• Σχόλιο του χρήστη 'Ευσταθίου Νικόλαος, Δημοπούλου Μαρία, Μπαμπίλα Ελένη, Μπαλτάς Χαράλαμπος, Κύρδη Καλλιόπη' | 13 Απριλίου 2011, 11:46

    Θεωρούμε θετική την πρόταση της ενοποίησης των υποστηρικτικών δομών με τη δημιουργία της Διεύθυνσης Στήριξης Εκπαιδευτικού Έργου Περιφερειακής Ενότητας. Προτείνουμε σε αυτήν τη σαφή παρουσία των Υπευθύνων Σχολικών Δραστηριοτήτων θεσμοθετημένων και ονομασμένων με τις ιδιότητες τους (Υπεύθυνοι Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων), γιατί πιστεύουμε ότι μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά στην επίτευξη των στόχων του Νέου Σχολείου αφού σήμερα υποστηρίζουν ένα διαρκώς αυξανόμενο αριθμό σχολείων και εκπαιδευτικών στα θέματα περιβάλλοντος, υγείας και πολιτισμού. Τα αναφερόμενα θέματα στον πίνακα του Οργανογράμματος των Διευθύνσεων Περιφερειακής Ενότητας και ειδικότερα στη Διεύθυνση Στήριξης Εκπαιδευτικού Έργου δεν περιγράφουν τις δράσεις των Υπευθύνων Σχολικών Δραστηριοτήτων: στήριξη σχολικών προγραμμάτων, επιμόρφωση εκπαιδευτικών, παραγωγή εκπαιδευτικών φακέλων, ψηφιακή δικτύωση εκπαιδευτικών και σχολείων, συνεργασίες με Πανεπιστήμια, φορείς και Ο.Τ.Α., δημοσιοποίηση δράσεων κλπ. Έχει αποδειχτεί ότι η διά ζώσης επικοινωνία, η εξατομίκευση στη στήριξη, η σχέση εμπιστοσύνης υπευθύνου και εκπαιδευτικού και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με τη μορφή μικρών ομάδων σε βιωματικά εργαστήρια βάσει των εκφρασμένων εκπαιδευτικών αναγκών τους συνιστούν το κλειδί της εφαρμογής, της βιωσιμότητας και της διάχυσης των αντίστοιχων θεματικών πεδίων στο σχολείο. Η αυξητική τάση που εμφανίζεται στην υλοποίηση προαιρετικών σχολικών δραστηριοτήτων τα τελευταία χρόνια, η καθιέρωση ενός σχολείου ολοήμερου, καινοτόμου, αειφόρου, ενταξιακού και ψηφιακού, η γενίκευση μεθοδολογιών (project, ομαδοσυνεργατική βιωματική εκπαίδευση) καθώς και η αύξηση των ζωνών (σχολική ζωή, όμιλοι, άνοιγμα του σχολείου στην κοινότητα και στις σχολικές δραστηριότητες) επιβάλλουν την ανάγκη της διατήρησης, ενίσχυσης και θεσμοθέτησης του ρόλου των Υπευθύνων Σχολικών Δραστηριοτήτων για το Νέο Σχολείο. Το ενιαίο σχήμα ενέχει πιθανά τον κίνδυνο αύξησης του διοικητικού – γραφειοκρατικού μέρους της δουλειάς και τη μείωση της δυναμικής των πρωτοβουλιών και της δημιουργικότητας για αυτό πρέπει να ληφθεί μέριμνα, ώστε η μετάβαση στη νέα δομή να είναι τέτοια που να εξασφαλίζει την αύξηση των θετικών στοιχείων για το μαθητή και τον εκπαιδευτικό.