• Σχόλιο του χρήστη 'Χρύσα' | 12 Απριλίου 2011, 10:26

    Για να ανταποκριθεί ο Διευθυντής μιας σχολικής μονάδας, μικρής ή μεγάλης νομίζω πως δεν είναι το πρωτεύον, στο ρόλο του, που είναι παιδαγωγικός και διοικητικός, πρέπει να επιλεγεί με αυστηρά κριτήρια. Είναι πολύ σημαντικό να αξιολογείται με αντικειμενικά κριτήρια από τη στιγμή που αποφάσισε να γίνει δάσκαλος. Το πώς, το έχουμε αναπτύξει, όταν συμμετείχαμε στη διαβούλευση για την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών και του μέντορα. Εμείς δεν υποστηρίξαμε ποτέ, πως όποιος αποπφοιτά από μια σχολή είναι και ικανός να αναλάβει το υψίστης σπουδαιότητας έργο της διδασκαλίας=μεταλαμπάδευσης της γνώσης της ζωής. Αφού λοιπόν ο επιθυμών να γίνει εκπαιδευτικός αξιολογηθεί ως κατάλληλος για το έργο του δασκάλου, έκτοτε θα αξιολογείται κάθε χρόνο από το συνολικό του έργο στο σχολείο, δηλαδή: Από τις γνώσεις και την ικανότητα μετάδοσής τους. Από τον αριθμό των μαθητών του, που κρίθηκαν αδύνατοι στο μάθημά του. Είναι δική του ευθύνη και όχι επιτυχία του, αν οι μαθητές του αξιολογούμενοι βρέθηκαν πάνω από δύο αδύνατοι. Ο λαός λέει "Κακός μαθητής, κακός δάσκαλος" και μέχρι τώρα ουδεμία λαϊκή ρήση έχει διαψευστεί. Οι μαθητές, που θα τον πιστέψουν, αυτοί και θα βρουν ενδιαφέρον στο μάθημά του. Αυτό σημαίνει πως δεν είναι μόνο γνώστης του αντικειμένου του, αλλά γνωρίζει καλά και την παιδική ψυχή, γιατί το θεμέλιο της γνώσης είναι η καλή ψυχολογία. Τότε και μόνο τότε μπορεί να θεωρείται επιτυχημένος σε αυτό που κάνει. Μετά από αυτό, αφού αποδεδειγμένα διαχειρίστηκε θετικά γνώσεις και παιδικές ψυχές, είναι ικανός να αναλάβει τη διοίκηση μιας σχολικής μονάδας. Αλλά όχι ακόμη. Ο ρόλος του δάσκαλου δεν είναι μόνο ο γνωστικός τομέας, είναι και ο τομέας του πολιτισμού. Και εδώ πρέπει να αποδείξει ότι είναι καλός αναλαμβάνοντας με τους μαθητές του πολιτιστικές δραστηριότητες και άλλα προγράμματα, που συνδέουν το σχολείο με τη ζωή. Μέσα από τα προγράμματα, κυρίως συνεργατικής μορφής, γίνεται για το νεαρό μέλος της κοινωνίας η γέφυρα του μέλλοντος για το μέλλον. Γιατί το σχολείο υπηρετεί το μέλλον, το οποίο δεν το γνωρίζει, και ουδείς το γνωρίζει ιδίως μέσα από τις τόσο γρήγορες εξελίξεις της τεχνολογίας. Επίσης σε όλη την πορεία του στη μάχημη σχολική πραγματικότητα παραμένει σταθερός στις επιλογές του, αλλά όχι ανελαστκός, φροντίζοντας για την επιμόρφωσή του και την εξέλιξή του στο λειτούργημά του. Αυτό το τελευταίο βεβαιώνει την υπευθυνότητα και τη σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζει το κοινωνικό έργο του. Μετά από αποδεδειγμένη θητεία σε αυτή τη φιλοσοφία της ζωής και του σχολείου, υποβάλλει το αίτημά του για τον εξίσου σοβαρό ρόλο του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Με αποδεδειγμένα τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, αλλά και την εμπειρία που καλλιεργεί ο χρόνος,γεγονός που οδηγεί στην επαναφορά της ιεραρχίας και της εμπειρίας στην έδρα, υποβάλλει το αίτημα και βαθμολογείται με βάση τη θητεία του, τη δράση του, τις επιμορφώσεις του και τις ιατρικές γνωματεύσεις, γιατί δεν πρέπει να δίνεται η διοικητική ευθύνη σε ανθρώπους που αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας ψυχικά ή σωματικά. Όλα αυτά δεν αφήνονται στην τύχη τους, αλλά προηγείται νομοθετικό πλαίσιο, που τα ιεραρχεί, όχι όπως επιβάλλουν οι συνδικαλιστές, αλλά οι πραγματικές ανάγκες σχολείου και κοινωνίας.