• Σχόλιο του χρήστη 'Θ. Ι.' | 13 Απριλίου 2011, 18:26

    Κατ' αρχήν απαντώντας στο ερώτημα της ενιαίας δομής, θα μπορούσε κανείς να συμφωνήσει με την έννοια του συντονισμού των παρεμβάσεων στις σχολικές μονάδες, ώστε οι παρεμβάσεις στα πλαίσια προγραμμάτων να είναι πιο ολοκληρωμένες και όχι αποσπασματικές. Όμως είναι φανερό πως δεν πρέπει να καταργηθούν οι υπάρχοντες θεσμοί αλλά να αναβαθμιστούν προς όφελος των παιδιών "πρώτα ο μαθητής", της σχολικής κοινότητας "πρώτα το σχολείο" και κατ' επέκταση της κοινωνίας. Θέλουμε πολίτες υγιείς, με ευαισθησία στο περιβάλλον και τις τέχνες, με επιλογές σπουδών και επαγγέλματος που τους κάνει να αισθάνονται ευτυχισμένοι. Χωρίς να παραγνωρίζω τις πολύ ουσιαστικές παρεμβάσεις μέσω προγραμμάτων των διαφόρων υπευθύνων σχολικών δραστηριοτήτων, θα επικεντρωθώ στον θεσμό της Συμβουλευτικής και του Επαγγελματικού Προσανατολισμού, αφού για 11 χρόνια προσφέρω υπηρεσίες σε κάποιο ΚΕΣΥΠ. Διαπιστώνω μετά από τόσα χρόνια ότι η ανάγκη ύπαρξης και ενεργού παρουσίας του θεσμού είναι έντονα αυξανόμενη από μαθητές και γονείς και πάρα πολλοί από τους επισκέπτες του ΚΕΣΥΠ (ιδιαίτερα οι γονείς) εκφράζονται με πολύ καλά λόγια για τις παρεχόμενες υπηρεσίες και την ανάγκη αναβάθμισης των υπηρεσιών αυτών. Όσον αφορά τις σχετικές υπηρεσίες στις σχολικές μονάδες πρέπει να υπάρχει κεντρικά τέτοιος σχεδιασμός και αριθμός στελεχών ώστε να υπάρχει συχνή παρουσία (σε τακτά χρονικά διαστήματα)σε κάθε σχολείο που δεν έχει την τύχη να διαθέτει ΓΡΑΣΕΠ. Κάτι επίσης που είναι σημαντικό είναι να υπάρχει ο κατάλληλος χώρος (όπως είναι σήμερα τα ΚΕΣΥΠ) που θα διατίθεται για συνεδρίες με γονείς ή μαθητές.