• Σχόλιο του χρήστη 'Αναστασάκης Νίκος' | 12 Απριλίου 2011, 15:38

    Η κατάργηση ενός θεσμού προϋποθέτει ότι αυτός είναι τουλάχιστον αναποτελεσματικός (ως προς τον σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκε). Διαφορετικά, αν έχει ελαττώματα ή δυσλειτουργίες, γίνονται διορθώσεις σε αυτά, ενισχύονται τα θετικά, και πάνω στην βάση και την εμπειρία που έχει αποκτηθεί εξελλίσεται, αναβαθμισμένος (και πιο αποτελεσματικός). Η εμπειρία μου ως εκπαιδευτικός (φυσικός Δ.Ε.) συνδέεται με δύο απο τους υπο "κατάργηση" (?) θεσμούς, αυτούς των ΓραΣΕΠ, και (κυρίως) αυτούς των ΕΚΦΕ. Για τον πρώτο (ΣΕΠ): είναι σε όλους γνωστή η αγωνία των μαθητών για το πως θα δηλώσουν τις σχολές, τι κριτήρια χρειάζονται, τι δουλειά θα βρούν κ.λ.π. Πληροφορίες τις οποίες θα πρέπει να παίρνουν μέσα απο (που αλλού;) το ίδιο το σχολείο. Το σύστημα εισαγωγής απαιτεί εξειδίκευση για όλες αυτές τις πληροφορίες, άρα ...ΓραΣΕΠ. Σε ποιον λοιπόν θα απευθύνονται στο μέλλον? (Η απάντηση έχει δοθεί, σε προηγούμενο σχόλιο...). Η λογική είναι απλή: Αφού δίνουν τόσα λεφτά οι γονείς για να πετύχουν τα παιδιά τους στις πανελλήνιες, ας δώσουν και κατι τις ακόμα, για να διαλέξουν σωστά την σχολή που τους ταιριάζει... Όσο για τα ΕΚΦΕ... Μια απλή περιήγηση στις ιστοσελίδες των ΕΚΦΕ ανά την Ελλαδα, μπορεί να δώσει (σχεδόν) στον οποιοδηποτε ένα στίγμα για τον ρόλο τους. Είναι οξύμωρο να λέμε ότι θα αναβαθμιστούν οι φυσικές επιστήμες, με εργαστηριακές ώρες στο σχολείο, διαδραστικούς πίνακες, ηλεκτρονικά βιβλία, κ.λ.π. και απο την άλλη να μιλάμε για την κατάργηση των κέντρων στα οποία όλα αυτά τα "καινούρια" έχουν ήδη αναπτυχθεί και λειτουργήσει, έχει ήδη δημιουργηθεί υλικό, έχουν ήδη γίνει επιμορφώσεις, έχει αποκτηθεί σχετική εμπειρία... Σε κάθε περίπτωση μπορεί να υπάρχουν και παραδείγματα προβληματικής ή κακής λειτουργίας (Υπάρχει μήπως καποιος θεσμός που να λειτουργεί χωρίς προβλήματα σε αυτήν την χώρα;). Όμως υπάρχει και τέτοιος όγκος σωστής και ελπιδοφόρας δουλειάς, που είναι εγκληματικό να πεταχτεί στα σκουπίδια.