• Σχόλιο του χρήστη 'Χρύσα' | 12 Απριλίου 2011, 11:25

    Κέντρο του σχολείου, της εκπαίδευσης, της αγωγής είναι ο μαθητής. Αν μαθητές δεν υπάρχουν, δεν υπάρχουν ούτε δάσκαλοι, ούτε σχολικές μονάδες, ούτε σχολική διοίκηση. Και ενώ ο θεσμός του σχολείου και της αγωγής είναι τόσο παλιός όσο και ο άνθρωπος, χρειάστηκε να φτάσουμε στον 20ο αιώνα, για να γεννηθούν οι φωτισμένοι μεταρρυθμιστές της εκπαίδευσης, οι οποίο εισηγήθηκαν το λεγόμενο Σχολείο Εργασίας ή άλλως την προοδευτική εκπαίδευση. Και αφού χρειάστηκε να περάσει, για τα ελληνικά δεδομένα λέω, ένας αιώνας, έχει αρχίσει επιτέλους να εμπεδώνεται η αντίληψη πως στην παιδαγωγική διαδικασία ο πρωταγωνιστής είναι ο μαθητής και κανένας άλλος, μηδέ του/της αρμόδιου/ας υπουργού εξαιρουμένου/ης. Όλοι αυτοί είναι στην υπηρεσία του αναπτυσσόμενου ανθρώπου. Αλλά οι μαθητές έχουν και γονείς, των οποίων ο ρόλος επιβάλλεται να αναβαθμιστεί στο πνεύμα της συμμετοχής και να γίνει θεσμικός στο πνεύμα της καλής συνεργασίας με τη σχολική μονάδα, για το καλό του παιδιού του και των παιδιών γενικότερα. Αυτό θα ωφελήσει στο να πάψουν να βλέπουν το δημόσιο σχολείο ως τον τόπο που "εναποθέτουν" τα παιδιά τους, για να έσχουν το κεφάλι τους ήσυχο. Αν συνείδητοποιήσουν βαθιά το ρόλο τους όλοι όσοι εμπλέκονται στη σχολική διαδικασία, υπάρχει ελπίδα αυτή η πατρίδα, που λέγεται Ελλάδα, να γίνει καλύτερη.