• Σχόλιο του χρήστη '2 μέλη ΣΣΝ...' | 14 Απριλίου 2011, 11:59

    Ως μέλη Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων τα τελευταία χρόνια, θεωρούμε ότι αυτοί θα πρέπει να συμπεριληφθούν στο σχεδιασμό αναδιάρθρωσης των υπηρεσιών του υπουργείου. Η έως τώρα εμπειρία μας, η επικοινωνία μας με τους υπόλοιπους συναδέλφους αλλά και με τους διευθυντές και τους συλλόγους εκπ/κών των σχολικών μονάδων με τους οποίους συνεργαζόμαστε δείχνουν ότι τα τελευταία χρόνια έχει κερδηθεί η εμπιστοσύνη της εκπ/κής κοινότητας στα πρόσωπά μας και στο ρόλο μας. Ειδικότερα, στο χώρο της Συμβουλευτικής απευθυνόμαστε στον υγιή πληθυσμό (γονείς, μαθητές, εκπ/κούς), οι οποίοι "δυσκολεύονται" να απευθυνθούν σε κάποια υπηρεσία ψυχικής υγείας. Παράλληλα, λειτουργούμε ως σύνδεσμος μεταξύ της εκπ/κής κοινότητας και των ιατροπαιδαγωγικών κέντρων σε περιπτώσεις που χρήζουν συστηματικότερης και πιο εξειδικευμένης παρακολούθησης και στις οποίες οι ενδιαφερόμενοι δεν αποτείνονται απευθείας, αφού πρόκειται για πολύ λεπτά ζητήματα, που αποτελούν ακόμη ταμπού για την ελληνική κοινωνία. Τέλος, παρατηρούμε μια ραγδαία αυξητική τάση στον αριθμό και την πολυπλοκότητα των περιστατικών που δεχόμαστε αλλά και των αναγκών των εκπ/κών ως προς τη διαχείριση της σχολικής τάξης, η οποία λόγω κρίσης αναμένεται να ενταθεί ακόμα περισσότερο τα προσεχή χρόνια. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, θεωρούμε άστοχη τυχόν κατάργηση του θεσμού των ΣΣΝ, αφού αποτελούν τη μοναδική "βαλβίδα εκτόνωσης" της σχολικής κοινότητας στα αυξανόμενα προβλήματα. Συμφωνούμε όμως ότι ακόμη υπολειτουργούν, γιατί ουδέποτε δόθηκε η δέουσα προσοχή στη λειτουργία τους (απουσία οποιασδήποτε ουσιαστικής ανατροφοδότησης από πλευράς υπουργείου, π.χ. αξιολόγηση, επιμόρφωση, εκπαίδευση, επιστημονική εποπτεία), κι ότι γι' αυτό θα έπρεπε να στελεχωθούν πλήρως και ουσιαστικά και μάλιστα να αυξηθούν. Σε περίπτωση όμως που καταργηθούν, πιστεύουμε ότι θα έπρεπε τουλάχιστον να προβλεφθεί κάποια αντίστοιχη υποστηρικτική δομή, προς ανακούφιση των δυσχερειών μαθητών, γονέων και εκπ/κών. Ελπίζουμε μάλιστα ο όποιος νέος σχεδιασμός να μη στηρίζεται πάλι σε δομές που υπολειτουργούν (μονοετείς αποσπάσεις, έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού, ασάφεια πλαισίου λειτουργίας και προοπτικών), ώστε τουλάχιστον όλη αυτή η αναδιάρθρωση να μην αποτελέσει πυροτέχνημα για το Νέο Σχολείο...