• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΡ. ΑΝΘΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ' | 14 Απριλίου 2011, 02:39

    ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΔΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΉΣ ΑΤΤΙΚΗΣ Διαχείρηση - Συντονισμός -Υποστήριξη- Αξιολόγηση Προγραμμάτων 2003-2006: Από 58-84 Πολιτιστικά Προγράμματα 2006-07: 86 Πολιτιστικά Προγράμματα 2007-08: 172 Πολιτιστικά Προγράμματα, 2008-09: 218 Πολιτιστικά Προγράμματα 2009-10: 252 Πολιτιστικά Προγράμματα 2010-11: 278 Πολιτιστικά Προγράμματα Κάθε χρόνο στα Σχολεία της ΔΔΕ Ανατ. Αττικής, τα Πολιτιστικά Προγράμματα και η συμμετοχή των μαθητών μας (σε αυτά) αυξάνονται.Έχουν πλέον αντιληφθεί όλοι, ότι οι Καινοτόμες Δράσεις αναβαθμίζουν την Παιδεία,προάγουν τον Πολιτισμό, μέσα από την Τέχνη και αναδεικνύουν τις δεξιότητες των μαθητών μας και οι μαθητές μας, ξεφεύγουν από την καθημερινή πίεση του χρόνου. Η Τέχνη και όλα τα είδη της Τέχνης, συμβάλλουν ευεργετικά στη διαμόρφωση του Χαρακτήρα, στη διεύρυνση του Πνεύματος και στην βελτίωση της Προσωπικότητας. Η Μουσική, η Ζωγραφική, ο Χορός, τα Θεατρικά Δρώμενα, οι Παιγνιώδεις Δραστηριότητες, αναδεικνύουν τον Πολιτισμό, την Παράδοση την Κουλτούρα και την Πνευματική ανάπτυξη ενός λαού. Αν εμείς Εκπαιδευτικοί εντάξουμε στη διδασκαλία μας, την Τέχνη σε μορφή Καλλιτεχνικής και Αισθητικής Διαπαιδαγώγησης, θα αναγάγουμε την διδασκαλία και την εκμάθηση, από μονότονη και πολύπλοκη, σε ευχάριστη και δημιουργική. Επιπλέον εμπλουτίζουμε τις γνώσεις των μαθητών μας, παρέχοντας τους, όλα τα στοιχεία και τα εφόδια για να αναπτύξουν πνεύμα δημιουργικής και συλλογικής συνεργασίας.Η μακροχρόνια εμπειρία μου στην Eκπ/ση και ως Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων, με έχει διδάξει ότι η Τέχνη σε όλες τις μορφές της, συμβάλλει στην καλλιέργεια της Σκέψης και του Πνεύματος. Παρέχει σημαντικά εφόδια και γνώσεις στους μαθητές μας, όπως ηρεμία, γαλήνη, χαρά και ελευθερία ώστε να μπορούν να αντεπεξέλθουν σε κάθε δυσκολία της ζωή τους. Σύμφωνα, δε με τον Επίκουρο «Ο Ατάραχος εαυτώ και ετέρω Αόχλητος» = Ο ήρεμος άνθρωπος δεν ενοχλεί κανένα ούτε τον εαυτό του, ούτε τους άλλους. Επίσης η ένταξη των μαθητών σε Θεατρικά Δρώμενα ή Παιγνιώδεις Δραστηριότητες συνήθως, μέσα από τα Πολιτιστικά Προγράμματα, αποδεικνύεται ευεργετική, ως προς την επικοινωνία, την ανάπτυξη κριτικής και δημιουργικής σκέψης και παρέχει την ζητούμενη ηρεμία. Η ενασχόληση των μαθητών μας με τα Πολιτιστικά Προγράμματα τους παρέχει ομαδική εργασία, πειθαρχία, αλληλεγγύει και εμποδίζει παραβατικές συμπεριφορές.(Έχω εμπειρία χρόνων και επιπλέον έχω κάνει σχετική έρευνα σε Ελληνικά και Κυπριακά Σχολεία, για το Διδακτορικό μου) Παράλληλα αναπτύσσεται η Αυτοεκτίμηση και η Δημιουργία Σταθερής Προσωπικότητας, μέσα από τους διαφορετικούς Ρόλους, τους οποίους οι μαθητές καλούνται να παίξουν. Επιτυγχάνουμε την Ανάπτυξη Κριτικής Ικανότητας και τη Βελτίωση της Επίδοσης των Μαθητών. Σωστή Εκμάθηση επιτυγχάνεται ευκολότερα, εάν στα διδακτικά πεδία υιοθετήσουμε Σύγχρονες Παραστατικές Μεθόδους Διδασκαλίας, Νέες Παιδαγωγικές Πρακτικές, Νέες Διδακτικές Προσεγγίσεις και νέες Τεχνικές. Αναγκαία η Χρήση Νέας Τεχνολογίας. Βασικά κίνητρα στη Διδακτική, θα πρέπει να είναι οι Καινοτόμες Δράσεις, οι Παιγνιώδεις Δραστηριότητες, οι Καλλιτεχνικές Δημιουργίες, και τα Θεατρικά Δρώμενα. Η ένταξη Νέας Παιδαγωγικής Στρατηγικής και οι διαφορετικοί ρόλοι, που οι μαθητές μας διαδραματίζουν, αυτομάτως αναπτύσσουν τις Δεξιότητες τους, την Κριτική Σκέψη και βελτιώνουν τη δημιουργική Εκφραση τους. Εν κατακλείδι τα Πολιτιστικά Προγράμματα είναι απαραίτητα στους Μαθητές μας και γι' αυτό το λόγο, οι Εκπ/τικοί υλοποιούν κάθε χρόνο και περισσότερα, χωρίς να ζητούν υπερωρίες και αφιερώνουν αρκετό από το χρόνο τους, εκτός ωραρίου, ώστε να ολοκληρωθούν τα Προγράμματα αυτά. Για 2η χρονιά διοργανώνω Περιφερειακούς Αγώνες Παραδοσιακού και Σύγχρονου Χορού διότι οι Μαθητές μας το επιθυμούν καιτο ζητούν.Οι Κριτικές Επιτροπές μας προσφέρουν εθελοντική εργασία (δεν αμοίβονται)! Υπάρχουν επίσης τα Ειδικά Σχολεία που έχουν περισσότερη ανάγκη τα Πολιτιστικά Προγράμματα. Και τέλος οι Υπεύθυνοι Πολιτιστικών είναι οι μόνοι που δεν έχουν επίδομα.