα έφερνε πολλαπλάσια αποτελέσματα στην μόρφωση των παιδιών. Το σχολείο θα πρέπει να αποκτήσει κουλτούρα συμμετοχής, κουλτούρα διαλόγου, κουλτούρα δημιουργίας,κουλτούρα διαφάνειας,κουλτούρα δικαιοσύνης, κουλτούρα λογοδοσίας. Έχουμε τέτοια κουλτούρα ως κοινωνία για να επιτύχουμε ένα τέτοιο σχολείο; Η απάντηση είναι όχι. Είμαστε υποχρεωμένοι να τη δημιουργήσουμε και οι γονείς είναι οι πρώτοι που το θέλουν πολύ. Ευχαριστώ πολύ για το βήμα που μου διαθέσατε.