• Σχόλιο του χρήστη 'Πούλης Ηλίας' | 14 Απριλίου 2011, 09:29

    Ο θεσμός των Κέντρων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΚΕ ΠΛΗΝΕΤ) θεωρώ ότι είναι από τους βασικούς παράγοντες που βοήθησαν την εισαγωγή των ΤΠΕ στην εκπαίδευση (διδασκαλία και διοίκηση). Σε όλα τα χρόνια της λειτουργίας τους παρά τα προβλήματα στη στελέχωση, την ανύπαρκτη χρηματοδότηση και την ασυνέχεια και ασυνέπεια στη κεντρική καθοδήγησή τους πρόσφεραν τεχνική υποστήριξη, συμβουλευτική αλλά και σημαντική ενημέρωση και επιμόρφωση στους εκπαιδευτικούς Α/μιας και Β/μιας Εκπ/σης. Θεωρώ ότι η τεχνική στήριξη από τα ΚΕ ΠΛΗΝΕΤ όπως είναι μέχρι σήμερα δεν έχει μέλλον διότι 1ον Δεν υπάρχει κεντρική οργάνωση με συνέχεια και συνέπεια 2ον Δεν υπάρχει ανώτερη τεχνική υποστήριξη προς τα ΚΕ ΠΛΗΝΕΤ 3ον Δε μας επιδοτούν χρηματικά για τη σωστή λειτουργία μας. 4ον Δε μας επιμορφώνουν τακτικά και στα κατάλληλα θέματα. 5ον Δε διαθέτουμε αποθήκη ανταλλακτικών Οι θέσεις και οι προτάσεις μου είναι οι εξής 1. Να παραμείνουν τα υπάρχοντα ΚΕ ΠΛΗΝΕΤ με ΜΟΝΟ μια θέση του Υπευθύνου. Ο ρόλος του να είναι καθαρά οργανωτικός και συμβουλευτικός δίχως καμία αρμοδιότητα στην πρακτική τεχνική συντήρηση του εξοπλισμού των σχολείων. Να διοργανώνει τοπικές συναντήσεις, ενημερώσεις και επιμορφώσεις σε συγκεκριμένα τακτά χρονικά διαστήματα με θέματα που θα οργανώνονται είτε κεντρικά είτε τοπικά. 2. Να θεσμοθετηθεί η θέση του ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΠΕ ή του ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΜΗΧ/ΣΗΣ κάθε σχολείου ο οποίος θα έχει ως αρμοδιότητα - Τεχνική υποστήριξη σε 1ο επίπεδο όλου του εξοπλισμού ΤΠΕ της σχολικής του μονάδας - Τη δρομολόγηση επίλυσης κάθε δύσκολου προβλήματος με εξωτερικό συνεργάτη (ιδιώτη)ο οποίος θα έχει συμβόλαιο συντήρησης με το σχολείο. Μαζί με την σχολική επιτροπή να ελέγχει και πιστοποιεί τις χρεώσεις (συνεργασία με τον Υπ ΚΕ ΠΛΗΝΕΤ). - Τη συντήρηση, ενημέρωση, εγκατάσταση και εκμάθηση όλων των πιστοποιημένων προγραμμάτων που είναι απαραίτητα για την μηχανοργάνωση του σχολείου (όχι data entry). - Εσωτερική επιμόρφωση των συναδέλφων στη χρήση των προγραμμάτων διαχείρισης της μονάδας - Τεχνική βοήθεια και επιμόρφωση συναδέλφων στη χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία. - Εισηγείται στον Δ/ντή και στη Σχολική Επιτροπή και οργανώνει την αναβάθμιση του εξοπλισμού ΤΠΕ του σχολείου (συνεργασία με τον Υπ ΚΕ ΠΛΗΝΕΤ) - Οργανώνει εσωτερικές ενημερώσεις, συναντήσεις και επιμορφώσεις με συναδέλφους ή μαθητές ή γονείς σε θέματα που άπτονται των ΤΠΕ (συνεργασία με τον Υπ ΚΕ ΠΛΗΝΕΤ). Ο ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΠΕ ή ο ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΗΧ/ΣΗΣ θα έχει το ωράριο του Υποδιευθυντή ή μείωση ωραρίου ανάλογη του εξοπλισμού του σχολείου σε εξοπλισμό ΤΠΕ καθώς και του μαθητικού δυναμικού του. Είναι δεδομένη η αναγκαιότητα συνέχειας τους των ΚΕ ΠΛΗΝΕΤ στις υποστηρικτικές δομές της νέας διοίκησης. Να τονίσω το ότι ως υπηρεσία είμαστε πολύ κοντά στα σχολεία και στους καθηγητές Πληροφορικής, και όχι μόνο, με αποτέλεσμα να γνωρίζουμε τις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε μονάδας, κάτι που θα χαθεί αν ως γραφεία περάσουμε στις περιφέρειες. Φυσικά η τεχνογνωσία μας αλλά και η γνώση της συνολικής εικόνας για την κατάσταση του εξοπλισμού και τις ανάγκες των σχολείων είναι ιδιαιτέρως χρήσιμη και απαραίτητη για το μέλλον. Ηλίας Πούλης Υπ ΚΕ ΠΛΗΝΕΤ Νοτίων Κυκλάδων