• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΗΜΗΤΡΗΣ' | 12 Απριλίου 2011, 17:22

    Το νομοσχέδιο επιχειρεί -σωστά καταρχήν-τον περιορισμό της διοικητικής πολυδιάσπασης, μένει όμως να απαντηθεί ένα βασικό ερώτημα: Πώς θα εξασφαλιστεί η άρτια στελέχωση των νέων διοικητικών δομών της εκπαίδευσης και άρα η καλύτερη λειτουργία τους; Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας, ο Προϊστάμενος της νέας Διεύθυνσης, ο Περιφερειακός Διευθυντής είναι θέσεις με πολλά διοικητικά καθήκοντα πέραν των παιδαγωγικών και τα καθήκοντα αυτά φαίνεται να αυξάνονται όσο θα μειώνεται η εξάρτηση από την Κεντρική Διοίκηση... Πέρα από τα μεταπτυχιακά, σεμινάρια κ.τ.λ.(την ποιότητα των οποίων δεν αμφισβητώ) λειτουργεί από το 1983 η Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης, με στόχο την κατάρτιση εξειδικευμένων στελεχών του Δημοσίου και με άριστα αποτελέσματα στο χώρο της ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης, κεντρικής και αποκεντρωμένης. Στους αποφοίτους της Σχολής αυτής περιλαμβάνονται και εν ενεργεία δάσκαλοι και καθηγητές, οι οποίοι επέλεξαν τη σταδιοδρομία στο εκπαιδευτικό λειτούργημα και συνδυάζουν έτσι παιδαγωγική εμπειρία & κατάρτιση και διοικητικές γνώσεις, ενώ έχουν γίνει και πρακτικές ασκήσεις σπουδαστών της Σχολής σε διοικητικούς φορείς του Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. Ελλείψει ειδικής πρόνοιας στο ν. 3848/2010, είναι ευκαιρία με το νέο νόμο για τη διοίκηση της εκπαίδευσης να αξιοποιηθούν και οι εκπαιδευτικοί-απόφοιτοι της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης μέσω μιας ξεχωριστής μοριοδότησης του προσόντος τους αυτού, τουλάχιστον με τα μόρια του Β΄ πτυχίου (η Σχολή δεν είναι μεταπτυχιακό)για την ανέλιξή τους σε θέση στελεχών διοίκησης της εκπαίδευσης, αλλά και να θεωρηθεί η Σχολή σαν πρόσθετο προσόν για όσους ζητούν απόσπαση ή μετάταξη σε διοικητικές υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας. Τα παραπάνω δεν αμφισβητούν την ικανότητα όσων υπηρετούν αυτή τη στιγμή σε θέσεις στελεχών διοίκησης της εκπαίδευσης. Είναι μόνο μια πρόταση να δοθεί ευκαιρία ανόδου εκπαιδευτικών με υψηλή εξειδίκευση σε θέσεις με μεγάλο φόρτο διοικητικών εργασιών. Στο κάτω-κάτω αληθινή δύναμη μιας δημόσιας υπηρεσίας είναι οι εργαζόμενοί της, έτσι δεν είναι;