• Σχόλιο του χρήστη 'Γ.Π.' | 12 Απριλίου 2011, 22:06

    Αν και θεωρώ ότι η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων που υπηρετούν ως Υπεύθυνοι Σχολικών Δραστηριοτήτων κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους (γι αυτούς που έγραψαν κάποια αρνητικά να πω ότι όποιος είναι έξω απ' το χορό πολλά τραγούδια λέει...) θα ήθελα να εστιάσω σε κάποιες σημαντικές διαφοροποίησεις μιάς και έχω βιώσει εκ των έσω τα πράγματα. Οι Υπεύθυνοι των ΚΕΣΥΠ έχουν: 1) ΟΛΑ τα καθήκοντα που έχουν οι Υπεύθυνοι Αγωγής Υγείας, Περ/κης, Πολιτιστικών (προώθηση, έγκριση και υποστήριξη προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων, διοικητικές γραφειοκρατικές διαδικασίες κλπ κλπ) 2) ΟΛΑ τα καθήκοντα που έχουν οι Σχολικοί Σύμβουλοι όσον αφορά το μάθημα του ΣΕΠ στα γυμνάσια και στα λύκεια (Επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών κλπ) 3) Την υποστήριξη (επιστημονική και όχι μόνο) των Γραφείων ΣΕΠ του Νομού τους 4) Το κυριότερο: Την άμεση στήριξη σε θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού μέσω ατομικών ή ομαδικών συναντήσεων με τους μαθητές ή συχνά και με τους γονείς. ΚΕΣΥΠ επαρχίας έχει μέχρι σήμερα "εξυπηρετήσει" συνολικά στα περίπου 10 χρόνια λειτουργίας του περισσότερους από 10.000 μαθητές! Τα ΚΕΣΥΠ λειτουργούν επίσημα ΚΑΙ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΑ (για του λόγου το αληθές το Υπουργείο έχει αναρτήσει στο διαδίκτυο το ωράριο όλων των δομών ΣΕΠ ώστε όλοι να γνωρίζουν τις ώρες που μπορούν να επισκεφθούν τα ΚΕΣΥΠ-ΓΡΑΣΕΠ και οι σχετικοί πίνακες κοινοποιήθηκαν σε όλα τα σχολεία). Τα περισσότερα ΚΕΣΥΠ λειτουργούν ακόμα και μέχρι τις 8μμ. Στην επαρχία μάλιστα πολλές φορές τα στελέχη των ΚΕΣΥΠ ακόμα και Σαβ/κο δέχονται μαθητές που τις καθημερινές λόγω απόστασης (μακρινά χωριά) δεν μπορούν να επισκεφθούν την πρωτεύουσα του Νομού. Τα στελέχη των ΚΕΣΥΠ δεν τελειώνουν για θερινές διακοπές στο τέλος Ιουνίου όπως οι υπόλοιποι αλλά φτάνουν αρκετά μέσα στον Ιούλιο ώστε να εξυπηρετηθούν οι υποψήφιοι για την τριτοβάθμια εκπαίδευση! Χωρίς να υποτιμώ όλες τις υπόλοιπες δραστηριότητες (σίγουρα θα έχουν οι υπεύθυνοι πολλά αντίστοιχα να γράψουν) θέλησα να δώσω μια εικόνα της εξαιρετικά απαιτητικής δουλειάς που γίνεται στα ΚΕΣΥΠ. Νομίζω ότι με τα σημερινά δεδομένα (νέο σχολείο, κατάργηση του μαθήματος ΣΕΠ στην Α΄Λυκείου, αλλαγές στην τριτοβάθμια κλπ) ο ρόλος των ΚΕΣΥΠ γίνεται ακόμα πιο σημαντικός και η διατήρηση της λειτουργίας των δομών ΚΕΣΥΠ-ΓΡΑΣΕΠ σε επίπεδο Νομού και σχολικής μονάδας επιτακτική!