• Σχόλιο του χρήστη 'Παναγιώτης Σαραγιώτης' | 13 Απριλίου 2011, 08:17

    Τα ΚΕντρα ΠΛηροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ) δεν υπάρχουν στο σχεδιασμό της ενιαίας δομής καθοδήγησης και υποστήριξης. Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. παρέχουν τεχνική υποστήριξη στις υποδομές ΤΠΕ των σχολείων και έχουν συμβουλευτικό και επιμορφωτικό ρόλο. Παρέχουν ένα σύνολο από υπηρεσίες στα σχολεία και ήδη εξυπηρετούν ταυτόχρονα την πρωτοβάθμια και την δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Οι υπηρεσίες αυτές είναι απαραίτητες για την λειτουργία των σχολείων και παρέχονται με ελάχιστο κόστος. Έχουν ακουστεί πολλά σενάρια για το που θα δώσει το Υπουργείο την τεχνική στήριξη αν και δεν αναφέρει πουθενά το τι θα κάνει με τον συμβουλευτικό και επιμορφωτικό τους ρόλο. Αν η τεχνική στήριξη δοθεί στους φορείς του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, μέσα από κονδύλια του ΕΣΠΑ, πέρα από την διαστρέβλωση του σκοπού του ΕΣΠΑ, θα έχουμε στις έδρες των πανεπιστημίων ομάδες που θα υποστηρίζουν τα κοντινά σχολεία άλλα τι θα γίνει με τα απομακρυσμένα? Κατά πόσο θα γνωρίζουν νέοι τεχνικοί χωρίς εμπειρία τις ανάγκες και την δομή των σχολείων? Τι θα γίνει όταν σταματήσει η χρηματοδότηση, όπως είχε γίνει στο παρελθόν και δεν λειτουργούσε η τεχνική υποστήριξη στο ΠΣΔ? Αν η τεχνική στήριξη δοθεί σε ιδιώτες, τότε το κόστος επισκευής ενός υπολογιστή ή του δικτύου θα είναι τεράστιο. Σήμερα οι τεχνικοί των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. πραγματοποιούν επισκευές με μόνο κόστος τα υλικά. Υλικά τα οποία πολλές φορές επαναχρησιμοποιούνται από παλιά μηχανήματα. Το κόστος μια επισκευής στην αγορά είναι το κόστος της εργασίας και όχι των υλικών. Το τρίτο σενάριο είναι η τεχνική στήριξη να δοθεί στου Καλλικρατικούς Δήμους, περνώντας όλο το κόστος σε αυτούς. Όλα τα σχολεία γνωρίζουν τον βαθμό απόκρισης των δήμων σε επισκευές που αφορούν τα κτίρια τους. Το e-school είναι ένα ακόμη παράδειγμα τεχνικής στήριξης που προσφέρουν τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. και χωρίς τα οποία το πολύπαθο αυτό λογισμικό θα είχε ήδη εγκαταλειφθεί. Αυτό που θα λείψει όμως από σχολεία, ιδιαίτερα αυτά της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, είναι ο συμβουλευτικός και επιμορφωτικός ρόλος των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ποιος θα συντονίζει την ανάπτυξη των υποδομών των σχολείων? Είδαμε όλοι πρόσφατα την πράξη 78 και 80 του Υπουργείου για την αγορά laptop και διαδραστικών πινάκων στα σχολεία όπου δεν ενέπλεξαν τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. στην διαδικασία παραλαβής. Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθούν μη αξιοποιήσιμες υποδομές, νησίδες υπολογιστών χωρίς διασύνδεση στο δίκτυο, δίκτυα που δεν ακολουθούν κανένα πρότυπο (http://promitheies.sch.gr/index.php/p80/63) και πίνακες χωρίς λογισμικό (http://pdkap.sch.gr/praktika2011/ergasies/22.pdf). Ποιος θα προσφέρει δωρεάν επιμορφώσεις σε Νέες Τεχνολογίες και την χρήση τους στην εκπαίδευση? Το Υπουργείο έχει πολλά χρόνια να πραγματοποιήσει επιμορφώσεις στην χρήση υπολογιστών, σε νεοεμφανιζόμενες τεχνολογίες και στην χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. χρόνια τώρα καλύπτουν και αυτό το κενό. Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. προσφέρουν στα σχολεία ένα σύνολο από υπηρεσίες με ανταγωνιστικό τρόπο. Θα πρέπει να υφίστανται στην νέα ενιαία δομή καθοδήγησης και υποστήριξης ως ξεχωριστά τμήματα. Αντίστοιχη δομή συντονισμού των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ θα πρέπει να υπάρχει σε περιφερειακό επίπεδο για τον συντονισμό των δράσεων και να υπάρχει διασύνδεση των δομών αυτών με κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου. Η στελέχωση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. θα πρέπει να γίνει με κριτήρια τεχνικής επάρκειας για να διασφαλιστεί το υψηλό επίπεδο υποστήριξης που απαιτείτε.